חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

מדוע להתחתן?

אורן_10878 אורן_10878

מדוע להתחתן?


קטגוריה: כללי


הדברים הבאים נכתבים בעקבות שיעור ששמעתי והרהורים שעלו בעקבותיו.
מדוע בעצם אנו {אני מניח שכל מי שרשום באתר הזה} רוצים להתחתן ,ובכן בחז"ל ישנם שלש סיבות עקרוניות שאני מניח שמשותפות לרובינו
1.הפן האישי "כל השרוי בלא אישה שרוי בלא וכו`" ז"א הצורך בהשלמה עצמית ביצירת אינטימיות אם בן בת זוג חברות ידידות וכו`.
2. הקמת משפחה או בלשון חז"ל "תוהו בראה לשבת יצרה" מצוות פרו ורבו בעצם הקמת תא משפחתי שיוצר המשכיות לאדם הו במובן הממשי {ילדים} והן במובן רעיוני {המשך של תפיסת העולם וכדומה}.
3. הפן הקדושתי טהרתי בלשון חז"ל הרהורי עברה ז"א היכולת לממש במסגרת טהורה ואמיתית ומתוך קשר אמיתי את הכוחות המיניים שלנו
אני חושב שהסיבות הנ"ל קיימות אצל רובינו אם כי המישקל שאנו נותנים לכך אחת מהסיבות הוא שונה נדמה לי שרובינו מדגישים את הסיבה הראשונה דהיינו הצורך ביצירת קשר טוב שמשלים אותנו ואולי גם את הסיבה השלישית {אולי הבנים יותר} אולם נראה שבחז"ל ובהלכה הסיבה העיקרית היא דווקא הסיבה השנייה דהיינו הצורך לדאוג להמשכיות האומה ,פרו ורבו, הקמת התא המישפחתי וכו" ברור שכדי להקים משפחה צריך גם קשר טוב בין בני הזוג ורצוי מאוד אהבה אחווה ושלום ורעות וכן גם משיכה פיזית אבל השאלה היא מה הבסיס וממה יוצאים
אולי חלק מהבעיתיות של תופעת מה שקרוי "הרווקות המאוחרת" זה שימת משקל יתר על הצורך במציאת בן זוג שיהווה את ההשלמה המוחלטת שלי, החצי השני המוחלט שלי ןכן` ולא באידיאל הגדול של הקמת משפחה כששוב כמובן אם מי שאפשר להקים איתו משפחה {סיבות 1 ו 3 } אבל רק כסיבות מצטרפות ולא כדבר העיקרי?
אני כותב זאת בלשון שאלה כיוון שאיניני בטוח בדברים ואשמח לשמוע תגובות
כל טוב
29/05/2005
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • גיא14/06/2005 בשעה 13:40
    7

    צודק
    אתה צודק והרב קוואס כבר העלה את זה באחד משיעוריו הוא טען שכל אחד מחפש את זו שתתאג לו וכו משמע שמגיעים לחופה שני אגואיסטים שכל אחד דואג לצד שלו אני חושב שמי שהתחיל עם כל זה זה דווקה הדתיים הלאומים למרות שאני בא משם

    הוסף תגובה
  • אורן12/06/2005 בשעה 08:57
    6

    תשובה למגיבים
    התגובה היא במיוחד לרוני אם כי אולי זה מבהיר את המאמר בכללותו.
    שני דברים 1.הקמת משפחה בוודאי שאין משמעותה רק ההעמדת צאצאים אלא בוודאי הקמת התא המשפחתי שבמיסגרתו יחונכו ויתפתחו בצורה הראויה ביותר כשחלק ענק מזה הוא היחסים בין בני הזוג שככל שיהיו יותר שלמים והרמוניים כך בוודאי שיהיה יותר טוב.
    2.הרמוניה ביחסים היא בוודאי תוצאה מסוימת של התאמה אישית מסוימת וגם של משיכה אבל גם של עבודה אישית רבה שנעשית בד"כ אחרי הנישואין ולא לפני נכון שבחז"ל מופיעות גם הסיבות של השלמה אישית עמוקה "בלעדייך אני חצי בן אדם" אבל המישקל הגדול שניתן מבחינה הלכתית הוא בעיקר להקמת התא המישפחתי וגם קצת לסיבה השלישית {אפשר להראות זאת פשוט אני לא רוצה להאריך הדבר הכי פשוט הוא שהמיצווה להתחתן כתובה בשו"ע במסגרת מצוות פרו ורבו}
    3.אני בוודאי מסכים שאדם צריך לשאוף להתחתן עם שורש נשמתו אותו האחד שאיתו ירגיש את ההשלמה הפנימית האישית הוודאית ביותר אבל אני לא חושב שזה תנאי וישנם הרבה מאוד בתים נפלאים שהוקמו שלא מתוך אותה תחושה מרוממת {למשל יעקב ולאה מול יעקב ורחל} אז להשקיע בכיוון הזה{סיבה 1} בוודאי אבל לא כתנאי מעקב
    כל טוב

    הוסף תגובה
  • רוני11/06/2005 בשעה 23:21
    5

    שבוע טוב לכולם...
    אני קוראת את החיבור שלך וקצת תוהה...
    אולי בגלל גלי הזניח לעומת שלכם אני עדיין שרויה בחלומות
    אבל אם כל מטרת הנישואין היא בהעמדת צאצאים אז במה אנו שונים מהחיות ?
    הרי התורה שמה דגש חזק על הזיווג האמיתי משורש הנשמה המושג "והיו לבשר אחד" אינו מתיחס להיבט הפיזי אלא דוקא לעיניין הנפשי אדם שאכן משלים את הנשמה ה"חצי השני" ולאו דוקא מי שיכול לעזור בהעמדת מספר רב יותר של צאצאים
    העיניין הוא הקמת בית וזה אומר לחנך את הילדים בהרמוניה מושלמת של בני זוג שמחוברים זה לזה בכל הווית נפשם וגם בסופו של דבר בהיבט הפיזי
    לסיום לעניות דעתי יש חשיבות גם למשיכה הגופנית כי שהיא לא קיימת נראה שההרמוניה וכל האהבה שבעולם תדעך בסופו של דבר למרות כל מה שאומרים שאהבה הרוחנית היא החשובה זה נכון אבל זה לא מספיק ובסופו של דבר קשה להתאהב באבם שדוחה אותך פיזית

    מקווה שכולכם תמצאו את זיווגכם משורש נשמתכם רוני

    הוסף תגובה
  • יסמין09/06/2005 בשעה 21:17
    4

    המשכיות
    באופן עקרוני אתה צודק. מטרת הזוגיות להמשיך את הדור, להמשיך את המשפחה. ולכן גם מסתכלים בעין עקומה על נישואים חד-מיניים של נשים או גברים, שהרי הם אינם יכולים להגשים את המטרה העיקרית של נישואים.

    אבל, כשבחורה פוגשת בחור, דומני שאיש מהם אינו חושב דווקא בכוון זה. חלקם אפילו דוחים מרצון את הרחבת המשפחה. מקרים קיצוניים מוותרים על המשכיות למען קריירה ובגיל מבוגר מגלים כמה גדולה הטעות שעשו.

    כשאנו מחפשים בן זוג, אנחנו פשוט הולכים בתלם.כך עושים כולם, כך חיים כבר אלפי שנים, ורובנו לא רוצים להיות יוצאי דופן. כמובן שמחפשים מישהו שיתאים לך, שיהיה לרוחך, שידבר אל לבך, אבל בדר"כ לא נכנסים לפילוסופיות עמוקות כמוך.

    לא משנה - העיקר שנמצא כל אחד מה שהוא מחפש. ולך, כותב הכתבה, אני מאחלת שתמצא אחת שתהיה ראויה בעיניך לכל שלוש המטרות.

    הוסף תגובה
  • אורית07/06/2005 בשעה 11:30
    3

    היי
    אורן תסכים איתי שאם הגענו לגילנו המופלג(אני בת 30) אז כניראה שכן אנחנו מחפשים בעיקר את ההשלמה כי להתחתן יכולנו מזמן, מן הסתם היו הזדמנויות ודחינו אותן .סימן שכן
    אין לנו יכולת ואני חושבת שטוב שכך להתפשר והלהגיע לאדם הנכון.

    הוסף תגובה
  • יהודה06/06/2005 בשעה 14:03
    2

    אשריך
    אורן אשריך מאוד יפה אבל צריך טיפה יותר לפתח דברך
    גדי

    הוסף תגובה
  • אליהו06/06/2005 בשעה 13:08
    1

    אתה צודק
    העיקר היא הסיבה השניה אבל בלי הראשונה זה קשה מאוד אז צריך לקחת מה1 רק מה שצריך בגלל ש2 הוא העיקר ולא 1 אבל בנינו מי באמת היום אידיאולוגיסט כולנו (אולי לא כולנו) צרי אופקים רואים רק את טובת עצמינו ובנינו גם בן או בת הזוג נועדו אך ורק למלא את צרכינו האישיים לכן כל הדיבורים בזה לא מועילים הרבה אבל מי יודע אולי זה באמת עשוי לשנות אצל מישהו את התפיסה אז יישר כח.

    הוסף תגובה