חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

גזענות???

גזענות???


קטגוריה: כללי


מענין לגלות שרבים מהאנשים המנויים באתר זה מבקשים לעיתים קרובות אדם שבמוצאו דומה להם, זאת אומרת שאשכנזית יתעדיף אשכנזית וכן ספרדית יעדיף ספרדית.
לדעתי הענין הזה ממש מטריד וצריך מחשבה, האם האנשים שנמצאים כאן בארץ כמה דורות אחרי השואה, עוד נגועים בגזענות מפליאה, כיצד יכול להיות שמשהי תדחה משהו רק בשל היותו ממוצא מסויים???
לדעתי כל האנשים שמניתי לעיל צריכים לחשוב שוב על הדברים אותם כתבו, ואולי לתקן את דרכיהם, אדיאלים של תורה ועבודה כתובים הרבה באתר הזה ובאתרי שידוכים דומים, אבל כולם שוכחים משום מה את הערך של עם ישראל.
אנשים תתעוררו, כולנו יהודים, ולדעתי כולנו מוצלחים.
29/08/2004
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • ל07/09/2004 בשעה 23:02
    19

    המשך
    יש גם רבנים המעודדים עניין ההתאמה גם במוצא.
    ראו לדוגמא בספר: הבית היהודי של שמחה כהן, עמודים 28-29, תחת הכותרת- נתוני התאמה של בני הזוג.

    הוסף תגובה
  • ל07/09/2004 בשעה 22:54
    18

    העדפה - לא בהכרח גזענות
    כמו חלק מהקודמים לי כך גם דעתי.
    גם אם קשה לקבל, העדפה לא מעידה בהכרח על גזענות.
    יש סיבות של שוני במנהגים וההלכה וכן במנטליות.
    מישהו כתב שיש מנטליות ישראלית, אך זה מצטרף למנטליות שיש לנו מהשורשים, מהבית והמשפחה וזה המוצא ממנו אנו באים.
    צריך להבין, לא כולם יכולים להתאים את עצמם למנטליות ולמנהגים שונים.

    נקודה למחשבה!!!
    מי שנפגע מהעינין הזה כנראה מרגיש לא טוב עם המוצא שלו.

    הוסף תגובה
  • עוזי06/09/2004 בשעה 19:40
    17

    אנו ני מי יות
    תפסיקו להיות אנונימים

    בני 12 בוגרים מכם.

    עוזי

    הוסף תגובה
  • אלמונית06/09/2004 בשעה 13:59
    16

    תגובה
    לכל המלומדים...
    העדפה אינה גזענות...
    יש הבדלי מנטליות מנהגים וסגנון חיים שונה שלעיתים כן מונע המשכת קשר...
    אדם בוגר מספיק להחליט אם הוא רוצה מלומדת, משכילה, מסודרת, מבוססת, גרושה, רווקה, וכן אשכנזיה...וכד`...
    צודק הטוען שמי שפסלו אותו מסיבה כלשהי יעדיף לחשוב שהסיבה היא מוצאו...זה הרי פחות פוגע?!
    תרדו מההצהרות האלה...
    לדעתי... הגזענות אכן שייכת לדור הקודם... ולא לחברה הצעירים שפוקדים את האתר...

    הוסף תגובה
  • לימור06/09/2004 בשעה 00:57
    15

    תלוי מאיזה מקום באה ההעדפה
    אם אדם מעדיף בת זוג מעדה מסוימת בגלל שהוא אוהב מראה ספציפי- זו אולי שטחיות, אך לא גזענות.
    ברגע שההורים של בן הזוג לא מקבלים את בחיר ליבו/ ליבה של ילדיהם- זו גזענות ובזה דווקא נתקלתי לצערי...

    הוסף תגובה
  • נועה05/09/2004 בשעה 13:45
    14

    תגובה למס` 10
    לא, זו אינה גזענות. למרות הכל, העדות השונות עדיין עוברות את כור ההיתוך.
    אני תומכת בתגובה מס` 10. המנהגים, המנטליות, הם עדיין שונים בהרבה מקרים.

    מדוע מותר לחפש בן זוג בגובה מסויים, בגיל מסויים, בעל השכלה מסויימת וכד` ואסור להתייחס למוצא? - כל אחד יבחר את מה שטוב לו.

    כולם טובים, כולם ישראליים, כולם מוצלחים, אבל לא כולם מתאימים לכולם. מה הבעיה?

    הוסף תגובה
  • יוסי05/09/2004 בשעה 12:31
    13

    לא פוליטיקלי קורקט
    עם כל הכבוד לכללי הפוליטקלי -קורקט השולטים כיום, תרשו לי להביע עמדה מעט שונה:

    אמנם שלילת אדם רק בשל מוצאו הינה גזענית. אך, בין אם נרצה ובין אם לאו במקרים רבים השתייכות לעדה מסוימת טומנת בחובה מנטליות, מנהגים, סגנון וכו` כמובן שאין קשר בין זה לבין רמת השכלה, מצב סוציו-אקונומי וכדו`.

    אשר על כן, העדפה של עדה בהקשר התרבותי-מנטלי היא יותר מלגיטימית ואין שום זיקה בינה לבין גזענות.



    הוסף תגובה
  • ג`פטו05/09/2004 בשעה 12:28
    12

    גזענות?! לא אצלנו....
    בס"ד
    שלום לכל החבורה הקדושה
    אני חושב שמי שפסול בזכותו פוסל (לא , לא התבלבלתי במשפט) יש לאדם פרוילגיה לפסול על כל דבר. סה"כ זו החלטה של ווהא זה שיצטרך לחיות איתה. וכמו שאמר זקן סיני פעם -
    "על טעם ועל ריח אין להתווכח"
    יש הבדל בין העדות - הספרדים יותר אנשים חמים מהאשכנזים (אני אשכנזי) תמיד יפתחו לך שולחן... יש הבדל גם במראה צבע עור/שיער יותר כהה אז מישהבו מחליט שהוא רוצה אחת עם שיער בלונד אז בין אם הגישה שלו צודקת או לא (זה לא הנושא לדיון) אז מי אנחנו שנגיד לו שזו גזענות ואפליה לכל בעלות השיער השחור?!
    כולנו יהודים כולנו קדושים אבל יש רק זיווג אחד....
    כל טוב ובשורות טובות

    הוסף תגובה
  • הגרה04/09/2004 בשעה 20:45
    11

    אנונימי יקר ( תגובה למספר 10)
    המנטליות שלי היא ישראלית - וכך המנטליות של כל אדם אשר נולד בארץ.

    אז במה המוצא שלי מתבטא? למעשה בכלום .
    אני מכירה את המאכלים של כל העדות אפילו את התפילות אני מכירה בכמה נוסחים.

    כשואלים אותי מה אני? אני עונה קודם כל בן אדם אחר כך יהודיה לבסוף ישראלית.

    יום טוב
    הגר

    הוסף תגובה
  • אנונימי03/09/2004 בשעה 11:41
    10

    לא גזענות
    זאת אינה נקראת גזענות,כי כולנו יהודים,אין מה לעשות לפעמים המנטליות פשוט שונה ולכן אנשים יעדיפו מישהו מהרקע העדתי שלו.

    הוסף תגובה
  • זאב03/09/2004 בשעה 08:19
    9

    אל תתפלא
    אל תתפלא כ"כ למרות שזה לא צריך להיות כך גם אני נתקלתי בהרבה תגובות שבסיסן היה מוצאי העדתי אבל מה לעשות העולם רחוק מלהיות מושלם וזה מה יש ואם באמת קיבלת דחיה בגלל מוצאך אז באמת אותה אחת או אחד אינו ראוי להיות בן בת זוגך וטוב שכך.
    נ.ב.
    אני מסכים באופן נחרץ עם אדם (4) גפילטע פיש זה פיצוץ עם חראימי)

    הוסף תגובה
  • פלונית02/09/2004 בשעה 23:32
    8

    הוצא מהקשרו...
    נראה שיש נטייה מצד הבחורים לנמק דחייה של בחורה בסיבות כגון מוצא.סה"כ זה טוב לאגו הגברי..."לא שדחו אותי בגלל אופיי,היא בטח דחתה אותי בגלל שאני ספרדי/אשכנזי".כל השליפה הזו של השד העדתי היא קצת מגוחכת.עדה זו דרישה לא יותר שיטחית מכל דרישה חיצונית אחרת.
    זה נפוץ,מקובל ולגיטימי ביותר.

    הוסף תגובה
  • אושרית02/09/2004 בשעה 20:10
    7

    היי
    אני מסכימה בהחלט עם מה שניכתב כאן, אך לא כולם מסכימים עם זאת, אשכנזי יעדיף משהיא ממוצאו וכן הספרדי, יש הרבה סיבות, כמו נושא מנהגים, מנטליות, למרות שאני מכירה המון הפכים, אם אדם אוהב משהוא זה לא משנה מהו ומאיזה מוצא הוא העיקר תוכנו ואישיותו.:D

    הוסף תגובה
  • יצחק02/09/2004 בשעה 19:54
    6

    ובנוסף
    למה שלא תשלול את סעיף ה"מראה", בשביל "רפי שכל" שחשובים רק על מראה חיצוני...
    אני גם מתנגד לעניין, אך חושב שכדאי שיהיה בשביל אי-אלו אנשים שמעוניינים בו.

    הוסף תגובה
  • נועה02/09/2004 בשעה 18:57
    5

    כל הכבוד
    למרבה הצער, הגזענות חיה ובועטת גם במחוזותינו ועצוב לראות איך היא הולכת ומתעצמת ככל שאנו נוטים מהצד החילוני של הסקאלה, אל עבר הצד הדתי ובעיקר החרדי שלה.
    באם למנהלי האתר יש איזשהו רצון להתוות דרך חדשה ב"עולם השידוכים", ליצור מציאות המכוונת עצמה אל מצב אידיאלי ולא מתאימה עצמה למצב הקיים, הרי שמדובר יהיה במהפכה של ממש במידה ושינוי שכזה אכן ייעשה.

    ברי, כי לא יהיה בכך משום עקירת מידה זו מהשורש, ונמרים על חברבורותיהם כמו גם כושים ועורם, ימשיכו להסתובב בינינו. אולם אולי לאחר שינוי שכזה במערכת, יחשף קלונם באופן בולט יותר.

    כל הכבוד על העלאת הנושא, מעניין יהיה לראות את התפתחות התגובות בכלל והאנונימיות שבהן בפרט.

    הוסף תגובה
  • אדם02/09/2004 בשעה 18:38
    4

    תורת הגזע
    אין שום סיבה להסתיר את השורשים, להיפך, יש כאלה שזה חלק מהם.
    לעומת זאת, אלה שפוסלים אותך בגלל המוצא.. את ממילא לא רוצה אותם בתור בן זוג.
    כולנו יהודים ולכל אחד מאיתנו יש את השורשים שלו ואת הייחודיות שלו. כמעט כל אחי ואחיותי הם נישואי `תערובת` וזה שיגעון לאכול גפילטע פיש בראש השנה לצד החראימי.
    שנה טובה.

    הוסף תגובה
  • עופר02/09/2004 בשעה 17:15
    3

    אני מסכים איתך
    אני מזדהה איתך ביותר
    יש פה אנשים גזענים ולמרות זה הן מציגות את עצמן דתיות ...העיקר שהן שומרות שבת אבל תרבות ודרך ארץ לא מדבר אליהן
    והן דוחות גברים רק בגלל עדה מסוים שלו...לא רק שזה נוגד את הדת זה גם גזענות

    הוסף תגובה
  • הגרה02/09/2004 בשעה 14:27
    2

    זו בעיה שלהם - למה זה צריך להטריד אותי?
    אם אדם פוסל אותי רק בגלל מוצאה של סבתי - זו בעיה שלו

    אדם כזה הוא כניראה רפה שכל ברמות כאלו שאני בעצמי יוותר על היכרות איתו.

    אני שמחה שעניין העדות ניתן לבחירה כך כל אלו אשר גזענים - ורפי שכל מראש לא יפנו אליי...
    בסך הכל זה חוסך לי וחוסך גם לך ביזבוז זמן מיותר על אנשים שלא שווים את זה....


    יום טוב-)
    הגר


    הוסף תגובה
  • חנן02/09/2004 בשעה 01:27
    1

    לשנות!
    מכח דברך הריני לפנות אל אחראי האתר שמגיע להם שכוייח עצום לבטל את השאלה בדבר המוצא. ואל הבחורים והבחורות להצטרף לבקשתי....

    הוסף תגובה