חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

"בלי כוונה"

יוני_6190 יוני_6190

"בלי כוונה"


קטגוריה: כללי



יש כאן סיפורים מרתקים של אהבות חדשות ואף גם של אכזבות גדולות.
נקרע הלב לקרא על בחור או בחורה שראו את האור כי טוב ולפתע הוא כבה. איני רוצה לחשוב כמה דמעות כריותיהם ספגו וכמה נהי ומכאוב ליבם ידע.

אנשים פוגעים זה בזה, לא בכוונה. מבקשים סליחה ומשאירים מאחור שובל של עננה שחורה. "בלי כוונה" הם יאמרו. אבל כנראה שהכל בכוונה. יש יד מכוונת.

אני רוצה להביא קטע מתוך ספר שראה אור בימים אלה "חייך לנער". ספר חובה למי שמתכנן גם זוגיות והתאמה טובה וגם ילדים מחונכים. קראתי והתרגשתי מכל מילה.



נפגשתי עם בני נוער רבים ואף עם הורים עדי שיבה שעד היום נשברים ומתרסקים פעם אחר פעם כאשר הם מבקשים דבר בתפילה ואינם נענים. יש מי שכל אמונתם נחלשה ויש מי שלא מבין למה הקב"ה חלילה, לא אוהב אותו, כי הנה לא עונה למבוקשו.
הבעיה היא שלא מסבירים נכון לילד את עניין התפילה, לו זה מצטייר כזמן בקשת בקשות. לא מסבירים נכונה כיצד יש לבקש בקשות. עלינו להסביר לילד כי תפילה אינה עמדת "כספומט" אלא, בראש ובראשונה, שבח והודיה לה` יתברך על עצם החיים שמעניק לנו. כשמבקשים בקשות, צריך לדעת מה וכיצד לבקש. כמו שאמר לנו אבא "אל תבקשו שיהיה לכם כך וכך כי אנחנו לא יודעים מה הכי טוב עבורנו, אלא תתפללו שהטוב ביותר עבורנו, הוא יהיה לנו".
יסוד האמונה הבסיסי בקב"ה זה, להאמין ולדעת שהקב"ה יודע טוב מאתנו מה טוב בשבילנו ומה לא. כמו שיש "עושר השמור לרעת בעליו". כי הוא יודע בשביל מה באנו אל העולם הזה, מה מטרתנו ומה באנו לתקן.
הורים וילדים רבים שואלים בליבם, מה לא טוב לי בזה שיהא לי דבר פלוני? לכולם יש וזה נראה כל כך חיוני, למה הקב"ה לא מעניק לי את זה?

פגשתי בחבר שבור ורצוץ. אשר הקפיד ללכת ארבעים יום רצופים לכותל המערבי, וכדי לא לשבור את רצף הימים, התארח בשבתות אצל מכרים הגרים קרוב לשריד בית מקדשינו. הוא אף הקפיד ואמר מידי מוצאי שבת בקבר רחל אימנו את "שיר השירים", צווח ודמע בתפילותיו וזכה סוף סוף לפגוש את "רחל בת בתיה".

הפגישות הלכו ותכפו והם התארסו ברוב שמחה והדר. הכל היה נראה כרגע לפני האושר. רגע לפני החתונה בעודו עורך סעודת הודיה על ציונו של התנא "רבי יונתן בן עוזיאל" שבעמוקה. קיבל טלפון שגרם לו להחוויר כסיד וכמעט להתעלפות, "הנערה חשבה על זה, והחליטה לסגת" לחש השדכן והבטיח להמציא לו שידוך הגון אחר.
פגשתי את החבר, מרוסק נפשית ואף רוחנית. אתה יודע כמה פעמים הזכרתי את השם "רחל בת בתיה" והתפללתי שנזכה להקים בית נאמן? השטחתי כמעט על כל קברי הצדיקים שבגליל, סיימתי כמה פעמים את ספר התהילים ולחש בדמעה, אף ערכתי כמה תעניות ואיך הקב"ה לא שווע לתפילתי?
אמרתי לו, בא ותראה כמה הקב"ה אוהב אותך!
אוהב אותי? שאל. הרי אבא שאוהב את בנו מעניק לו את מבוקשו..
כן, אותך! אמרתי. מזה שהשידוך נקטע, תבין איזו אהבה עזה יש להקב"ה אליך! הרי אין תפילה ששבה ריקם, עד כדי כך שהכהן הגדול בחמש דקות הקדושות והנשגבות ביותר שיש לו ביום הכיפורים, שהוא היום המקודש ביותר בשנה, במקום המקודש ביותר בעולם, מבקש בתפילתו הקצרה "ושלא תעלה לפניך תפילת עוברי דרכים בשעה שעמך בית ישראל זקוקים לגשם" פירושה, שבעת שעם ישראל זקוקים לגשם אל תתחשב בתפילת אותו יהודי פשוט הרוכב על חמורו ומבקש שלא ירד גשם שמא יירטב..
נחשוב על זה שוב- חמש דקות בשנה, במקום הכי קדוש מקדישים שתי שורות מהתפילה הקצרה כדי לדחות תפילה של יהודי פשוט שאומר בסך הכל, "ריבונו של עולם, לא עכשיו גשם כי אני ארטב"..!
אז אם הקב"ה דחה את כל תפילותיך, דמעותיך, תעניותך ואף את תפילת התנאים והצדיקים שהעתירו בשבילך, כי גלוי וידוע לפניו שאם היית מתחתן עם "רחל בת בתיה" לא הייתם חיים טוב למרות שהכל נראה כעת ורוד לחלוטין כמו עוד נישואין אחרים שהתחילו יפה וכשלו. תבין איזו אהבה עצומה יש לו אליך! וייתכן אם לא היית מסתגף בתפילות לא היית מגיע לדרגה כזאת שהקב"ה ידחה בשבילך תפילה!!

כך צריכים לחשוב וכך לבקש. "ריבונו של עולם תן לי מה שלטובתי ואני אוהב אותך על זה שאתה לא מעניק לי את מה שנראה שלטובתי. כי אתה בטובך מציל אותי, לטובתי".
11/05/2005
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • א` בארי22/05/2005 בשעה 22:45
    5

    איחולי ברכות וכטו"ס...
    בעזרת השם.

    ליוסי - "יישר כוח חזק וברוך!",
    בכבוד רב - א"ב

    הוסף תגובה
  • יוסי19/05/2005 בשעה 10:02
    4

    למגיבים 1-2
    יש אמת בפיכם שהניסיונות לא קלים. בהחלט שלא.
    אבל זאת מהותו של העם היהודי מאברהם אבינו ועד לימינו אלה והעולים על המוקד שבדרך, להתמודד עם ניסיונות.

    אדם שהחיים יפים לו ונחמדים והכל מסתדר לו לפי רצונותיו ואינו צריך להתמודד עם שום ניסיון מה מיוחד הוא משאר הברואים?

    כעם ניצחי ומיוחד הבה נוכיח שאנו מסוגלים להיות עם סגולה שפירושו להוכיח את אהבתינו לבורא למרות הניסיונות.
    יבוא יום ונגלה שאלו לא היו ניסיונות להרע לנו, אלא לסייע לנו.

    הוסף תגובה
  • אור19/05/2005 בשעה 00:50
    3

    יתרה מזאת
    יתרה מזאת, עיון תפילה(כשאדם אומר בליבו שהמתפלל בכוונה גדולה ראוי הוא שהשם יפיק שאלתו)הינם אחד הדברים שמזכירים דוקא את עוונותיו...(ברכות: נה ,א.,כד הקמח:בטחון)

    הוסף תגובה
  • מלאך18/05/2005 בשעה 12:04
    2

    כתבה נפלאה.
    חיזקת אותי.

    אבל, מגיב מספר 1 טוען יפה, אנחנו בסה"כ
    בשר ודם. הייאוש מחלחל ואנחנו נוטים להישבר.
    צריך המון כוחות כדיי להמשיך אחריי מקרים כמו שציינת - ולא כולם מסוגלים לעמוד בהם.
    אני מאמין שאכן הכל לטובה, "אין רע יורד מלמעלה", אך זה מאוד מורכב.
    ידוע שהכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים.
    זאת אומרת שלמעשה אין לנו בחירה חופשית.
    מה שנשאר לנו לעשות זה רק לחשוב למה בחרנו את מה שבחרנו ולא לאבד את האמונה.
    וזה קשה, מאוד קשה.

    הוסף תגובה
  • חחולק18/05/2005 בשעה 09:48
    1

    קשה להולמו
    בכל הכבוד - גם לאהבה מהסוג עליו אתה מדבר צריך להיות גבול מבחין וברור. כלומר, אנו מאמינים שהעיכובים אמנם סוף סוף לטובתנו אך שוכחים שעיכובים אלו גורמים לרבים טובים-וטובות ליפול - תרתי משמעי - ברוחניות ובעניינים שבינו לבינה - ממש עד הסוף ודי לחכימא.

    האדם הוא יצרי במהותו - ויש גבול לכוחותיו המתגברים. דבר זה הביאני לתהות באם ה` באמת אוהב אותי - כדברייך - מדוע הוא מציב אותי במצב בו לבטח אכשל או אאבד את שפיותי? האם בשביל שאמצא בת-זוג ארעית, היינו לעולם הזה, כדאי הדבר שאאבד את עולמי הנצחי - דבר שיהיה מוכרח המציאות במידה וה` יראה לי "אהבה" מסותרת כשיטתך??? האם לא כדאי לחיות עם אישה בעולם הזה ללא חטא ועוון בכנפיך - אך בחוסר נוחות ואושר מסויימים - מאשר להמתין עד בוש ועד כישלון בחטאים החמורים שבתורה?

    מאחר ומבשרי חזיתי האמור - קשה לי להשתכנע מתאוריה דתית מעניינית אותה אתה מציין בדברייך - שהוכחה כלא רלבנטית, לאור מצבי הנפילות הקשים בדורנו בקרב הציבור שלנו בפרט (ראה ערך "הביצה" הירושלמית...)

    הוסף תגובה