חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

עדתיות

עדתיות


קטגוריה: כללי


טוב, נושא קשה, אבל אי אפשר להתחמק.
זה לא שאני גזענית, באמת שלא. ובאמת שהחברות הטובות שלי הן מעדות אחרות, אבל כבן זוג אני פשוט צריכה אדם מהעדה שלי. מישהו דומה לי. זה לא רציונלי, במיוחד בדורנו, שההבדלים מיטשטשים, אבל אני פשוט לא מצליחה. ולא שלא ניסיתי, דווקא רוב הפגישות שלי היו עם בני עדות אחרות, אבל [ואולי דווקא בגלל זה] זה פשוט לא זה.
וזה לא נעים לי, למרות שזה בא ממקום אמיתי. ואולי זה קשה כי אין לזה הסבר, ואולי כי אני מפחדת שזה מעיד על היותי אדם קטן?! ובעיקר זה מפחיד, כי זה מגביל את האופציות, שכבר כך מצומצמות יותר עקב דברים אחרים[ רמת דת וכדומה].
וכל פעם שיש הצעה, אני מתלבטת האם לסרב, כי זה אבוד מראש, או לנסות כי מי יודע[ ומצד שני, אם בכל הגבלה שאני שמה אני אנסה, אני לעולם לא אצא מזה- גיל, דת, מצב משפחתי וכ`ו וכ`ו וכ`ו...]
מה דעתכם?
11/11/2005
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • אני27/11/2005 בשעה 00:44
    31

    נקודה למחשבה
    בס"ד
    כל מי שקבע שהכותבת היא אשכנזיה- כנראה שאתם לא ממש חפים מדעות קדומות...
    תחשבו על זה...

    הוסף תגובה
  • יוני24/11/2005 בשעה 01:16
    30

    תגובה ל13 אריאל ,גזעני זה מסוכן
    אריאל גזענות זה מסוכן תסתכל על ההיסטוריה
    לידיעתך יש כאן תגובות לאהבת ישראל ולא מתוך רגשי נחיתות ,וכי למה יהיו רגשי נחיתות ??
    מי אמר שאשכנזי טוב יותר ? אתה?! אז ידידי תזהר בכבוד אחרים שמא תיפגע בעצמך וזה כבר לא נעים. שים לב לדבריך "אתם" המזרחיים
    אין פה "אתם" ואנחנו
    ואם לדעתך יש לך חפש לך מדינה אחרת
    והימנע מהטפה לגיזענות
    ושוב זכותו של כל אדם לבחור מבלי שיוסט

    הוסף תגובה
  • שעות נוספות23/11/2005 בשעה 02:19
    29

    הצנזורה כאן עובדת
    למה אתם לא מפרסמים את הצד השני של המטבע??? נראה לי מתאים אחת ולתמיד לעקור תופעות כאלה. שלחתי לכם כתבה. אם היא לא היתה ארוכה מדי הייתי מפרסמה כתגובה, אומנם, ספק אם תפרסמו אפילו את התגובה הזו.
    מדוע לא תתנו לפנדורה להחליט מתי לסגור את התיבה?

    הוסף תגובה
  • נאוה22/11/2005 בשעה 17:04
    28

    "דומה מושך דומה"
    מישהי אמרה לי פעם ש"דומה מושך דומה" וזה מאוד נכון. באופן טבעי אנחנו נמשכים לאנשים שדומים לנו או לסובבים אותנו (למשל אחד ההורים). אני לא חושבת שאני גזענית, אלא מאוד מכבדת את כל העדות. דווקא בגלל זה, מאוד חשוב לי לשמור על המנהגים שלי מהבית. אני נהנית מדי פעם לשמוע תפילה בסגנון אחר ולאכול מאכלים של עדות אחרות, אבל מאוד חשוב לי גם לשמור על הסגנון שלי ולהעביר אותו הלאה. מאוד מפחיד אותי שעם הזמן המנהגים היפים יעלמו ומכיוון שהמנהגים נקבעים על פי האב זה בהחלט יכול לקרות עם אתחתן עם מישהו מעדה אחרת. מהנסיון שלי הדגש בחינוך בעדות השונות הוא שונה למשל יש כאלה שמאוד חשובה להם השכלה וכאלה שמאוד חשוב להם תלמוד תורה ושניהם ערכים טובים מאוד אבל יכולים ליצור חילוקי דעות בתוך משפחה. אני יוצאת גם אם בחורים מעדות אחרות ובדרך כלל "זה פשוט לא זה". ולכל הנעלבים ובעיקר לבחורים שביניכם, תחשבו איך הייתם מרגישים אם אתם הייתם אלה שצריכים לוותר...
    (כבר אמרו לי שממילא אני לא אגיע לבית הכנסת 10 שנים בגלל הילדים אז זה לא משנה מה סגנון התפילה - אותי זה לא משכנע)

    הוסף תגובה
  • אחד לעם22/11/2005 בשעה 11:28
    27

    תלמדי מהניסיון של אחרים
    ותצאי מהסרט שבו את חייה. המתכון להתמודדות עם כל בעייה באשר היא הוא בראש ובראשונה זיהויה. אצלך הבעיה שאת סובלת כך נראה מדעות קדומות בנוגע לעדות אחרות, תוצר של חינוך ואקלים משפחתי-חברתי הרואה בבן העדה האחרת - שונה וזר.

    כל עוד לא תדאגי לשרש תפיסה פסולה ואנכרוניסטית זו - תרגישי לא שלמה בחברת בן זוג מעדה שונה. רק לשימת ליבך, במגזר שלנו ממילא האפשרויות מאוד אבל מאוד מצומצמות שלא לדבר על בעיית הנגישות לשידוכים הולמים, כך שויותר על הצעה טוןה רק בגלל עניין זה יכולה לעלות לשכמותך באושרך בעולמנו זה - כפשוטו. בעוונותיי הרבים לפני יותר משנה חוויתי חוויה איומה בעקבות התערבות הוריי בת הזוג איתה תיכננתי להקים את ביתי. הורייה שהתנגדו למוצאי עשו לבחורה את המוות עד שנפרדנו. בהתחשב בעובדה שבמושגים של רווק איני צעיר כ"כ כיום - רק תדמייני כמה טיפשות אם שלא לומר רשעות שבדעות כשלך יכולה לעוות, לעוול ולקלקל...

    הוסף תגובה
  • רחלי20/11/2005 בשעה 23:05
    26

    לכולם .. חשוב!!!
    אתם לא מרגישים שאתה מגזימם???
    העולם שלנו כול כך השתנה ואנחנו כבר לא בדורות של הורינו או דו לפניהם..
    ואם דנים על משיכה לשכנזי ספרדי .. אתם בסדר?
    אם על זה אתם פוסלים אז בתך כול דבר הכי קטן אתם לא מוכנים להתפשר ..
    חבר`ה בנישויים צריך לקחת בחשבון שכול
    אחד שונה ושצריך להתפשר ltכמובן לא על הכול..gt אם לא תבואו בגישה הזות וזה גם לגבי אדות בחיים לא תימצאו את המיודע ..
    או שתימצאו אבל תיפסלו אותו כמה וכמה פעמים..
    בהצלחה

    הוסף תגובה
  • גולן20/11/2005 בשעה 19:46
    25

    לאורית
    פשוט אין לי מילים יפה אמרת ולצערנו זה קורה במגזר הדתי ציוני והחרדי מה שמענין אצל החילונים לא שמעתי בכלל את השאלות האלה

    הוסף תגובה
  • בן20/11/2005 בשעה 18:09
    24

    את/ה האשם/ה
    אני ממש מבין לליבך אנחנו ממש שני עמים אחד נחות ואחד מורם אבל זה משתנה מאיזה צד מסתכלים כי מהצד הספרדי הם המורמים ומהצד האשכנזי הם המורמים
    מי שיורד לרמה כזאת שיעשה השתדלות ומהר כי זה רק מוכיח שהוא האשם בכך שהוא עדיין נמצא באתר הזה.

    הוסף תגובה
  • אורית20/11/2005 בשעה 13:14
    23

    להודיה
    אני ממש לא מתעצבנת, להיפך הדבר ברור לי ולכן אני שמחה שמישהי החליטה להעלות את זה. שנית, בניגוד להשערתך, אני "מעורבת", שזה, דרך אגב, מושג כל כך מומצא שנוצר רק פה בישראל על ידי האליטה(האשכנזית). ואיני מרגישה רגשי נחיתות, להיפך אני מצהירה בריש גליה על "מוצאי" (שזה גם מושג מופרך כי אני נולדתי בארץ) בתור אקט פוליטי ולא כי אני חושבת שיש דבר מהותי שנקרא "מזרחי" ( לדוגמא אנשי צפון אפריקה קרויים בעולם הערבי "מערביים"- מגרב ובארץ הם קרויים מזרחיים על ידי יהודים שבאו ממזרח אירופה...)
    אני פשוט לא סובלת התחסדות! ולומר שאין גזענות סמויה בחברה הדתית פירושה או לטמון את הראש בחול או לחיות בהכחשה. גזענות זה לא אומר שמקללים אותך ברחוב או סוקלים אותך באבנים...מספיק שזה גורם לך לשנות את השם שלך או לשמוע ביטויים כמו: אני לא אביא לאמא שלי את הפרענק הזה...או שמזרחי תמיד מוצג בדימוי של קוף, פושע, פרחה, זונה או סתם אישה נטולת זהות.
    תודה על הדאגה בכל אופן...

    הוסף תגובה
  • אילן20/11/2005 בשעה 11:48
    22

    לדעתי את צודקת
    לדעתי את צודקת גם אני חושב כך , רק לא הבנתי אם אצלך זה מצטמצם רק לעדה שממנה את באה או שהתכוונת לאשכנזי ספרדי , אני ספרדי והאמת שאני מעדיף בחורה ספרדיה כי לדעתי יש הבדלי מנטליות וזה עדיין לא טושטש לחלוטין כי אנחנו מושפעים מההורים וההורים שלנו נולדו שם , אז עוד דור או שתיים זה יטושטש אם בכלל .

    הוסף תגובה
  • מתניה20/11/2005 בשעה 11:01
    21

    יישר כח!!!!
    לכל מותחי הביקורת למיניהם! על מה תרגשו? הרי לכולנו כולל אותך ואותך, יש נושאים שעליהם אתם לא מוכנים להתפשר. "קשוט עצמך, ואחר כך קשוט אחרים". הבדלים בין עדות הם לאו דווקא הבדלים מהותיים שבאים להצביע על הבדלי מעמדות בחברה(למרות שיש כאלה שבוחרים לראות זאת כך), ההבדליים הם בעיקר תרבותיים ובאורך החיים. על כן ההחלטה לא לצאת עם בן או בת מעדה אחרת נובעת בעיקרה מהרצון לשמור על התרבות שאתה או את מכירים. ישנה חשיבות גדולה לשמר את מנהגי בית אבא וזה קצת קשה כשיש שוני.
    ולך אנונימית- את כותבת נכון שהעדפה שלך שהבחור שתצאי איתו יהיה בן עדתך מצמצמת את האפשרויות. ואם תתפשרי בעניין ותתחתני עם משהו מעדה אחרת אחרי כמה זמן זה יחזור ויפריע לך עד כדי כך שתרצי להתגרש(וקרו מקרים כאלו), אבל ההצעה שלי עלייך היא שבשאר הדברים שבהם את מוכנה להתפשר תתפשרי באמת. אני מתאר לעצמי שכבר התחלת לצאת ונפגשת עם בנים מהעדה שלך, את צריכה לעשות עצירה ולחשוב עם עצמך האם כל הדברים העקרוניים האחרים שאת לא מוכנה להתפשר עליהם הם באמת עקרוניים(לדוג` מקום מגורים שלו, איפה הוא שירת בצבא, איזה צבע הכיפה וגודלה וכדו`). כך בעז"ה תמצאי את זיווגך במהרה ותבנו בית מלא שמחה
    הרבה הצלחה ומי ייתן ועוד השנה תזכי למצוא את בחיר ליבך.

    הוסף תגובה
  • אנונימית20/11/2005 בשעה 02:50
    20

    השד העדתי - לא בבית ספרנו ?
    לכל מי שחושב שלא יתכן שבחורות בגילי לא עברו "חוויות" על רקע עדתי – יש לי חידוש.
    זכורה לי חוויה "מעניינת" מכיתה ד` .יוזמת המורה – להעמיד את כל הבנות ממוצא תימני ליד הלוח, ולברר מה המשותף? כמובן. כולן היו ביישניות. צחוקים איתה. (ביה"ס נמצא בעיר, עם אוכלוסיה הטרוגנית...)
    חוויה נוספת החרוטה במוחי –
    הייתי בפעם הראשונה (ולעת עתה גם האחרונה) אצל שדכנית ממוצא אשכנזי. על המשפט הראשון שלה אדלג, מפאת צניעותי. המשפט השני שהיה לה לומר זה :"קשה לי עם תימנים", ושזה לא משהו אישי.
    אודה ולא אבוש – נחנקתי. ניסיתי להבין למה היא מתכוונת... את אשר יגורתי בא לי .עניתי שעצוב, אבל ככל שהמגזר יותר דתי – כך הנגע מכה חזק יותר.
    ותשובתה (לבעלי לב חלש – נא להצטייד בכוס מים קרים) : "אבל חילונים יכולים להתחתן גם עם ערביות"(מבריקה הבחורה, לא?) אחסוך מכם את המשך העלילה.
    באשר לתגובתה, נדהמתי למשמע אוזני:
    1.הכיצד היא מעזה להוציא לעז על ציבור שלם. מאיפה היוהרה הזו?
    2.האם זוהי ההדרגתיות? קודם אתה יוצא עם ספרדיה/תימניה? והשלב הבא זה לצאת עם ערביה?

    נכון שזה מקרה אחד (מיני רבים), וכמובן לא מקרה מייצג, ואני חלילה לא מכלילה כאן אנשים ממוצא מסויים, אך לכל הנאורים ויפי הנפש (ספרדים/אשכנזים/תימנים יהיו אשר יהיו), יש לי מס` נקודות :
    א.מקובל שלכל אחד תהיה העדפה של מראה חיצוני מסויים.
    ב.לא מקובל עלי מינוח כמו : מראה אשכנזי/ספרדי, כי יש לו יותר מידי יוצאים מן הכלל.
    ג.אני מה"תימנים הבהירים" יחסית (וחושבת שנדפקתי, כי לדעתי שחור זה יותר יפה), אבל מה לעשות ואני לא יכולה להבטיח שום הבטחה גנטית לגבי הדור הבא ? אני מציעה לצרף לשאלון באתר קטלוג של צבעי טמבור, כדי שכל אחד יוכל לסמן את גוון עורו. וכדאי ששאלה זו תהיה צמודה לשאלת המוצא ...
    מה שאני מתכוונת לומר הוא שעדיף שיהיו 100 שאלות, מפורטות ביותר, על מראה חיצוני, כי המוצא מבחינתי – לא אומר כלום !
    ד.יש לנו עוד הרבה מה ללמוד מ"המגזר החילוני" כי בנושא הזה אנחנו ה"מגזר החולני".
    ה.ולסיום – אני חושבת שמי שבאמת חשובה לו העדה של בן הזוג, חייב לציין זאת בפרופיל. כי לדעתי זו מגבלה מוחית לא קטנה, שרצוי וחובה ליידע עליה מראש, כמו על כל מגבלה ידועה אחרת.
    נותר לי לאחל שהקב"ה יפתח את עיננו, מוחנו וליבנו, ושנזכה לדעת להבחין בין טפל ועיקר, טוב ורע. |שמש|

    הוסף תגובה
  • אלי20/11/2005 בשעה 00:47
    19

    הנסיון מוכיח שדומה בדומה יותר קל....
    אבל כשאין אז חייבים לשמוע כל הצעה נישואין זה תמיד אתגר ולא משנה במי תבחר האתגר קיים בכל מיקרה.

    הוסף תגובה
  • שרית19/11/2005 בשעה 23:13
    18

    לדעתי
    אנשים נמשכים לדומים להם, והכרתי אנשים מכל העדות שרצו דוקא מהעדה שלהם, ספרדים שרצו דוקא מהעדה הספציפית שלהם וכנ"ל לגבי אשכנזים. לכן זה בכלל לא שיך לגזענות.

    הוסף תגובה
  • מבינה19/11/2005 בשעה 21:51
    17

    תנסו להבין..
    אני מבינה את הענין זה לא שפוסלים את הספרדים(לא מדברת על הגזענים)אלא שתחשבו שפתאום צריך לשנות מנהגים (הבנות)וזה לא קל לכולם ,אנשים רגילים למנהגים שלהם ורוצים להמשיך בכך ולא צריך להפוך את זה לגזענות וגם לא לדברים אישיים.

    הוסף תגובה
  • יעל19/11/2005 בשעה 21:19
    16

    תגובה
    ל-12 לדעתי ממש הגזמת,היא ביקשה דיעה/עיצה ואתה נתת ביקורת. לגבי אריאל(13) אין צורך להתעצבן כי פרושו להעניש את עצמך על טיפשוטם של אחרים. ואשר לכותבת אני הפוך מימך, וזה לא נראה לי גיזעני או לא טוב, אלה בסך הכול בחירה אישית, בהצלחה.

    הוסף תגובה
  • עדי19/11/2005 בשעה 20:42
    15

    זה נוגע לכולם
    איזה שטויות אני מזרחי גאה???
    אני יהודי גאה
    ספרדי אשכנזי ?? אנחנו בא"י לא?!

    הוסף תגובה
  • ג`סיקה19/11/2005 בשעה 18:54
    14

    כלך מילה סלע מהמעורבת
    כגרושה מבן זוג מעדה שונה אני מחזקת כל מילה שלך ! זה לא יעזור יש נטיות תרבותיות שהן קשורות לערכים לראיית עולם וכו` וכל ההתאהבות שמנסה לעטוף ולכסות על ההבדלים בסופו של דבר דורשת ניתוח שורש מאוד מאוד יסודי או שהדרכים ייפרדו.....
    שיהיה בהצלחה בדרך שתבחרו לנכון...:-|-)

    הוסף תגובה
  • אריאל19/11/2005 בשעה 18:17
    13

    תגובה
    דבר ראשון אני לא יודע אם כותבת הכתבה אשכנזית או לא! אבל נמאס מהרגשי נחיתות הזאת שלכם המזרחיים,כל פעם שמישהו מעלה איזה שהוא דיון בנושא ישר אתם תוקפים ישר אומרים שהיא אשכנזיה וישר אשכנזים קרים,מזכירים את השואה..אני אשכנזי והיו לי שתי חברות מרוקאיות ,אבל בכלליות יש לי בעיה עם מישהי שחומה מידי ,אבל זה לא אומר שאני אפסול מישהי ישר בגלל העדה שלה!!!
    אולי אם תפסיקו לחשוב שאתם יותר נחותים גם תרגישו ככה!
    זה פשוט כבר ממש נמאס לראות את התגובות שלכם המזרחיים ואני מדבר פה על התגובות מעלי!

    הוסף תגובה
  • אני מזרחי גהה18/11/2005 בשעה 16:21
    12

    את בחורה שטחית מאוד
    אני חושב שאת בחורה מאוד שטחית וחבל כי אין כמו עדות המזרח אנשים מאוד חמים איכפתים ועם הרבה אהבה מה שחסר בימנו חבל אתם האשכנזים מאוד קרים קררררררררררר איתכם|קדרון||איגלו|

    הוסף תגובה
  • יוני18/11/2005 בשעה 16:09
    11

    לאנונימית המבולבלת
    אני אשכנזי ויוצא עם בחורות מכל העדות וכאשר אני ב בא לבדוק מציעים לי בחורה או כאשר אני מכיר בחורה מהאתר הרבה יותר חשוב לי לדעת האם היא בחורה עם לב טוב ועם שמחת חיים שמחפשת בכל אחד את הטוב שבו ,וכאשר אני מגיע לפגישה אין לי דעות קדומות לגבי מוצאה וזה בכלל לא משנה האם אני אוהב יופי אשכנזי או יופי ספרדי אני מחפש בן אדם מישהי שהיןפי הפנימי שלה יקרין החוצה .ודרך אגה הילדים המעורבים הכי יפים ולוקחים מכל צד של ההורים את התכונות הטובות שלהם אני מקווה שתלמדי להעריך אנשים עפ"י מי שהם ומה שהם ולא עפ"י עדתם בהצלחה.

    הוסף תגובה
  • י18/11/2005 בשעה 15:17
    10

    האמת היא שלפי מחקרים כן יש קשר.... אומנם קלוש
    לפי מחקרים יש קשר כי קל יותר להתחבר למישהו שבא מרקע זהה ולתכונות סוציו-אוקונמיות יש משקל בנושא הזה

    זה לא תורה מסיני אבל אני גם מכיר את זה אישית אתה נכנס לבית אחר וזה ממש אופי והתנהגות שונה ואורח חיים אחר לגמרי
    (אני גם לא מדבר על הקטע של האוכל)

    אבל זה לא כתוב באבן ויש מאות ואלפי מקרים שזה פשוט לא משנה

    לי אישית זה משנה קצת..... אני אולי לא יגיד לבת זוג שמעי בגלל שאת כך וכך אני לא חושב שזה יעבוד אבל זה נתון שאני לא יפסיק לחשוב עליו......

    הוסף תגובה
  • אורן18/11/2005 בשעה 14:49
    9

    תגובה
    שלום לך
    אני חושב שאת צריכה להגדיר לעצמך למה את רוצה יותר את בני העדה שלך אני כן התרשמתי שאת באמת לא גיזענית ובניגוד למה שכתבו כאן יש גם ספרדיות שמעדיפות בני אותה עדה ואשכנזים שמעדיפים ספרדיות {אני מכיר באופן אישי אחד כזה} לכן צריך לבדוק האם זה המראה? המסוים שבאופן עקרוני זה לגיטימי האם זה סוג של מנטליות ששוב גם זה נראה לי ליגטימי הטישטוש של המנטליות הוא לא דבר טוב כל שבט {בהשאלה כמובן} יש לו את הווית החיים היחודית לו .ואמנם הותרו שבטים לבא זה בזה אבל אפשר בהחלט להבים את הרצון בהווית חיים מוכרת שאולי גם יותר מתאימה לי או שזה כן איזשהם סטיגמות בתת-מודע, שהפולנים הם נוירוטים, הרומנים גנבים הפרסים קמצנים וכו` שאז זה כמובן לא לגטימי בכלל וגזענות ואת צריכה לטפל בזה .
    כל טוב

    הוסף תגובה
  • עדי18/11/2005 בשעה 14:46
    8

    נו באמת
    יש אנשים שבגלל דעות כאלו הגיעו לכך שהם מוכנים להתחתן עם מישהו שהם לא אוהבים ובלבד שלא יהיה משויך ל"עדה" הפסולה
    הכללות רק הקב"ה יכול לעשות כי רק הוא מכיר את כולם והכל ולא אנשים פרטיים שרואים או אפילו נאמר שומעים שטויות והבלים ממקור קרוב או רחוק
    אני חושב שאת צריכה לעבור סדרת חינוך בנושא "אין הבדל בין אשכנזים לספרדים" ואני מניח שאת אשכנזיה למרות שזה לא משנה ואני אוהב את שניהם
    שיהיה לך בהצלחה ותמצאי את זיווגך כיהודי טוב בעל מידות וירא שמים מהרה

    הוסף תגובה
  • הודיה18/11/2005 בשעה 13:56
    7

    לאורית-
    חבל שאת מתעצבנת..אני גם מעדות המזרח וזה ממש מובן לי מה שהיא אמרה,לפעמים אדם נמשך למשהו שזה חלק ממנו,חלק מהמנטליות שלו,אם אני הבנתי נכון בין השורות את ממוצא מזרחי ואת מתעצבנת ואולי גם לפעמים מרגישה ריגשי נחיתות מהאשכנזים,וזה חבל מאוד..כל אחד יצא עם מי שהוא חושב שזה מתאים לו ונמשך לזה,ואין צורך להתעצבן...וזה ממש הגיוני שבאתר הזה יהיה רשום מאיזה מוצא אתה-זה לא נראה לי דבר שלילי בכלל! בהצלחה...

    הוסף תגובה
  • נאור18/11/2005 בשעה 11:46
    6

    מה דעתי ?
    דעתי היא שאת פשוט טועה בגישתך וכל כך חבל על כך ...
    אנונימית , ממש לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך - מישהו הדומה לך ניחן בכך שהוא מעדתך ? זה הדבר אשר נותן לך גושפנקה כי מצאת את הנפש התאומה שלך ....
    לא תכונות אופי , לא אישיות , לא האם הוא מכבד או מעריך אותך , אלא פשוט המקום בו נולדו הוריו , סביו וסבתותיו ?
    האם את בכלל מפנימה מה שאת אומרת ?
    בת כמה את ? כמה גינוני גזענות ואפלייה כבר חווית על בשרך ? לא אטעה אם אכתוב שאף לא אחת ....

    אימי טורקיה אבי ארגנטינאי ( היינו חצי אשכנזי חצי ספרדי ) .
    אני מתפלל לפי עדות המזרח ( כי שם אני פשוט מבין כל מילה בתפילה) אך מעדיף ללכת להרצאות של רבנים אשכנזים כי הם פונים פחות לרגש ויותר למקומות אחרים - היינו בליל של דעות ופתיחות מוחלטת ....
    אני מוכן להסתכן ולאמר לך ברייש גליי - דעות אלו לא באו ממך - דעות אלו הושרשו והוטמעו בך ממשפחתך עת היית צעירה ולצערי הן מלוות אותך גם בבגרותך ....
    אומר לך בהקצנה חריפה אנונימית - בזמן מלחמת העולם השניה , הושלכו לתאי הגזים יהודים מפולין ויהודים מיוון. ייתרה מזאת, טיהור הגזע החל שלושה דורות לפני מילחמת העולם השנייה ( הרי הגרמנים חיפשו בעברו של כל אדם שלושה דורות אחורה ע"מ לבדוק מה מוצאו ) ....
    לסיום , באנגלית ישנו מושג בשם Nimby שפרושו Not in my back yard - הכוונה היא שהאנשים מהעדות אחרות הינם מקסימים ועוד קומפלימנטים נוספים , אך עד "לחצרי" הפרטי ...
    חבל שבסופו של דבר את עלולה לגלות, בעוד שנים מספר, שחצר שיכלה להיות מוריקה ופורחת - נותרה שוממה לחלוטין - וחבל , כל כך חבל .
    לשיקולך....

    נאור

    הוסף תגובה
  • אורית18/11/2005 בשעה 11:08
    5

    את (כן) כמו כולם
    זה ממש לא מפליא! ומה ההתחסדות של האתר הזה? הרי כל הכרטיסים פה מכילים קטגוריה של הגדרת עדה (בניגוד לאתרים חילוניים). את בך הכל חלק מהנורמה הציונית דתית שמנסה להציג גזענות לטנטית מאחורי נימוקים הלכתיים, מנטליות וואטאבר...
    ואני בטוחה שאת אשכנזיה!
    כי ככה זה במדינה שלנו, שמדברים על עדתיות מתכוונים למזרחים!

    הוסף תגובה
  • אוהב ישראל18/11/2005 בשעה 10:53
    4

    לא גזענות בכלל
    האמת שאני מבין אותך [וכך גם בשיחה עם חבריי הם גם שותפים להרגשה] אבל מה לעשות יש כאלו שאוהבים שיער שחור יש כאלו שיעדיפו שיער בהיר וכך גם צבע עור ובכלל המציאות היא שיש מראה "אשכנזי" ומראה "ספרדי" ולגיטימי שהיא תתחבר לאותו "עדה" שממנו היא באה, [סוציולוגיה] ויש גם הבדל מנטלי] וחלילה לא פוסלים את העדה האחרת בגלל סיבות אופי או משהו כזה אלא כי פשוט צו ליבנו מחפש משהו אחר... מזדהה איתך במאה אחוז ותמצאי את החצי שלך בקרוב....

    הוסף תגובה
  • בן המלך18/11/2005 בשעה 04:50
    3

    את לא שטחית בכלל
    את פשוט מתנהגת בצורה לא חכמה במיוחד.
    קחי את העדות בערבון מוגבל.
    דוגמא: עדה ס=עצבני לפי הסטיגמות, אז כשתצאי עם בן עדה X תבדקי האם יש לו את התכונה הנחשדת. אם כן כן, ואם לא לא.
    כמובן שגם בן עדה Y שהוא עצבני לדוגמא, עצם זה שהוא לא עדה X לא יהפוך אותו לרגוע.
    בהצלחה

    הוסף תגובה
  • יוני18/11/2005 בשעה 00:33
    2

    תגובה לאנונימית מ"עדתיות"
    אין ספק שעדיף ש"כל עורב למינו ישכון"
    מאידך אכן צדקת בימנו ההבדלים מטשטשים
    ובכלל גם ככה עקב כל ההגבלות והמיגבלות
    המבחר מאד מצומצם אז למה לפסול מראש?
    לדעתי צריך לנסות, יש אנשים מקסימים סביבנו
    והכל הרי בעיני המסתכל...
    שלא נדבר על הפגיעה ברגשות אחרים
    שלא פעם הבריות מפרשים זאת כהרגשת עליונות
    אז בואי נהיה נחמדים
    מה דעתך?....

    הוסף תגובה
  • חיים18/11/2005 בשעה 00:19
    1

    לכותבת
    מאחר ואת לא יודעת מי יהיה בן זוגך שקבעו לך משמים, אין סיבה לפסול סתם כי הבחור אינו מאותה עדה.
    כי מי אמר שבן זוגך יהיה מאותה עדה שלך...

    מה גם שיכול להיות שבגלל שאת באה לפגישה
    בדעה שרוב הסיכויים שזה לא יתאים, את לא משתדלת כמו שצריך להכיר את הבחור וחבל...
    (ולא משנה כמה ניסית עד כה,כי כל אדם הוא שונה ואי אפשר להגדיר אנשים רק לפי העדה).

    כבר היו לא מעט מקרים שאנשים חשבו,
    שעם בחור/ה מעדה מסויימת הם לא יתחתנו. ולבסוף דווקא הם התחתנו עם אותה עדה שמכתחילה חשבו שלא יתאים להם.
    ואין ספק "כי משמים רצו להראות להם"
    שמה שהם חשבו שלא יתאים להם,
    דווקא זה יהיה הכי מתאים עבורם...

    אני רושם זאת רק מאחר והבהרת כי אינך גזענית.
    (כי מי שהיא גזענית אין לי שיג ושיח איתה).

    שיהיה לך המון בהצלחה...

    הוסף תגובה