חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

דייטולוגיה - מאמר ראשון בסדרה

בן_המלך בן_המלך

דייטולוגיה - מאמר ראשון בסדרה


קטגוריה: כללי


דייטולוגיה, הלוא הוא מדע הדייטים.
לפנים, בימי קדם, נהגו האנשים אשר לא בינה להם לצאת לכל דייט באשר הוא דייט.
התנהגות חלמאית זאת גררה בעקבותיה תסכול רב ומפחי נפש רבים. כיום, לאחר אלפי שנים של סבל, אנו גאים להציג לפניכם בראשונה, ובמיוחד עבור אתר "שדכנט", תקציר של הדייטולוגיה על קצה המזלג. מדע זה הינו ניסיון להפוך את הדייטים למשהו אמפירי. וככל מקצוע אמפירי, גם הוא מבוסס על ניסוי וטעיה ועל מחקרים שניתן, אך לא מומלץ, לחזור עליהם בבית.
לפני כן, נציין כי לטעמנו למתחיל המתחיל מומלץ ורצוי לצאת כמעט לכל דייט שמציעים לו, וזאת כדי "להשתפשף". הדייטולוגיה נועדה אפוא למתחיל הותיק.
היום נעסוק בנושא הכרת אנשים דרך האינטרנט ובבליינד דייטים.

1. למה אינטרנט?
לפני שנענה על שאלה זו נשאלת שאלה חשובה יותר: למה לא? הדייטן המוצלח יחפש בכל האפיקים
האפשריים את הדיט המוצלח. כמו איש עסקים מצליח, ששום תחום בכלכלה לא זר לו, כך גם הוא. אין לפסול אנשים רק כי הם הופיעו באינטרנט. אולם, יש לזכור כי כמו בעסקים, כך כאן - רב המוץ על הדגן.

2. איך להימנע מלהכיר מכשפות במסווה של נסיכות?
האינטרנט טומן בחובו מתחזים ומתחזות רבים. כדי לסנן סינון ראשוני יש, לדעתי ולדעת רבים, להעזר בתמונה (על מראה חיצוני ראו סעיף הבא). כמו"כ יש לברר מספר פרטים בסיסיים כדי לראות שהמדובר במה שמוצהר, ואין חתול בתוך השק.
לבנות, שמפחדות בין "ייפלו" על מחבלים/אנסים/ אנשים שאינם הוגנים ח"ו יש לברר יותר. בכלליות, אני נגד בירורים מרובים על הצד השני (וראו סעיף 4), אולם בירור מינימלי שאין המדובר בפסייכו הינו לגטימי לחלוטין.

3. מראה חיצוני
המראה החיצוני הינו דוגמא טובה ליעילות הדייטולוגיה. לאחר מחקר (לא אקדמי ולא בר תוקף, אבל נכון דיו) מתמשך עולה כי רוב האנשים נמשכים במידה מספקת ל-10 אחוז בלבד מבני המין השני. לא מאמינים לי? לאלו מביניכם שיצאו הרבה (לפחות מעל 10 אנשים) בבליינד-דייטים: שאלו את עצמכם כמה אחוזים מביניהם מצאו חם בעיניכם מבחינה חיצונית? גם אלו שטוענים כי מראה חיצוני אינו חשוב להם כל עיקר, עדיין מגיעים ל30 או 40 אחוז של אנשים שמוצאים חן בעיניהם מבחינה חיצונית. נתון זה הינו נכון לטעמי לבנות ולבנים כאחד.
כעת, מה הסיכוי שאם אני יוצא הערב לבליינד דייט נמצא חן האחד בעיני השניה?
חישוב פשוט, 10 אחוז בריבוע, שהם אחוז אחד בלבד!!!
(וללא בררנים, 30 אחוז בריבוע, שהם 9 אחוזים בלבד!!)
כלומר, צאו לכם עם עשר בנות, וכנראה תהיה התאמה מבחינה חיצונית בלבד (!) במקרה הטוב עם אחת, ובמקרה הרע גם זה לא.
אם נתנהג כסכלים ולא נביא נתון זה בחשבון, מה הפלא שיגיע התסכול ותכלה הפרוטה מן הכיס מריבוי הדייטים??

4. על בירורים
היסוד של הצורך לדעת משהו על האחר טרם הפגישה הוא נכון. אלא שהיישום שלו ברוב המקרים הוא טיפשי ביותר. וזאת מכמה סיבות:
א. עדיין לא ראיתם את האחר, מי יודע אם תשרדו פגישה נוספת. בשביל זה כדאי לעשות כ"כ הרבה בירורים?
ב. לפעמים מרוב הזמן שלוקחים הבירורים אפשר להפסיד את הדייט.
ג. הרבה פעמים הצורך למידע מתגבר על ההיגיון. כך, לדוגמא, אפשר לברר עם סבתא של אמא של השכנה על הבחור. אמין? לא הייתי סומך על זה. כמו"כ ניתן לברר על בחור עם האקסית שלו, בטעות או שלא בטעות. לא יודע מה אתכם, אבל לי זה לא נראה הכי אובייקטיבי.

לכן, בנינו מודל חלופי. מודל זה טוען לברר בצורה בסיסית לחלוטין על האדם לפני שיוצאים, רק כדי לוודא שהוא אכן מה שהוא מצהיר ואין המדובר בערבי בן 35 צמא דם, וכמה לטרף.
אח"כ, אם ממשיכים לצאת, אפשר לברר, בעדינות ובשכל, אודות האדם המדובר.
כמובן, יש להקיד לחלוטין על כללי לשון הרע ורכילות המובאים בספר ח"ח, ובפרט למלא אחר הכללים בכלל י` סעיף ב`.

ופה, עקב אריכות, בא לקיצו השיעור של היום.
ועד לשיעור הבא אאחל לכולנו בהצלחה,
ממני,
בן המלך
מומחה לדייטולוגיה קלינית
09/11/2005
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • ישראלי16/11/2005 בשעה 16:51
    14

    סליחה .דייטלוגיה זה ענף "מחמינולוגיה"....?

    הוסף תגובה
  • אריאל15/11/2005 בשעה 00:46
    13

    תגובה לחיים
    הקטע שהוא כתב מצחיק ומשעשע!!!
    הוא לא אמר שצריך להסתכל רק על המראה החיצוני אבל הוא צודק בזה שגם למראה חיצוני יש שיקול (ועדיין לא צריך לקחת את התמונה כאורים ותומים כפי שכבר אמרו קודמיי)
    אני מסכים עם כל מילה שלו.

    הוסף תגובה
  • חיים14/11/2005 בשעה 02:02
    12

    למשה מ-9
    הכותב העיד על עצמו שאינו מוכן לצאת לפגישה בלי תמונה,
    כדי שלא "יבזבז 100 ש"ח על פגישה" כדבריו.
    (בכתבה "יופי זה לא הכל בחיים" תגובה 4)
    אז "תמונה כאורים ותומים" וכן "מה פלא שתכלה פרוטה מהכיס" לפחות הם, לא סאטירים עבורו.

    בחור כזה לא רושם כאן בשביל הצחוק,
    אלא להעביר כאן מסר עם הדעה האישית שלו...
    זה שהוא כתב זאת בצורה סאטירית עדיין לא אומר שזו אינה דעתו האישית...

    אז קודם שאתה טוען שאני כבד, תבדוק למה הוא רשם זאת בלי להניח השערות כלשהם...
    ורק אח"כ תבוא ותגיד שאני "כבד".

    לתשומת ליבך,
    בכתבות ישנם נושאים חשובים חוץ מסאטירה, כגון:גזענות ושאר צורות התנהגות של אנשים כאן
    מי שחושב שכל הכתבות כאן והנושאים שעליהם מדברים הם סאטירים, כנראה שהוא גם לא רציני בחיפוש כאן...

    הוסף תגובה
  • בן המלך14/11/2005 בשעה 01:58
    11

    תגובה ל-8
    לקרוא אתה לא כ"כ יודע, אז אני אסביר לך, בתקווה שזה יעזור.
    סטטיסטיקות רשמיות - למדנו בפסיכולוגיה חברתית שרק 89 אחוז מהנישאים מתאהבים ממבט ראשון. אלא ש:
    1. מי אמר שאתה מהרוב?
    2. גם אם לא מתאהבים ממבט ראשון, זה לא אומר שצריך דחיה ממבט ראשון.
    בקשר למראה:
    א. מעולם לא טענתי לבחור רק על סמך מראה חיצוני. זה שקיבלת נכשל בהבנת הנקרא, מה שמנע ממך לקבל תעודת בגרות, זאת בעיה שלך ולא שלי. אני טוען שיש סף מסוים שממנו והלאה אתה יוצא עם בנות. אם לך אין סף שכזה ואתה לא נמשך בכלל למראה חיצוני - לך לראות פסיכולוג. רוב האנשים כן.
    ב. תמונה לא נועדה לבדוק בדיוק עד כמה הצד השני יפה,אלא לקבל רושם ראשוני בלבד (כל הכבוד טירנדה!). אם הוא/היא חמוד/ה הייתי מייעץ לצאת.
    ג. כמובן שאם הצד השני מוצא חן (ולא אומר שצריך להתאהב!) כמובן שיש מקום לנסות שוב. אבל אם סבלת כל הדייט - למה לנסות שוב??

    המשך יבוא

    הוסף תגובה
  • עוזיאל13/11/2005 בשעה 22:18
    10

    תגובה לד"ר בעוד חמש שנים.
    כתבה מענינת ומשעשעת.אוסיף מנסיוני שכדאי לברר טלפונית היטב מי עומד מולינו וככל שהמרחק לפגישה הראשונה -גדול יותר שהבירור יהיה -רב יותר,והכל כדי שהמפגש יהיה רלוונטי.
    עוזי,14703

    הוסף תגובה
  • משה13/11/2005 בשעה 21:18
    9

    לחיים מ-8
    אתה כ-ב-ד!!!! |קרמה|
    קשה לראות שהוא פשוט כתב את זה לבידור שלנו? להעלות קצת צחוק על בדיל שפתינו?

    לא חשבתי שנצטרך את זה, אבל כדי שאנשים יבינו שכתבות הינם סאטיריות, אני מבקש מהכותבים לכתוב בכותרת "סאטירה"...:~|

    הוסף תגובה
  • חיים13/11/2005 בשעה 17:27
    8

    יש לך הרבה מה ללמוד, קודם שתיקח אחריות על אחרים.
    אני יתייחס רק לדברים שלדעתי אתה טועה.
    1) בקשר לדורות קודמים (בהקדמתך) אילו הם היו "חכמים כמותך" לא היו היום הרבה רווקים ורווקות באתרים. ואתה יודע מדוע?
    מכיוון שהורייהם לא היו מתחתנים והם לא היו באים לעולם..
    אחת הסיבות העיקריות לגירושין כיום,
    היא הסתכלות על המראה החיצוני כדבר הכי חשוב.(תמונה?) דבר המעיד על תאווה מסויימת
    ולא פלא שישר בפגישות הראשונות מתחילים הנגיעות (ואל תשחק אותה צדיק)
    ואח"כ לא מבינים שזה לא אהבה אמיתית אלא תאווה. ואחרי שמתחתנים ומתחילים הקשיים מגלים זאת ואומרים מה עשיתי?.

    2)תמונה לא משקפת כלום. מספיק שתשאל פה כמה שהם בעד תמונה, האם רוב הבנות שהיו בדייט תאמו ב 100% לתמונה?.ואני לא צריך לשאול כי את התשובה אני יודע מזמן.

    בקשר למפחדות ממתחזים וכד`, תמונה לא תעזור. מאחר ואותו מתחזה או מתחזה הם לא מטומטמים והם יכולים לשלוח תמונה שלהם לפני 4 5 שנים (או כמו כאלה ששמו תמונה של אגם רוטברג או אחד ששם תמונה של איזה דוגמן).

    בשביל להינצל מזה, הם צריכות לקחת מהבחור מס`טלפון של הבית (ולבדוק זאת)ולא רק פלאפון
    וכן הם לא חייבות לשחק אותה "ליידי" ולא יקרה כלום אם יקבעו במקום מואר שיש בו אנשים (כגון קניון) במקום ללכת למקומות קצת חשוכים כמו שכתבו כאן כמה, והם יגיעו לפגישה בכוחות עצמם. ואז אם הבחור ימצא חן בעיניהם או שהוא לא נראה מתחזה או מסוכן. הם ירגישו בטוחות לחזור במכונית שלו לבית.

    אם תמונה כל כך קריטית.
    איך זה שאנשים פה שיוצאים רק אחרי שרואים תמונה, נשארים פה הרבה זמן?
    התשובה היא: כי התמונה לא שווה הרבה.
    פגישה פנים מול פנים שווה אלף תמונות.

    3)אם אתה כל כך מאמין בסטיסטיקות ושקרים (בכוונה רשמתי ב ש), אז אני יפנה אותך למח`הגירושין רק של הערים הקרובות למקום מגורייך ואחרי שתראה את אחוז המתגרשים
    אולי לא תרצה להתחתן בכלל כי אתה כל כך מאמין בזה.
    אתה יודע כמה זוגות התחתנו למרות שבפגישה ראשונה לא מצאו חן אחד בעיני השני?
    תתחיל לשאול לפני שאתה מתהדר בתואר לא לך.

    4)אני מסכים שמראה הוא גם דבר חשוב.
    אבל לקבוע אם להתחיל את הקשר רק לפי תמונה? זה טימטום..

    5) כדאי שתלמד בספרים שמדברים על אמונה וביטחון בבורא עולם,ואז תבין שאם אתה יוצא למטרה רצינית בלבד,להקמת בית נאמן בישראל. בורא עולם ידאג לכל חסרונך.
    ובטוח "שלא תכלה הפרוטה מהכיס".

    הוסף תגובה
  • יפית13/11/2005 בשעה 11:41
    7

    אהבתי =)

    הוסף תגובה
  • אורן13/11/2005 בשעה 01:02
    6

    מצחיק חבל"ז

    הוסף תגובה
  • טירנדה12/11/2005 בשעה 23:28
    5

    בתור מומחית מס 2 (כבר תפסת את המקום הראשון)
    ובכן...
    בנוגע למראה(לא זוכרת איזה סעיף), התמונה שווה אלף מילים (שזה בילבולי שכל...) זה נותן אינדיקציה של "בערך" ולא מדוייק, ראיתי תמונה של מישהו שיצאתי איתו (וזאת אחרי שיצאתי איתו) ואני חייבת לציין שהבחור לא פוטוגני בכלל, אפשר להגיד שנראה מכוער לחלוטין! כשבמציאות הוא חמוד מאוד, ככה שכדאי לקחת הל ברוח טובה... ולא לפסול על סמך מראה (שרואים דרך תמונה...)()()()
    ואני מאחלת לך להיות מומחה לשלב הבא (נישואין) בהצלחה!

    הוסף תגובה
  • אריאל12/11/2005 בשעה 20:52
    4

    תגובה
    מסכים עם כל מה שאמרת!

    הוסף תגובה
  • משה12/11/2005 בשעה 20:30
    3

    נחמד מאוד
    פרופסור! :-)

    הייתי שוקל לתת לך על זה תואר שני, אחרי שתסיים את הרפואה.

    הוסף תגובה
  • יגאל11/11/2005 בשעה 14:19
    2

    כל הכבוד
    על היוזמה שלך .
    מעניין ויפה .
    אבל חבל מאוד שבימינו אלה , מה שפעם היה
    כל כך פשוט , הפך להיות ל"תורה שלמה" .
    למה זה צריך להיות כל כך מסובך ?
    לפעמים אפשר לחשוב שלהגיע לירח יותר
    קל מזה ?

    הוסף תגובה
  • מטופלת11/11/2005 בשעה 11:20
    1

    דייטולוג יקר
    לגבי סעיף 4 נא לעבור לכתבה אחרת בעבר הרחוק ראה אקטואר של אהבה....
    בכלל באופן כללי....הרגשה של הזדהות.
    יפה כתבת שוקלת להתחיל טיפול.

    הוסף תגובה