חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

שמרנות במאה העשרים ואחת

שמרנות במאה העשרים ואחת


קטגוריה: כללי


יכול להיות שמשהו אצלי שם בקופסה קצת משובש. לא פוסל את האפשרות הזו על הסף. הרי אנחנו חיים בעולם מודרני, שנות האלפיים.
טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט מהיר, טלפונים סלולריים, ועוד ועוד ועוד..... ואני, מה בסך הכל אני מבקש ? בת זוג שלא נכנעה לפיתוי הגדול מכולם. כן, כן, אתם מבינים על מה אני מדבר. אני מתכוון בדיוק לזה....

הרבה בנות ודאי מרימות עכשיו גבה. "איפה הוא חושב שהוא חי ? מה, הוא באמת מצפה שלא נקיים יחסים עד החתונה ? זה קצת מוגזם....אני לא יכולה לשמור על עצמי עד גיל 24-25", ואני מבין עם הבנות שמתבטאות בצורה כזאת. הרי כל מה שהסביבה החילונית משדרת לנו זה מתירנות וליברליזציה וש"מי שלא מנסה- מפסיד". ופתאום מין לפני החתונה הפך לדבר לגיטימי גם בחברה הדתית לאומית.

רבים מכם ודאי חושבים שאני בחור חרדי או דתי פנאטי, אבל תרשו לי להפתיע אתכם.אני אדם מסורתי ותו לא. יתרה מכך, הרבה מהבנות באתר פוסלות אותי כיוון שאני "לא מספיק דתי" לטעמן...למרות זאת, הידיעה שבת הזוג שלי התנסתה עם גבר אחר לא עושה לי טוב.
אשמח לקבל תגובות.

11/10/2005
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת17/03/2006 בשעה 00:31
    49

    תגלה לי מי אתה בבקשה??

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת17/01/2006 בשעה 02:36
    48

    הכותב מי אתה נו בבקשה תענה?

    הוסף תגובה
  • אינשם01/11/2005 בשעה 18:54
    47

    תגובה
    תודה לכל המגיבים שניסו לעודד אותי ולגלות שאני לא היחיד בעסק הזה.
    לדדה מתגובה 44,הדרך היחידה לתקשר איתך זה רק דרך התגובות לכתבה הזו , לא השארת פרטי התקשרות , בכל אופן ,אני משאיר כאן את המייל שלי.

    חודש טוב.

    הוסף תגובה
  • אנונימית01/11/2005 בשעה 08:25
    46

    תגובה ל-45
    כל הכבוד!! הוצאת לי את המילים מהפה!!

    הוסף תגובה
  • אנונימית31/10/2005 בשעה 23:12
    45

    סליחה?!
    חבר`ה, מה קורה פה???
    אתם קולטים שאתם עושים פה משפט שדה?
    מי בכלל מינה אתכם לשופטים?
    למי מאיתנו יש מושג ולו הקל שבקלים להגדיר איזו מצוה חמורה יותר או פחות?!
    אין לנו את הרשות לעשות חשבונות של מקום!
    בדיוק כמו שחזיר הוא לא יותר טרף מסוס!
    אז שכל אחד יבדוק את עצמו איפה החולשות שלו לפני שהוא חורץ את הדין על אנשים אחרים.
    קיים הסיכוי שלדבר רכילות ולשון הרע זה הרבה יותר גרוע, ולא נראה שאם מישהו פה היה כותב שיש לו בעיה עם זה שבחורות דתיות מרכלות הייתם מגיבים כך, אז בבקשה.

    הוסף תגובה
  • דדה31/10/2005 בשעה 19:02
    44

    שונה מכולם
    שונה מכולם מה שאני הולכת לכתוב כי הגישה שלי לכל העניין היא קצת אחרת...
    אני באתר כי אני כמוכם מחפשת בן זוג ו"בעוונותי" אני מסורתית ולא דתיה והאתר מאפשר גם לנו להיות בין שורותיו ולאלה מכם שסוברים שלא- עמכם הסליחה.
    אני מגדירה את עצמי בחורה טובה ואיכותית וכן, התנסתי ואני לא חושבת שזה עושה אותי לפחות טובה או איכותית אלא פשוט לא מתאימה למי שכתב את הכתבה הראשונה.
    דתיים יקרים: בזה שאתם "שומרים" על עצמכם אתם לא טובים יותר מאף אחד!! אתם עושים מה שאתם מאמינים ואני מכבדת את זה אבל ההתנשאות הזאת מקוממת!
    לתגובה מס` 9- ששואלת באיזה מידה אנשים שלא שומרים נגיעה הם דתיים- באותה מידה שרוצח ראש הממשלה מגדיר את עצמו דתי וכן, עוד כמה אנשים מושחתים בכנסת ובבתי הסוהר. להגדיר את עצמך דתי זה עניין של איך שאתה תופס את עצמך. מה לעשות, זה לא תמיד תואם את הציפיות שלנו. וכדאי שאני לא ארחיב את הדיבור בעניין לגבי האוכלוסיה החרדית.
    לתגובה מס` 15- שמואל יקר, לשמחתי הזדמן לי ללמוד כמה דפי גמרא בחיי ולהפתעתי כי רבה גיליתי שחכמינו זכרונם לברכה לא היו כל כך תמימים כמו שחשבתי וגם הטקסטים האלה לא נקיים מדיונים כנידון בטקסט הזה. אם יש כל כך הרבה תגובות כנראה שזה נושא שמדבר להרבה מאד אנשים- למה לטאטא אותו מתחת לשטיח???
    שלא תבינו לא נכון, אני מכבדת גם את אלה שמתגברים על יצרם שכן איש באמונתו יחיה.
    אבל לפעמים אני לא מבינה איך אפשר וחושבת שההלכה לא ממש מתחשבת בהם (שכן גם ללא מגע באישה כל העיסוק בדבר אסור) אז יפה שהם עדיין מתחשבים בה...
    ולאינשם מס` 19- יש לי חברה טובה שגם היא מקווה לפגוש את הבחור שלא התנסה במגע בעבר, (ואגב לידיעתך היא ממש לא היחידה)
    היא פחות או יותר בגילך, אתה נשמע בחור מקסים, אם תשאיר יותר פרטים אוכל ליצור אתך קשר.
    ולתגובה מס` 12- "בתולה טכנית"- אהבתי!!!

    הוסף תגובה
  • טליה31/10/2005 בשעה 14:14
    43

    היי
    אני בחורה בגיל 30 + ועדיין שומרת על עצמי ואני נתקלת בתופעבה הפוכה הרבה גברים בגילי וגדולים יותר ממני שואלים את עצמם איך יתכן שאני עדיין"בתולה" ואני לא מבינה מה הם רוצים ממני כאשר בחברתנו זה אמור להיות ככה מאידך אני לא עוצמת עיניים ויודעת שבחברתינו גברים בגילי ויותר היתה להם לפחות התנסות אחת כזאת או אחרת....
    איפה אני טועה או אולי הם?:-|

    הוסף תגובה
  • דני31/10/2005 בשעה 02:46
    42

    קשה...
    גם אני מצטרף בהסכמה מוחלטת לתגובת 27.
    ובהלם מהכתבה וגם מהתגובות.
    לא ייאמן!!
    שיש אנשים שחושבים שגם בציבור "הדתי לאומי" יש בעיות כאלו(ברמות רציניות).
    ברור שזה מיעוט ולא תופעה.
    הבעיה היא שמרחיבים את ההגדרה של דתי לאומי לכל מיני אנשים שלא צריך.
    ואז זה מכתים את השם של הציבור הזה...
    חבל מאד!!!!

    הוסף תגובה
  • תהילה31/10/2005 בשעה 02:15
    41

    אמרת יפה....כנס.
    יש הכללה בדבריך, הרשה לי לומר לך שאם יש אחד כמוך עם דעה ורצון כמו שלך אז יש גם "רבים וטובים" שהן בנות וחושבות בדיוק כמוך. ובקשר לקופסה שלך היא בסדר גמור, העולם "המודרני" הוא זה שרץ ואתה זה שמתנהג נורמלי. שמרנות זה לא אופנה ולא מותג שעובר לו הזמן. זה סוג של כלל, חוק ברזל שאין לעבור והוא אכן תקף במאה העשרים ואחת רק הבנות של היום הן אלו שמוחקות לו את "התאריך". ובהקשר להתנסות עם גברים אחרים, קח משהו חדש מנייר הפצפץ שתהיה רק שלך ולא הייתה בעבר של...יש כאלו צריך לחפש! בהצלחה בהמשך.|יאיא|

    הוסף תגובה
  • אנונימוס31/10/2005 בשעה 00:28
    40

    תגובה ל18 וגם ל37
    דעו לכן שאין דבר שעומד בפני התשובה
    ומי שבאמת שבה מכל ליבה לה` מתחרטת על חטאי העבר
    ועוברת את כל שלבי התשובה (שמוזכרים ברמב"ם ובעוד הרבה ספרים)
    לא צריכה להתיאש, והיא ראויה לבחור צדיק,
    ואם הוא באמת כזה הוא יודע מהי תשובה והוא יקבל זאת
    אך לשאר הקוראים והקוראות וודאי שאין זה פתח ל`אחטא ואשוב`

    הוסף תגובה
  • אנונימית30/10/2005 בשעה 23:43
    39

    תודה לך ד.ג
    אני רוצה לומר לך תודה רבה רבה זה היה חשוב לי מאוד מה שאמרת!! תודה.

    הוסף תגובה
  • ד.ג.30/10/2005 בשעה 19:29
    38

    אנונימית יקרה (מס 37)
    הזכרת נקודה שהתלבטתי אם להזכיר אותה (בתגובתי לעיל - 33), כיון שחשבתי שזה מובן לכולם.
    לצד הנזק העצום שהפריצות הזאת גורמת - ישנה גם דרך התשובה. אני בהחלט חושב שאם הייתי יוצא עם בחורה שנפלה, וחזרה בתשובה באמת - לא הייתי פוסל אותה. ולהפך - עכשיו דרגת גדולה משהיתה קודם. כדברי חז"ל הידועים על בעלי תשובה. (אעפ"י שפגם כלשהו עדיין קים, אבל הוא זניח מול מדרגת בעל תשובה). ואגב - גם לי היו נפילות (ב"ה לא כמו שתוארו כאן... ב"ה מעולם לא נגעתי בבת נגיעת תאוה), והרבה, וקמתי מהם בס"ד.
    בכל אופן - אם את משתדלת להקפיד על כל הלכה - את יכולה לקרוא לעצמך דתית בלב שלם. ואם גם עשית תשובה (וידוי חרטה וקבלה לעתיד, כידוע) באמת - ודאי שה` ימחל לך!
    כל טוב.

    הוסף תגובה
  • אנונימית30/10/2005 בשעה 15:59
    37

    סיפור אישי
    בס"ד

    אני גדלתי וחייתי בחברה דתית כל חיי,מעולם ,מעולם לא הייתי מאמינה שאפול כמו שנפלתי..
    כן זה נכון בחברה שבה אני גדלתי זה ברור שבאים לחתונה בידיעה ברורה שהוא הראשון והאחרון ב"ה..
    לצערי וכן אני מצטערת ומנסה לתקן את מה שאפשר(אתם יודעים יש חלק שאי אפשר).. אני לא אגיד לכם שזה קרה מיד זה לקח זמן ואפילו הרבה כי האמנתי ואני עדיין מאמינה שבאמת צריך ל"עשות אהבה" בטהרה ורק עם הבחור שהוא בחיר ליבך ואיתו התחתנת..כשזה קרה הרגשתי חסרת ערך לא ראויה למישהו טוב..כי הרי נכנעתי לתאווה ולתשוקה נכנעתי לאהבה שהייתה גדולה עליי..כן,הייתי חלשה. האומנם????
    פתאום גילתי שבחברה שבה אני חייה אני לא היחידה..בתמימותי חשבתי את עצמי לחוטאת ביחס לחברי הצדיקים..צר לי לאכזב את כל הדתיים פה באתר שחושבים שהם יותר טובים כי להם זה לא קרה.. כי אי אפשר לדעת למה תיפול מחר..אז אנא מכם תהיו מתונים בתגובתכם ואל תחשיבו כל נערה או נער פחות חזק ממכם ללא דתי בכלל...כי כן גם אתם צדיקים/ות יכולים למצא את עצמכם במצב הלא ממש נעים הזה.. הרי אין אפוטרופוס לעריות..
    רק כאב לי שהאדם נמדד על פי עיקרון כזה לדתי יותר או פחות, ואולי אוקי נניח שכך אז אני מעדיפה לעבוד על מידותיי, והכי חשוב להיות בן אדם טוב יותר. (ולא אני לא משייכת את עצמי לשום זרם היום).

    הוסף תגובה
  • תמר30/10/2005 בשעה 15:14
    36

    שאלה לכותב
    יכול להיות שפספסתי...
    אבל לא ראיתי תשובה לתגובה מס` 4.

    בתור בחורה מסורתית ש"שומרת" על עצמה מעניין אותי לדעת אם בחור שדורש בחורה בתולה
    גם הוא לא מנוסה.
    אם אכן כך הדבר, אז הרשה לי לומר לך שאתה בחור מיוחד!

    הוסף תגובה
  • נירה30/10/2005 בשעה 15:01
    35

    אני כולי מז ו ע ז ע ת!
    אפילו מעצם העובדה שזה עלה לדיון בכלל!
    אז איפה הדת שלנו אם אנחנו מדלגים גם על דברים כאלה?
    כנראה שלאנשים כאלה נתלש הדף מהקיצור שולחן ערוך שלהם... תעשו עם עצמכם חשבון נפש אם אתם בכלל דתיים!

    הוסף תגובה
  • שמרית ולימור30/10/2005 בשעה 12:41
    34

    אנחנו בהלם!!!!!חובה לקרוא!
    אני וחברתי קראנו את שרשמת ולא נותר הרבה מה לומר מלבד זה שאנחנו בהלם!!
    כואב לקרוא שזה מה שאתה חושב!!כנראה פגשת בנות לא מתאימות,אנחנו בתור בנות שלא לובשות שרוולים ארוכים וחצאיות שמטאטות את הריצפה אבל זה לא נוגד את העובדה שיש לנו כבוד לגוף שלנו!!!!!אנחנו חושבות בדיוק כמוך,זה עניין מאוד אישי ועמוק מעבר למה שמציגים את זה בחוץ.אבל גם לנו קרה שיצאנו עם בחורים והפריע להם שאנחנו "שמרניות" לא התייאשנו ולא נתייאש כי כנראה שהם בחורים לא איכותיים ורדודים .
    מה שנותר לנו לומר לך אל תתיאש תהיה גאה בעצמך ותדע שיש המון בנות טובות בעלות ערך וכבוד עצמי ובסופו של דבר אתה תזכה באחת מהן !!! שיהיה המון בהצלחה!

    הוסף תגובה
  • ד.ג.29/10/2005 בשעה 19:16
    33

    גם אני בהלם מהכתבה... וגם מהתגובות...
    אני מצטרף לכל מילה ומילה של 27. בהתחלה, קריאת הדף הזה גרמה לי, כמעט באופן אנסטנקטיבי, למחוק את שמי מהאתר הזה ושכדוגמתו. (עד שהמשכתי ונוכחתי לראות שיש כאן גם דתיים אמיתיים).
    אני חוזר וזועק - אנא מכם!
    אם אתם לא מקפידים על כל מצוות התורה - תחסכו ממנו אי הבנות ואל תגדירו עצמכם מראש כדתיים. זהו שקר וכזב!
    והרי דברי הרמב"ם זצ"ל:
    "המשומד לעבירה אחת--זה שהחזיק עצמו לעשות אותה עבירה בזדון ונתפרסם בה והורגל, אפילו הייתה מן הקלות, כגון... --הרי זה משומד לאותו דבר" (הלכות תשובה ג,ט עיין שם ובסוף ההלכה הקודמת).

    הוסף תגובה
  • אריאל28/10/2005 בשעה 13:14
    32

    תגובה לליאור (30)
    ליאור המצב של החברה דתית באמת דיי התדרדר ואני כמוך הייתי דיי בהלם לשמוע שיש כאלה דברים,אבל אין לך שום זכות לשפוט אותנו כי אתה נולדת לבית חילוני ועשית מה שעשית ואח"כ הגעת למסקנה שזה טעות. אנחנו נולדנו לבית דתי ולא מכירים שום דבר כזה וזה טיבעי שבן אדם יתחיל לחקור כיוונים אחרים ולצערנו יש גם כאלה שנופלים,אבל מכאן ועד לשפוט את כל החברה שלנו יש הבדל עצום!!!!!

    הוסף תגובה
  • בת 2828/10/2005 בשעה 00:13
    31

    תגובה לאינשם בעניין קשרים רציניים
    אני כ"כ מזדהה איתך, לצערי, בעניין שכתבת לגבי בחורות ששואלות אם היה לך קשר רציני.
    לי זה קורה כל הזמן מהצד של הבחורים. כמעט כל בחור שאני מכירה שואל אם היה לי קשר רציני.
    מה זה צריך להיות??? זה המדד לכך שאני מתאימה לו או לא? למה הנושא הזה בכלל צריך לעלות בפגישה ראשונה או שנייה. ואם לא יצאתי עם מישהו "מיליון שנה" ואח"כ נפרדנו בדמעות, זה מעיד על כך שמשהו לא בסדר אצלי?, אולי פשוט אני בחורה שלא מושכת קשרים סתם, כי אני מגלה דברים לא מתאימים בינינו כבר בשלבים מוקדמים, או אולי הצד השני חותך את הקשר בשלב מוקדם? או פשוט חוסר מזל?
    אני לא יכולה לסבול את הבחורים שהופכים להיות פסיכולוגים בפגישות. זה פשוט מגעיל אותי. עובדה שרבים מהם נמצאים פה באתר, על אף שהיו להם "קשרים רציניים"...

    הוסף תגובה
  • ליאור27/10/2005 בשעה 19:22
    30

    המום!!!!!!!!
    אני בעל תשובה: כיום, אני בן 27 וחזרתי בתשובה לפני כ - 5 שנים.
    בחברה הלא דתית עושים הכול. ואני מתכוון גם לדברים חולניים ומגעילים והכול בשם ה"קידמה" המזוייפת שלהם.
    גם אני עשיתי מספר דברים לפני שהתחזקתי. אולם, באותה תקופה לא ידעתי אפילו מה זה משנה, שולחן ערוך ועוד. לאחר שהתחזקתי, השלכתי ממני דברים רבים - כמובן, שלא הכול בבת אחת, אלא, זה לקח זמן ובנוסף, התהליך היה ועודנו מאוד קשה.
    בחברה הלא דתית השפעת המדיה ובעיקר, הטלויזיה, היא עצומה - הם יחקו כמעט כל דבר שיראו שם, ממש כמו רובוטים - ללא כל מחשבה עצמית וביקורת.
    בתור אדם שחי שם שנים רבות, אני פשוט מרחם עליהם. הם לא יודעים מה זה תורה, אינם יודעים את ההיסטוריה של עצמם ולמעשה, אינם יודעים מיהם ומהם.
    לגביי הכתבה: אני מכיר אדם חובש כיפה שחי משך 5 שנים עם חברה שלו מחוץ למסגרת הנישואין. החברה שלו אינה דתייה כלל וגם הוא בקושי יודע מה זה מוקצה, אינו מתפלל, לא לומד תורה וכו`. בנוסף, יש לו את החוצפה להעיר לאנשים אחרים, כשלעיתים קרובות, אפילו ההערות שלו מטופשות ולא נכונות.
    לפי דעתי, אדם כזה מבייש את היהדות ואת כלל החברה הדתית. האם אני קיצוני, או, שמא אני צודק?
    הייתי מאוד רוצה לקבל תגובות לכך.

    הוסף תגובה
  • ד27/10/2005 בשעה 17:57
    29

    כנ"ל לגבי בחורים...
    ומה עם בנים שלא שומרים על בתוליהם?
    אתה חושב שלנו..הבנות זה כן עושה טוב..הידיעה הזאת?
    זה הדדי.

    הוסף תגובה
  • אורן27/10/2005 בשעה 00:33
    28

    תגובה
    הרני מצטרף לתגובה מספר 27 לא כל כך ברור לי מה השאלה העקרונית בכלל לא ידוע לי על שום רב שמתיר נגיעות לפני החתונה ובוודאי שלא מעבר לכך ונכון שקשה ובטח בגילאים מתקדמים יותר {ואני כותב מנסיון} וגם קורה שנופלים באי אלו דברים ואם נפלתי קמתי וה` אור לי אבל לדון בזה כאילו זה בסדר גמור ואין אם זה שום בעיה .. למה שלא נדון גם על חילול שבת וכשרות וכדומה
    ישנו סיפור שאחד התלמידים בישיבה של ר` אהרון קוטלר נפל ושכב עם זונה ולאחר מכן מצפונו ייסר אותו על כך ימים ולילות שאין לו כבר שום סיכוי שאבדה תוחלתו ותיקוותו מה` ושכל מה שהוא לא יעשה כבר לא יעזור כלום לבסוף הלך ושפך את ליבו לפני ר` אהרון קוטלר והרב שראה שהוא מצטער בכנות וליבו מר עליו ניחם אותו ואמר לו שלא נורא שקורה שנופלים שיקבל על עצמו להתחזק בתחום זה מעתה והלאה ושילמד תורה בשימחה . שמע אתזה אחד הבחורים האחרים בישיבה והלך ועשה אותו מעשה עם בחורה אך דאג שתיטבול קודם כך שלא יהיה עליו איסור כרת אלא רק לאו בעלמא או אפילו "רק" איסור דרבנן לפי חלק מהדעות נודע הדבר לרב וישר הוא קרא לו והעיף אותו מהישיבה שאל אותו הבחור אהה והרי לראשון שעבר על איסור כרת אמרת שלא נורא וכו`. ענה לו שהראשון נפל בחטא חמור אבל נפל ושבע יפול צדיק וקם אבל אתה בעצם זה ששכנעת אותה ליטבול קודם הראית שמבחינתך זה בסדר עשית מזה עקרון ולכן ..

    הוסף תגובה
  • שמואל26/10/2005 בשעה 16:35
    27

    חשבתי שזה אתר של דתיים...
    קראתי את הכתבה והתגובות. אני המום ממה שראיתי כאן. חשבתי, שבחור או בחורה שמגדירים את עצמם דתיים, מקיימים את מצוות התורה. הנושא שהזכירו פה, זה אחד ממצוות התורה שעליהן נאמר, "ייהרג ובל יעבור".
    אני מודע לזה שיש כמה אנשים שמגדירים את עצמם דתיים, אבל מחפפים פה ושם ולא שומרים נגיעה. – גם הם, לפי דעתי, צריכים לחשוב עוד פעם על ההגדרה שלהם...
    לא תיארתי לעצמי, שבציבור הדתי, מגיעים עד לרמות כאלה.
    כתבו פה גם, שהסביבה החילונית משדרת לנו מתירנות. – זו הסיבה, שלא להכניס הביתה את הטומאה הזאת. מה שמראים היום בטלוויזיה לנוער, ממש תועבה. גם העיתונים החילוניים מלאים בטינופת. בן אדם שחי עם הדברים האלה, שלא יתפלא שהראש שלו מלא בפיתויים שקשה לו לעמוד בהם.
    ראיתי פה גם אנשים שכתבו על איזשהו "סף" והאם מישהי שעשתה דברים מסוימים, עברה או לא עברה "סף" של מישהו מסויים. מאיפה הבאתם את זה? – זו בטח עוד השפעה של החילוניות הסובבת אותנו. לעם היהודי ישנו "סף" אחד ומוחלט והוא תורת ישראל, וכל מה שחורג, ולו מעט, מתורת ישראל, הוא מעבר ל"סף".
    עם כל זה, ועם כמה שהנושא חרה לי, אני משתתף בצערן של אותן בנות ישראל הכשרות והצנועות, שעלולות להיפגע מתגובות כוללניות, על סמך מה שנכתב פה. אני מאמין שאותן אלו שהוזכרו כאן, אינן מעידות על הכלל, וכמו שכתב יוסי בתגובה 24, הבנות שאינן שומרות על עצמן, הן בבחינת עשבים שוטים בקרב הציבור הדתי.
    ולגבי אותן אלו הרשומות באתר שלא ידעו לשמור על עצמם (אם ישנן כאלו), ולא מבינות את החשיבות שבדבר, ומבחינתם זה בסדר "להתנסות" (אני לא אוהב את הכינויים ה"מודרניים" של המתירנות החילונית. אבל,רציתי להצמד למילים.) לפני החתונה: אנא מכן, אל תגדירו את עצמכם דתיות. יש מספיק אתרי הכרויות חילוניים ברשת – שם מקומכן.

    נ.ב. התגובה פונה בלשון נקבה, וזאת מכיוון שאני רואה זאת מזווית ראיה של בן. אבל ישנם בנים שתגובה זו מופנית גם אליהם...

    הוסף תגובה
  • בעד שיויון25/10/2005 בשעה 21:10
    26

    צריך לעשות אבחנה!
    יש ויש, האמירה שלך מעט גורפת, משום מה יש נטיה לחשוב שלבנים יש יצר חזק יותר מבנות וגם שלקרום שלנו חשיבות יתרה מחוסר קרום של הבנים, הבנים מתנהגים הרבה יותר במתירנות, מרשים לעצמם להיות בעל עבר וכשזה מגיע לבנות הם רוצים מישהי שמעולם לא עשתה דבר, קשוט עצמך תחילה ואח"כ אחרים.
    לעומת זאת אני מאמינה ורוצה לקוות שנמצא אחד את השניה מבלי ליפול בדרך ושהנישואים יהיו הטעם היחיד והמתוק והטוב בשביל שנינו.

    הוסף תגובה
  • אנונימית24/10/2005 בשעה 20:55
    25

    תגובה
    אחרי שאני רואה את הדברים שלך וחלק מהתגובות אני מבינה שיש עוד שחושבים כמוני ואני לא עוף זר. מבין כל המעגל החברתי שלי יש עוד 1-2 שחושבים כמוני.חברה שלי מתפלאה איך אפשר להינשא כשעוד לא הייתה נגיעה. לי באופן אישי חשוב מאוד העניין הזה ולא רק מהבחינה של דת. אני גם בחורה מסורתית. אני חושבת שזה נורא יפה שהבאדם שלו נישאים הוא היחיד שהיה והיחיד שיהיה. אני מאמינה גם שיותר מעריכים על זה. אין לי בעיה עם אשים שחושבים אחרת, אבל נחמד לדעת שאני לא היחידה.

    הוסף תגובה
  • יוסי24/10/2005 בשעה 13:40
    24

    אינשם יקירי
    רוב הבנות הדתיות, וגם אלה שהן לא תורניות, שומרות על עצמן גם אם הגיעו לגיל מאוחר, וגם אם ישנן בנות מועטות שלא שומרות על עצמן הן בחינת "עשבים שוטים" שלא מעידות על הכלל.
    אז אל יאוש בחיפושך אחרי הבחורה ששמרה על עצמה ומתאימה לך... בהצלחה

    הוסף תגובה
  • אינשם24/10/2005 בשעה 07:33
    23

    רק רציתי לתקן טעות כתיב שכתבתי בהודעה 19
    אני לא מצליח להרדם בגלל זה, זו טעות מאוד מהותית, ואני שם לב שאני גורר אחרים לטעות הזאת:
    בהודעה רשמתי "לעקל אך" במקום "לעכל איך" כלומר לקלוט איך.
    זהו ,עכשיו אני רגוע, תסלחו לי אם בזבזתי את זמנכם על הודעה שטותית זאת.

    הוסף תגובה
  • מיכל24/10/2005 בשעה 01:03
    22

    אינשם היי....
    אני אגיד לך את האמת ,קשה לעקל שבחור בן 32 הצליח להחזיק מעמד...(כל הכבוד...)
    ואני לא חושבת שאתה בבעיה בגלל הקטע הזה או שמשהו דפוק בך להפך..
    גם אני חשבתי פעם שיש לי בעיה שאני בת 22 ועדיין לא עשיתי כלום (ממש כלום!!)
    ועם הזמן הבנתי שאני צריכה להתגאות בזה, יש לי משהו שהרבה בנות היו רוצות ושהם לא יכולות להחזיר את הגלגל אחורה כי מה שנעשה כבר נעשה.
    אני תמיד חשבתי שרק הבחורים התורנים שומרים על עצמם,ולהפתעתי אני מגלה שלא..
    ולא רק בחורות דתיות מאוד שומרות על עצמן, זה דבר שמאוד תלוי בבחורה עצמה.

    בקיצור אין לך שום בעיה.. ושום סיבה לדאוג..... הייתי שמחה להכיר אנשים כמוך...
    -]
    שיהיה שבוע מקסים....

    הוסף תגובה
  • חיוכית24/10/2005 בשעה 00:47
    21

    תגיד, אתה משוגע?!?!
    אני חיה עמוק בתוך הציבור שלנו ומכירה מיליון חבר`ה וממש לא מודעת לכך.
    לי אין אף חברה שאפילו הרחיקה לכת קרוב למה שאתה מתאר.
    אם כבר שמעתי על בנים חפיפניקים שעשו שטויות ולא עם דתיות.

    הוסף תגובה
  • רחלי23/10/2005 בשעה 22:39
    20

    לאורן!
    יש מצב של התאמה .. 10104

    הוסף תגובה
  • אינשם23/10/2005 בשעה 20:25
    19

    הבנות כאן ממש לא מובנות לי
    אני בן 32 וכשיוצא לי לשוחח עם בנות באתר הזה ובאתרים אחרים שמיועדים בעיקר לדתיים,הן מתחילות לשאול אותי את השאלה אם הייתי בעבר בקשר רציני עם מישהי, כשברור לי למה הם מתכוונות, אז כשאני אומר להם שלא, הם פתאום מתחילות להתפלא, וזה הצחיק אותי,כאילו הן מצפות שהבחור יהיה בעל נסיון בתחום הזה ולא רק זה, חלקן בכלל חושבות שיש לי נטייה למין הגברי,ובכלל הן נותנות לי את התחושה כאילו יש בי משהו דפוק, אבל אל תטעו אני דיי גאה בזה שאני מצליח לשמור על עצמי,פשוט קשה להם לעקל אך גבר יכול להחזיק כ"כ הרבה זמן מעמד ללא יחסים, ותזכרו שאנחנו מדברים על אתר המיועד לדתיים.בכל אופן אני דיי בבעיה בקטע הזה כי אני דורש בחורה ששמרה על עצמה איך אומרים "נאה דורש נאה מקיים", העניין הוא שבחורות כאלה ששמורות על עצמן הן בחורות מאוד דתיות והן גם דורשות בחורים תורנים, דבר שאני לא, אני דתי אבל לא תורני,אני מקווה שהבנתם את הבעיה שלי, אם למישהו/י יש פתרון לזה אני אשמח לשמוע.

    הוסף תגובה
  • אאבבגג23/10/2005 בשעה 18:42
    18

    שאלה...
    ומה אם בחורה עשתה כל מיני דברים-לא עברה את "הקו האדום",אבל עשתה כל מיני מעשים שלא ראויים כי באמת היה לה קשה לעמוד בפיתוי או שלא חשבת מספיק עם השכל והלכה לפי הרגש(ואולי גם לפי הגוף והתאווה) ולאחר כמה זמן נפל לה האסימון והיא הבינה שהיא רק מזיקה לעצמה ושהכיף הרגעי לא שווה את זה ולא שווה את הפגיעה שהיא תחוש בסופו של דבר,איך גבר יקבל אותה? האם יפריע לו שהיא עשתה דברים שהם מעבר "לשמירת נגיעה" עם אחרים? הרי היא קיבלה על עצמה שלא לעשות זאת יותר והיא גם לא רוצה לעשות זאת יותר... אשמח לתשובה.

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת23/10/2005 בשעה 05:18
    17

    תגובה 14 תגובה פצצה (וכמובן שלי 7 לכותבבלבד)

    הוסף תגובה
  • אורן23/10/2005 בשעה 01:52
    16

    לרחלי, את צודקת ב1000000%

    הוסף תגובה
  • חיים22/10/2005 בשעה 23:47
    15

    לכותב ולכל המגיבים...
    קראתי את התגובות כאן, ורציתי לומר לך.
    אם כתבת את הדברים בשביל לנגח אז אינך ראוי לתגובה.
    אבל אם כתבת את הדברים כי זה באמת מה שאתה חושב ומה שאתה גדלת עליו, אז תגובתי לך היא...
    לדעתי,אתה צודק במאה אחוז במה שאתה דורש, אני שמתי לב שבחורות בתולות הם בד"כ יותר בישניות וצנועות מאלו שלא בתולות.

    אם פה בכתבות, אנחנו מגלים שמספר בנות מכירות בחור וכבר בפגישה ראשונה מתחילות לשלוח ידיים, או שהבחור שולח להם ידיים והם לא הולכות באותו רגע הביתה, זה אומר הרבה עליהם...
    במיוחד "בעידן התמונות כאורים ותומים"
    אז יוצאים עם בחור רק בגלל מראהו החיצוני וחלקן מסתנוורות מהיופי או מסתנוורות מהכסף ומהמשרה של הבחור ושוכחות את עצמן...

    אז כן, זכותך לבקש מישהי שידעה לשמור על עצמה וידעה לשמור על כבודה, ולא כל בחור שני שיצאה איתו נגע בה או... (והמבין יבין)

    ולכל אלו שאומרות לך שאתה פנאטי, אלו בנות שלא שמרו על עצמן ובשביל "להכשיר" את מה שעשו משחקות אותה מודרניות...
    אז אם לרצות בחורה בתולה זה "פנאטי"
    אני שמח להכריז פה קבל עם ועדה כי אני הכי "פנאטי" שיש עלי אדמות.
    ולאלו המודרנים,שיקחו את אלו ש... היו איתם.

    יש בנות שסיפרו לי מה שהן עשו, ותאמין לי שיותר הגעיל אותי הצורה שבה הן עשו זאת, מאשר זה שהן לא בתולות.(בנות "דתיות"שמהות הקשר שלהן היה ...בלבד ועוד).
    ולחלק מהאנשים שחושבים שפה מדובר על תחרותיות של מי יהיה ראשון, להם אני אומר שזו שטות והבל רוח, וכדאי שידעו כי אחת שלא שמרה על כבודה, זה אומר הרבה בקשר למידת העמידה שלה בפני פיתויים בעתיד...
    למרות שיש כאלו ששמרו על עצמן קודם החתונה ולאחמ"כ עשו כל התועבות שבעולם (השם יצילנו מהם) אבל הן מעטות מאוד...

    עוד דבר,גם לבחורים פה לא חסר חלק בעיניין. כי אני שמעתי לא אחת מבנות באתרים, שבחורים כבר בפגישה ראשונה שלחו ידיים וברוב חוצפתם עוד העזו להגיד לבחורה שלא שיתפה איתם פעולה "שהיא לא רצינית".
    בחורים כאלו צריכים לקבל בעיטה במקום שהשתיקה יפה לו (המבין יבין)...

    חג שמח ובהצלחה לכולם...

    הוסף תגובה
  • רחלי22/10/2005 בשעה 23:05
    14

    חוסר גבולות .. ltשל בניםgt
    הביעה היא שבאמת העולם שלנו כול כך פתוח מילה שלא שומרים נגיעה זה עוד סביר וגם עם גבול.. אבל יש בנים שכאילה שאומרים לא משנה אם אני לא בתול אבל אני לא יצא עם מישהיא שלא בתולה.. - מה זה נראה לכם שלכם הכול מותר ?? תמיד אתם מצפים מהבנות למה כי לנו יש דבר כזה "קרום " ולכם לא אז מותר לכם??!!
    ltאני חושבת שחשוב מאוד לשמור ..gt
    המון שמחה
    שבוע מצוין.

    הוסף תגובה
  • מתניה22/10/2005 בשעה 21:25
    13

    שאלה קטנה
    אותי מעניין לדעת אם בת שטוענת שהיא דתיה מאד אבל לא מקפידה על שש שעות בין בשר לחלב או על ברכות היא יותר דתיה ממך? והרי מה היא תכתוב את זה בכרטיס שלה באתר???
    העובדה שאתה מגדיר את עצמך מסורתי שנמנע מלקיים יחסים לפני החתונה לא מרחיקה אותך מהרבה בחורים דתיים שאומנם מקפידים ללבוש כיפה וטו לא.

    הוסף תגובה
  • אורן22/10/2005 בשעה 19:58
    12

    פתאום כולם כאלה תמימים
    שבוע טוב ומועדים לשמחה

    כשאני הגבתי, ראיתי רק 4 הודעות לפני ופתאום אני מגלה שאני 11. לא משנה. אבל עכשיו מפליא אותי כל תג` 6 והלאה..
    פתאום כולם נהיו "צדיקים ותמימים" - אני יכול לאמר לכם שזה כבר לא ענין של טאבו והרבה גדרות נפרצו. אני מכיר כמה וכמה שבשבילם סקס לפני חתונה, הוא לא ביג דיל. ואצל אחרות, אסור סקס אבל מותר עד ל.. כביכול. מה שנקרא "בתולה טכנית". כן, לצערנו, המתירנות חדרה לציבור הדתי. ותוסיפו לזה את העובדה שהרבה רוויקים ורווקות כבר בגילאים "מתקדמים" =gt ...
    בבקשה, "היה תמים עם אלוהיך". אל "תתמם" איתי

    הוסף תגובה
  • אורן21/10/2005 בשעה 16:25
    11

    אל תסתכל בתגובות. הדבק למה שאתה מאמין בו
    הנה ראית את התגובות -
    לפי הניתוח: הנך קנאי, פרימיטיב, משוגע, "השוואתי"... [ חכה, רק 4 הודעות לפני ]
    התוצאה: הנך נדרש לביצוע חראקירי במיידי.

    אני כמוך. מסורתי. (רוקד מעורב וכו, לא צריך לפרט). אבל שמרתי. אני לא רוצה להשוות, לא אכפת מי עשה/תה ולמה ( מה זה משנה מה "כולם" עושים )

    אני פשוט רוצה אחת כמוני שחיכתה מ/לאהבה.
    לא יכלתי אפילו לגעת בבחורה או לומר "אני אוהב אותך" כי יש רק אחת כזאת. ומתי תהיה בטוח..
    כשיבואו מאות אורחים אבל אתם לא תשימו לב שאתם מוקפים.. רק אתה והיא, הטלית למעלה ואתה שם לה טבעת על היד. אז תדע..

    שבת שלום ומועדים לשמחה.

    הוסף תגובה
  • בן המלך21/10/2005 בשעה 16:14
    10

    מהמהמהמהמה??? כנסו בבקשה
    מה זה אמור להביע?
    חשבתי שאני חי עמוק בתוך הציבור שלנו (=דתי לאומי), ואין אצלנו שטויות כאלו.
    אולי אני מנותק מהמציאות, אבל באמת שיש אצלנו יחסים לפני החתונה???
    ממש סליחה על התמימות, אבל על נגיעות אני יודע, אבל עד כדי כך?
    אשמח לתגובות אמיתיות ואנונימיות

    הוסף תגובה
  • "תמימה חסודה"21/10/2005 בשעה 16:13
    9

    אני המומה. לידיעת הכותב...
    אני ועוד רבות כמוני באתר, ממש לא מבינות על מה אתה מדבר.
    ב"ה שיש איסור נגיעה, ועם כל הקשיים מנסים לעמוד בו.(כמובן שצריך פרטנר חזק)
    אני לא מבינה איך מישהי ש"התנסתה" כדברך, יכולה להכניס את עצמה תחת ההגדרה"דתיה" ואותו כנ"ל לגבי אותם גברים שחושבים שההגדרה "דתי לאומי" מתייחסת רק לרחשי לבם ולא לקיום ההלכות.

    הוסף תגובה
  • עמי21/10/2005 בשעה 15:18
    8

    בהלם
    סליחה, אבל אני בכלל מופתע מהמחשבה שעוברת לך בראש.
    לפי המכתב משתמע שרוב הבנות "מצליחות להתאפק".
    אז לפי דעתי, ולא נראה לי שאני תמים, שרוב הבנות בכלל לא עולה בדעתם לעשות משהו כזה לפני החתונה.

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת21/10/2005 בשעה 15:07
    7

    הייייייייייי
    ואתה שומר?
    אם כן אז רוצה להכיר? אהחחחחחחח
    :-)

    הוסף תגובה
  • אריאל21/10/2005 בשעה 14:19
    6

    תגובה
    מי אמר שמין לפני החתונה בחברה הדתית לאומית הפך ליהיות דבר לגיטימי???
    ואם מישהי תגיד לך שאתה לא יכול לדרוש ממנה לחכות הייתי אומר לה שתלך לחפש תחברים שלה! ובטח לא הייתי משייך אותה לציבור הדתי לאומי,אולי לדתל"ש או כאלה ששומרים שבת וכשרות ,לא יותר!

    והידיעה שהבת זוג שלך התנסתה עם מישהו אחר לא עושה טוב לאף אחד ואתה ממש לא חריג,אם כבר אלו שכן התנסו הם החריגים!

    תמשיך ככה יש הרבה בנות טובות ואיכותיות שלא נכנעות לפיתויים כאלה.

    הוסף תגובה
  • נאור21/10/2005 בשעה 13:39
    5

    יש המון תמימות בהודעתך ,
    כתבת בה בין הייתר - "כל מה שהסביבה החילונית משדרת לנו זה מתירנות וליברליזציה "....
    אדון יקר , כמעט 27 שנים מחיי ביליתי בתוכחי החברה החילונית , גדלתי במוסדותיה וספגתי את "תורתה" - אל תפיל את תחלואי החברה בה אתה מצוי כעת , על החברה החילונית .
    כל מה שקיים בחברה החילונית קיים גם בחברה הדתית ( האמן לי שכן אני קצת יותר מבוגר ממך ויצאתי עם כמה בנות מהחברה המדוברת )....
    ע"מ לשמור על גדרי צניעות אומר לך רק שישנם מספר דרכים לקיום יחסי אישות ואתה יכול להינשא לבחורה "בתולה" כהגדרתך , אך מבחינתי ומבחינת החברה ה"חילונית" היא אינה בתולה כלל ( ודי לחכימא ) .....
    עצתי לך איש יקר - נסה להתמקד בתוכן האדם העומד מולך , תהה על קנקנו והנח לסממנים חיצוניים שבאמת לא אומרים הרבה על מידותיו של האדם ( ומבחינתי האישיו המדובר הינו סממן חיצוני ותו לא ) ....
    ולסיום שאלה לי אליך ( אולי בטח ניתקלת בכך ) - כמה פעמים ניתקלת בגברים אשר קיימו ייחסי אישות טרום נישואיהם , אך בחיפושי בחירת ליבם יבקשו בחורה "בתולה" ? הרבה ! נכון ?
    זאת לא תמצא בחברה החילונית ידידי ( ואני דתי , האמן לי ) ....
    רק טוב ומועדים לשמחה

    נאור

    הוסף תגובה
  • סתם אחת21/10/2005 בשעה 13:10
    4

    אותי מעניין לדעת אם גם אתה
    הקפדת לעמוד באותן דרישות...
    כי זה קשה לשני הצדדים באותה מידה (בניגוד לסיפורים האורבניים שמסתובבים בהקשר). והאם בחורה שהתנסתה במגע אך לא הגיעה ליחסים מלאים עוברת את הסף שלך או לא...
    ואולי כדאי לבדוק אם זה בא ממניע רוחני באמת ולא רק ממניע "תחרותי" או "השוואתי" שאתה חייב להיות הראשון שלה, אבל אין שום בעיה שהיא לא הראשונה שלך...

    הוסף תגובה
  • מיכאל21/10/2005 בשעה 13:07
    3

    מה מימדי התופעה?
    ממש הייתי רוצה להבין את זה! האם זו תמימות מצדי לחשוב שנשים שאני יוצא איתן לא התנסו??? עד עכשיו זה נראה לי טריוויאלי... :-(

    הוסף תגובה
  • מיכל21/10/2005 בשעה 10:50
    2

    צודק!!
    אני אגיד לך את האמת ,באמת הרמתי גבה שיש עוד אנשים כמוך...
    חשבתי שאני לא בסדר שאני חושבת ככה.
    אני לא אגיד לך שזה קל לשמור במיוחד בחברה שלנו. שמתירה את הכל והפיתויים גדולים מאוד.
    ואם אתה נמצא בחברה חילונית אז בכלל לוחצים עליך וכל הזמן אומרים "את לא יודעת מה את מפסידה" .
    היום מין לפני חתונה זה דבר מאוד לגיטימי (וזה ממש לא צריך להיות ככה...) לכל דבר יש את הזמן שלו...

    שיהיה לך בהצלחה....

    הוסף תגובה
  • יוסי21/10/2005 בשעה 08:25
    1

    זו בעיה.
    אתה קנאי - שזה בסדר, אבל סוג הקנאות שלך הוא מהסוג הלא טוב, מהסוג ההרסני. אתה צריך לשאול את עצמך: למה אם בת זוג התנסתה עם גבר אחר זה עושה לך לא טוב? מה לא טוב, מה בדיוק קורה?

    הוסף תגובה