חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

כן, אני נכה, אז???

כן, אני נכה, אז???


קטגוריה: כללי


לעיתים (די הרבה בזמן האחרון, משנכנסתי לעולם השידוכים) אני מקבל את הרושם שמה שבחורות חושבות עלי הוא כל כך מוטעה...
ואני אסביר:
כשאני אומר שאני נכה, זה יכול לומר כמה דברים, מה שזה לא יכול לומר זה שאין לי חיים רגילים, ושמהרגע שבו אחת מכן (בעזרת ה`) תינשא לי, הוא כבולה באזיקים...
והרי כמה עובדות על נכות:
א. היא לא קבועה, היא משיתוק מוחלט ועד עיוות כלשהו בגוף (אצלי זו צליעה...).
ב. אנשים נוטים לפחד מקשר עם מוגבל, למרות שבדרך כלל הם טועים.
ג. אנחנו, "הנכים" מודעים לכך שיש בנו פגם, ובגללכם, הבריאים בגופם, אנחנו מתביישים בכך ומנסים להסתיר את זה, כשזה בכלל לא באשמתנו!!!
ד. אנחנו, הנכים, לפחות לא מסתירים (תכל`ס, אנחנו לא יכולים) את המגבלות שלנו...
אין לי כל כוונה לפגוע ברגשותיכם/ן, אלא רק ליידע אתכם במצב הפרדוקסלי שנוצר...
ברכת ה` עליכם,
אני.
09/04/2005
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • נדב- כותבב המאמר04/05/2005 בשעה 06:08
    21

    ליהודה וליסמין
    יהודה, מה שיסמין אומרת זה שנכויות גלויות לעין (כמו שיש לי) עדיפות על הנכויות של ה-"לא נכים".
    ויסמין, יהודה צדק כשהוא אמר שאנחנו בבעיה, כי הרי עולמנו עולם חומרי, ותכל`ס, וצר לי שאני אומר את זה, ישנן בנות שמסתכלות על הדברים הלא-נכונים, ולאינטרנט פה יש יתרון, אבל גם חיסרון...
    נקודה למחשבה...

    הוסף תגובה
  • יסמין30/04/2005 בשעה 23:40
    20

    תגובה ליהודה (מס` 19)
    יהודה,
    לא רציתי שתענה לי, כיון שבעיני התשובה ברורה וחד משמעית.

    לעצם הנושא: נכון יש בעיה לנכים ואי אפשר להתעלם מכך.היחס לנכים אינו מוצדק. ולמרות הכל, אני מכירה אישית אנשים בטופ של החברה הישראלית שהם נכים קשים (למשל כמה רופאים בכירים) ונשואים באושר לנשים בריאות יפהפיות , אישיות בזכות עצמן. כנראה שאנשים בעלי נכויות קלות ראויים לבני זוג רגישים ובעלי נשמה יתרה,שרואים קצת מעבר...


    אני הייתי ברת מזל כזו. זכיתי בגבר בריא לחלוטין, אישיות מקסימה שעושה לי כל החיים רק טוב. מוכרחה לומר - הוא לא הקריב הרבה. לו שאלת אותו היה אומר לך איזה תוכן עשיר ושמחה הבאתי לחייו.
    בלי עין הרע, שלא ייגמר לעולם.

    הוסף תגובה
  • יהודה29/04/2005 בשעה 17:56
    19

    תגובה ליסמין 17
    אבל זה נושא הכתבה! שאנשים לא נותנים צאנס לנכויות קלות בדייטים. אז נכון שהנכים "מיידעים", אבל תכלס, לא רוצים (בהרבה מקרים) לפגוש אותם בגלל זה...

    ואגב, למה לא רצית שאענה לך?...

    הוסף תגובה
  • א28/04/2005 בשעה 20:17
    18

    לבנות היקרות.....
    שלום רב !
    אין לך מה להתבייש בנכות שלך ותאמין לי שהקב"ה לא ישכח אותך וישלח לך את זיווגך למרות שאתה לא רואה את הדברים כך.
    לצורך העיניין, אין לי נכות אבל נחתכתי באוזן בתאונת דרכים וניתן לומר שאני נראה חמוד מאוד אבל שאתה אומר לבחורה את זה בטלפון אזי יש בנות שזה קצת מרתיע אותן מאחר והם מחפשות את מלך היופי וכליל השלמות ובאותו עניין יש גם בנות מצויינות באתר ושזה לא מפריע להן בכלל ובנוסך לכך זה תלוי מאוד באישיות של הבחורהוא אם היא לא רוצה אותך כמו שאתה אז היא לא שווה את זה ותאמין לי שחסכת לך דייט והמון זמן:) ויותר מיכך זה גם לא קשור אם הבחורה יפה או לא.....הכל עיניין של אופי....
    ובנוסף לכך, יש לי חברים מהצבא שנפצעו בשירות הצבאי וחלקן הם בעלי נכויות קלות ואני שואל אתכן בנות במה הבחורים האלה אשמים שאתן מסננות אותם?? הרי בזמן שאתן טיילתן בקניון הבחורים האלה היו במשמר על מולדתנו הקטנה....
    רק טוב! ובשורות טובות!!!

    הוסף תגובה
  • יסמין28/04/2005 בשעה 12:34
    17

    תגובה למס` 15
    יהודה, קח נקודה למחשבה:

    בחור/בחורה נכים מיידעים את הצד השני לפני הפגישה על נכותם. הרי ממילא לא יוכלו להסתיר אותה. בכך הם מונעים מצבים מביכים.

    א..ב..ל.. כל האוכלוסיה ה"נורמלית" שחיה על הצגות, מגיעה לדייטים, הפגישה בין בובות מושלמות לנסיכים חתיכים מצליחה, יש חתונה, ורק אח"כ מגלים שאחד קצת פסיכי, השני יש לו מחלת הנפילה, השלישי לוקח כדורים נגד דכאון, הרביעי אלים, ועוד נכויות גרועות ביותר.

    עכשיו אמור לי מה היא נכות יותר גדולה: גבר אלים, חולה נפש, דכאוני, או בחור עם צליעה קלה, גמגום קל, וכד`? - לא, אל תענה לי...:P

    הוסף תגובה
  • מתן28/04/2005 בשעה 11:50
    16

    בהצלחה
    ידידי הטוב, אל תתנצל ואל תרגיש רע עם המגבלה שלך כי מה שיש לך זה בסה"כ מגבלה. לעומת זאת מי שלא מסוגל או מסוגלת להסתכל מעבר למגבלה זו, הוא או היא נכים, להם יש בעיה אמיתית. אני מאמין שאתה תמצא בחורה נפלאה שיודעת שבעולם האמיתי כולנו בעצם מוגבלים אם זה נראה לעין ואם זה לא נראה. אנחנו רק צריכים לזכור שאין אף אחד מושלם.
    חג שמח!

    הוסף תגובה
  • יהודה28/04/2005 בשעה 01:12
    15

    הצעה לציבור הנכים
    בוא נשים את הדברים על השולחן: אתם בבעייה. מוצדקת, לא מוצדקת - זה לא משנה בתכלס. ועם יבבות לא הולכים למכולת .
    בעייתכם היא - שאנשים באים לדייט בגישה שיפוטית וביקורתית. הם מצפים לראות מישהו מושלם, כי מטרת הדייט - (הסופית) - חתונה, וכל אחד רוצה להתחתן עם בנזוג מושלם.
    שוב, זה אולי לא רציונלי אבל זו המציאות.
    מה שרציתי להציע לכם: נסו להכיר אנשים במסגרות לא מחייבות כמו דייטים, למשל - לימודים, עבודה, חוגים, וכו`.
    היתרון הוא, שיש לכם אפשרות לתת לאנשים להכיר אתכם טוב בלי לחץ. ואח"כ לקבל החלטה שפחות מושפעת מהמום שלכם.
    בהצלחה.

    הוסף תגובה
  • מומו28/04/2005 בשעה 00:55
    14

    נאור, לא נסחפת קצת עם המגילה?
    זכור ידידי: קצר וקולע - ולא ארוך וצולע.
    לאנשים יש פתיל קצר.

    הוסף תגובה
  • אפי27/04/2005 בשעה 14:05
    13

    בהערכה
    שלום לך !
    דבריך נגעו לליבי מאוד.לא רק בגלל הכאב שמשתמע מהם,אבל בעיקר בגלל האמת הפוגעת,שגם אם מאוד נרצה וננסה,קשה להתעלם ממנה.
    אתה אכן צודק,יש בנו שאיפה לשלמות,למושלמות.
    ואנו צריכים,חייבים,לעבוד על עצמנו,להשתנות,לשנות את התפיסה החיצונית שלנו.לראות אחרת.לומר שזה פשוט? וודאי שלא.
    אבל זו כל החוכמה-לשנותולתקן דווקא איפה שקשה.
    ולי,רק נותר לומר שאין דבר שאני מעריכה ומכבדת יותר מאשר אנשם שנאלצים להתמודד עם קשיים לא שיגרתיים.
    בכבוד והערכה רבה,אפי.

    הוסף תגובה
  • יאיר27/04/2005 בשעה 12:47
    12

    תגובה ליסמין
    את צודקת

    הוסף תגובה
  • יסמין26/04/2005 בשעה 20:00
    11

    תגובה ליאיר - מס` 10
    יאיר ידידי, אז מה אם אתה יושב על כסא גלגלים?
    מאוד חשוב מי האדם שיושב על כסא זה.

    על כל אחד לדעת שאין ביטוח בעולמנו. יש תאונות דרכים, יש פיגועים, יש תקלות. מי שהיום גיבור עלול ח"ו להיות מחר במצב שלך.

    אתה זוכר את "סופרמן"? - סופרמן נפל מסוס והיה משותק לגמרי כמה שנים טובות עד שנפטר.
    חזק ואמץ וה` יהיה בעזרך.|שמש||שמש||שמש|

    הוסף תגובה
  • יאיר26/04/2005 בשעה 11:20
    10

    הזדהות
    כל הכבוד כנכה [היושב על כסא גלגלים ] אני מזדהה עם כל מלה שלך. חזק ואמץ, ובעזרת ה` נעשה ונצליח

    הוסף תגובה
  • פלוני25/04/2005 בשעה 21:57
    9

    מסכים לכל מילה
    ובתור אחד שנמנה עם חוג זה,
    זאת אכן התלבטות גדולה,
    אני לא מסתיר את זה (אי אפשר גם אם אני ארצה...)
    אבל אני חושב שהכל בראש
    ושבע"ה נמצא את ייעודנו

    הוסף תגובה
  • יוסי25/04/2005 בשעה 11:56
    8

    ישועת ה` כהרף עין
    אל תתייאש בן אדם ,כולנו כאן באתר נפגשים ונפגשים ועדיין לא מוצאים.
    אתה וגם אני כמו כל באי האתר ,צריכים להמשיך לחפש בלי להתייאש עד אשר נמצא את אשר יועד לנו מלמעלה . אפילו אם יש כאלה שפוסלים אותנו על דברים שלכאורה לא חשובים ,הרי גם אנו פוסלים אחרים בגלל סיבות שבעיני אחרים הן סיבות של מה בכך.
    ואל תשפוט את הבנות שדוחות אותך על כך .נסה לשים עצמך במקומן ,ותראה שגם אם תגיד אני הייתי יוצא עם אחד כמוני זה יבוא אחרי מחשבה רבה (איך נתמודד וכולי ...) וזה כי אתה מכיר את עצמך ויודע כי אפשר לחיות כך ,ישנן בנות שלא יודעות ולכן נרתעות מכך.
    לכן אל תתיאש וגם אם קשה תמשיך לנסות עד למציאת הזיווג השלם , שבא יבוא בעזר ה`.
    שיהיה חג שמח הרבה הצלחה רב נחת ובריאות.

    הוסף תגובה
  • איתיאל21/04/2005 בשעה 20:27
    7

    ברכת ה` עליכם!
    ב"ה.

    לבעל ה"קטע" המקורי וגם לנאור שהגיב על דבריו - "יישר כוח, חזק וברוך!".

    חג כשר ושמח -
    מאחל:
    ETL

    הוסף תגובה
  • יסמין21/04/2005 בשעה 13:47
    6

    אין חכם כבעל הנסיון - תתעודד
    רבותי, אני מן הסתם מבוגרת מכם. שוטטתי באתר ואיני יכולה שלא להגיב על מאמר זה:

    ובכן, יקירי, אני נכה. לא משהו בינלאומי נורא, ולא אפרט כאן. רק זאת אומר, אני מתפקדת
    % 100 . הנכות שלי יותר למראית עין . אני אשה יפה, כן עדיין יפה, תוססת, מעולם לא התנהגתי כנכה, ולא הרגשתי נכה. כנראה שהורי ז"ל השכילו לחנך אותי בצורה כזו.

    אף פעם, ממש אף פעם, לא הסתרתי את נכותי. הרי לא בחרתי בה. וכי מי שהנכות בראשו עדיף? - חייתי כל חיי כילדה רגילה, הייתי תלמידה מצטיינת, המשכתי ללמודים אקדמיים, הרחבתי את ידיעותי בתחומים שונים ורבים. אח"כ התקבלתי לעבודות מכובדות ביותר (לא אפרט מפני הזיהוי). הייתי ועודני מעורה בחברה, מקובלת, ויותר מכך - אני המסמר בחברה. תמיד במצב רוח טוב.

    ו.... העיקר - בחור מקסים, אישיות מדהימה, "התחיל" איתי. כיוון שפגישות הן בד"כ בערב, הוא לא ראה את נכותי. מהר מאוד
    יידעתי אותו על כך. הבחור - בריא לגמרי -
    בעל פרופיל צבאי גבוה מאוד, פשוט לא התייחס לנכותי. כמובן נשאנו. יש לנו כמה ילדים ב"ה אחד יתור יפה ומוצלח מהשני. אנחנו נשואים כבר שנים רבות בשמחה ובאושר, וגם היום, בעלי ילך אחרי עד לקצה העולם. אין דבר שקשה לו בשבילי. לא אחת אני שואלת אלו מעשים טובים עשיתי שהייתה לי זכות לקבל אדם כזה.

    ידידי הנכה, נכות היא בראש של הבנאדם. אל תחשוב שאתה נכה. לאחד יש רגל עקומה, לשני שכל לקוי, לשלישי עין פוזלת. כל אחד מקבל "חבילה" מהקב"ה. אין אדם מושלם. אתה בדיוק כמו כולם ראוי לאהבה ולבן זוג איכותי.

    הלוואי ותזכה להיות מאושר כמוני. רק תאמין.

    בברכת חג שמח ומאושר לכולכם.|שמש||שמש|

    הוסף תגובה
  • מאיר21/04/2005 בשעה 12:22
    5

    שכרך מובטח...
    אני רוצה לתת לך מבט מעט חיובי על המוגבלות שלך:
    לך מובטחת אישה טובה יותר מלאדם שאינו מוגבל, כי הבחורה שתרצה להתחתן איתך היא ללא ספק בעלת מידות מעולות, שאינה מושפעת מהחברה, אלא מה שמעניין אותה זה רק האישיות שלך והאדם שאתה.
    לכן אתה יכול לראות את המוגבלות שלך כמבחן אמיתי לכל בחורה שאיתה אתה נפגש.
    מי ייתן ותמצא בקרוב את האחת הנאמנה.
    ומי ייתן ונרפא כולנו את המוגבלויות הרוחניות והגופניות של עצמנו.
    בעז"ה במהרה בימינו. אמן.
    פסח כשר ושמח!

    הוסף תגובה
  • רינת21/04/2005 בשעה 12:10
    4

    נאור , אתה צודק. הכל מתחיל וניגמר בראש.

    הוסף תגובה
  • אבי21/04/2005 בשעה 09:54
    3

    חג שמח אחי
    בס"ד
    אחי רציתי לחזק את ידיך
    ולאחל לך המון בהצלחה
    אין יאוש בעולם כלל
    אתה תצליח הכל כתוב מלמעלה
    אין סיר בלי מכסה
    אשרי אותה אישה שתינשא איתך
    חג שמח ומבורך
    עוד השנה חתונה בעז"ה

    הוסף תגובה
  • נאור21/04/2005 בשעה 08:37
    2

    "ברכת ה` עליך"
    שלום לך איש יקר ,

    בראשית דברי אני מבקש לחזק את ידיך .
    הדברים שכתבת מאששים לנו , במשנה תוקף , את היותינו חברה אשר פרטים לא מעטים ממנה עדיין אוחזים בדיעות קדומות אשר לרובן ככולן אין שום אחיזה במציאות .

    במדינה אשר אחוז הנכים בה הוא מספר לא מבוטל ( צבא , תאונות דרכים ועוד רעות חולות הניחתות עלינו ללא כל הודעה מוקדמת ) , ראוי היה לנהוג ברגישות ייתר .

    בהודעתך כתבת "אנחנו, "הנכים" מודעים לכך שיש בנו פגם" - אז זהו , אין בך שום פגם !
    איש יקר הפגם הוא בראש ובעיני המתבונן בלבד!

    האמן לי שאיני אומר דברים בעלמ"א, אני מכיר את הנושא לאשורו ( מסביבה קרובה ביותר ) .

    כאשר תפנים ידידי שאתה שווה בין שווים, אינך נופל בדרגתך מגבר אחר "בריא" בגופו ובנפשו אז גם עולם הדייטים יאיר לך פנים .
    לשם ההמחשה אומר לך כי אני מכיר זוג נכים הרתוקים לכיסאות גלגלים , שנישאו ( במצבם הנוכחי ! ) לבחורות בריאות ומדהימות !
    זוג הנכים הזה היה חותם להיות במצבך והינה כל פעם שאני פוגש אותם אני מגלה שנוסף תינוק חדש למשפחתם ( אני מעריך כי יש לכל אחד מהם כבר שישה ילדים - וכולם בריאים תודה לאל ) .

    זאת ועוד - האם הינך חושב שבחורות המשוועות לקשר רציני מחפשות רק אחר החיצוניות ? הרי גם אתה לא מחפש תוכן מסויים לאותו קנקן - כך גם הן !

    דע , אין אחד בעולמינו שקיבל הכל מהיושב במרומים . אחד קיבל ממון , האחר מגבלה גופנית חיצונית והשלישי מקבל מגבלה פנימית !( אין בך "פגם" איש - אינך מוצר סוג ב` העומד למכירה. )

    האם תדע כמה בחורים סובלים מבעיות נפשיות ( עיין ערך סבב ההודעות הקודם, על אותו "גניקולוג" שחדשות לבקרים שב והזכיר לנו את פוריות הנשים ) , עליהם בדר"כ לא ניראה הדבר , ואני שואל אותך - מה עדיף ? אתה וודאי יודע את התשובה , האמן לי שגם מי שצריכה לדעת - יודעת זאת .

    לסיום אומר לך שנית - אל תסתיר ידידי את מגבלותיך ( גם אם היית יכול לעשות כן ) - הן אתה !
    בחורה אשר תחפוץ להיות עימך בקשר , תיקח אותך על מיכלול אישיותך ותכונותיך (
    היא תקבל בחור סופר רגיש עטוף במעטפת שונה במקצת).
    מי שלא חפצה בקשר עימך - זכותה הלגיטימית , אתה מבחינתך צריך אחת בלבד והיא תגיע , אתה עוד תראה שהיא תגיע ( בע"ה :-) ).

    שא ברכה ידידי והפנם שהכל מתחיל ונגמר בראשך .

    חג פסח כשר ושמח לך ולכולם/ן
    נאור

    הוסף תגובה
  • אדם21/04/2005 בשעה 01:01
    1

    באמת בעייה....
    לדעתי לא צריך להצהיר כל כך מהר על "נכות" אם זה באמת משהו קל ולא משמעותי.

    אבל בעולם הזה של דייטים באמת הרושם החיצוני לפעמים מאוד מטעה.
    ניקח למשל בן-אדם מכוער.
    מאוד מכוער.
    אבל בסך הכל בחור טוב ונחמד ומוכשר והכל.
    אתה חושב שיהיה לו קל?
    אני מודיע לך שממש לא , כי מה לעשות כמעט כולן יפסלו אותו אחרי פגישה אחת ויתעצבנו על מי ששידך להן אותו.
    אבל הוא מודע לזה , ומודה בזה (אין לו ברירה) , וזה לא פוגע בתפקוד , ובכלל מגיע לו הרבה יותר...
    הכל נכון אבל זה לא משנה את העובדה שקשר כזה פשוט מרתיע את רוב האנשים.
    עם נכים האפקט אפילו מתגבר כי יש גם את הסטיגמה של מוגבלות.
    אני לא אומר שזה צודק.. , בסך הכל זה העולם הזה , שבנוי על סטיגמות ושיפוטים מוקדמים שאמורים (ככה אנחנו חושבים) לעזור לנו לסנן הצעות לא רלוונטיות.

    מה שכן.. , לפחות לגבי נכים , אני חושב שמי שנכה בעצמו לא צריך להרתע מקשר עם נכה ולכן זה איכשהו מאזן.
    לגבי מכוערים זה יותר בעיה , כי גם מכוער לא ירצה מכוערת...
    אבל בסופו של דבר- הכל משמים...

    הוסף תגובה