חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

מכנסיים וקובע עיתים , זה רציני?!?

מכנסיים וקובע עיתים , זה רציני?!?


קטגוריה: כללי


על פי הערכתי ישנם באתר מעל עשרת אלפים "כמההים וכמההות" (ל...) ובהם יש מגוון של רמות דתיות החל מחרדי ועד לחפיפניק וזה "תחום הגזרה של האתר".
אך מה רבה היא הפליאה על כך שכאשר אני פותח כרטיס של בחורה שמגדירה עצמה כלובשת מכנסיים ו"לא מתכוננת ללבוש כיסוי ראש בעתיד" מגדירה בשורת ציפיותיה ("השורה הירוקה")
כי היא מעוניינת להכיר רק בחור ה"קובע עיתים" ,
האין כאן כמעט עירבוב של בשר וחלב?!?
בגלל שאני בדרך כלל רואה רק את כרטיסי הבנות ולא הבנים, האם יש גם בנים שמוגדרים כ"חפיפניקים" שבשורה הירוקה מציינים שמחפשים רק בת מדרשה עם "חצאית כביש" ושרוולים "אחד וחצי?!?
למישהו זה הצליח ?

טרומפלדור.
07/05/2006
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • חנה05/06/2006 בשעה 11:49
    45

    ענת מ-43 . מה את יכולה לספר לי על ישראל המקסים?

    הוסף תגובה
  • ישראל05/06/2006 בשעה 04:09
    44

    אלון , נפקא מינה או נפקנית ?
    אלון,
    באמת שאין זו רמת הדבור הגבוהה בה אני משתמש בכתיבת ספריי .

    אך אתה מאכזב אותי ואת רובם המכריע של גולשי אתר זה המקבלים תמונה אודות בחירת בן/בת הזוג על פי התארים שצברו ואני העני ממעש אמור להיות נכלם במחיצתם . אין לי שום תואר אקדמי . הפעם האחרונה שבקרתי בישיבה לא כדי לתרום היתה לפני עשרים ושתים שנה .

    אני עדיין סומך על רוב המשתמשים שעברו לפחות יחידה אחת בספרות ויודעים את ההבדל בין נפקא מינה לנפקנית . אם כהצעתך הייתי בוחר לעשות , כי אז הייתי לועג לרמת האנטילגנציה של הקוראים . עדיף לי שיפגעו בודדים ברמתך ולא המג`וריטי של קוראי האתר.

    עברית תקנית , לא בשמים היא

    שני הורי עלו ממרוקו ושניהם מדברים אף בצורה נאותה משלי . איני יודע מה לומר לך

    אזנים ערלות

    הוסף תגובה
  • ענת05/06/2006 בשעה 00:53
    43

    לאלון!!
    אלון אני לא יודעת למה עשית זאת לישראל אבל ישראל אדם מקסים שכוונותיו היו אך ורק טובות!!!
    אז לפי דעתי אתה צריך לבקש ממנו סליחה במיוחד על המשפט האחרון שלך....

    ענת

    הוסף תגובה
  • משה04/06/2006 בשעה 23:39
    42

    תגובה ל-37 ,39 ולכול השאר!
    שמחתי לעזור,ובאמת שנזכה תמיד לאהוב את אחינו-בית ישראל,תמיד באהבת חינם.
    ושנזכה לבואו של משיח צדקינו עוד בימינו.ערב טוב לכולם,משה:D

    הוסף תגובה
  • אלון04/06/2006 בשעה 22:45
    41

    ישראל , כמה שאתה מזכיר לי את
    עורכי הדין שבכל דיון אומרים משפטים כגון "נפקא מינה" וכו` וגורמים לשופטים לצאת חוצץ כנגד זה ( היות שהמתדיינים אינם בקיאים בביטויים ) ...
    ישראל , קצת צניעות , את כישוריך ושלל הביטויים רצוי להראות בחברותות בישיבה ולא כאן באתר שרובו הגדול דתיים לייט שלא ממש מבינים את דברייך .
    מוזר , אך יש לי הרגשה כי דבריי ייפלו על אוזניים אטומות .

    הוסף תגובה
  • ישראל04/06/2006 בשעה 21:23
    40

    18905 ??? !!!

    הוסף תגובה
  • ישראל04/06/2006 בשעה 19:53
    39

    לכל אוהדי חב"ד למיניהם
    יצא לי מספר פעמים לראות התיחסות לחב"ד מקוראי האתר.
    דבר עקרוני אתם מפספסים , חב"ד זו ליגה אחרת.

    הבסיס עליו מושתתת תורת חב"ד (שמיסדה למד טרם התקרבותו לחסידות ב...וילנא !!! מעוז ההתנגדות לחסידות) מתחיל מהנקודה בה סיימו האחרים .

    בחב"ד מקיימים מצוות לא מפאת הגן עדן הגנוז לעתיד לבא . בחב"ד נמנעים מעבירות לא מהחשש מלהט החרב המתהפכת לפתחה של גהינם (במילים אחרות : חב"ד ותורתה מתאימה לכאלו שלא תוכל לאיים עליהם . ורק בטוב ונועם תוכל לסלול דרך אל ליבם)

    מצוות מקיימים כי בכך מורידים, יוצרים ואופפים את העולם ברוב טובה, הילה חיובית, שפע וברכה. נמנעים מעבירות מפאת שאין זה רצונו ונחת רוח לבורא עולם, משפיע רוע, כעס, הרג ומלחמות בעולם .

    עם גישה כזו , אכפת למישהו כיצד נראה לבושך החצוני?

    רחמנא לבא בעי.

    מה שכן , עלינו לשאול את עצמנו מהן הסבות שכל כך קשה לנו עם לבוש זה או אחר.

    אם זה בגלל מה יאמרו עלי אחי הרחוקים מתורה ומצוות, יש עוד עבודה במהות קבלת עול מלכותו של הקב"ה. כנ"ל אם זה כדי להשתכנע שאני כמו החרדים וכדי שיראוני כאחד מהם .

    אם זה מסבות בלא שום קשר לכך (כמו שאמרה ענת "שפשפות") יום אחד יגיע אותו אדם לעשות כפי שצריך . כי ההתחלה היא בדרך ישרה .

    ישראל

    הוסף תגובה
  • ענת04/06/2006 בשעה 11:58
    38

    אריאל - אחלה תגובה
    קצר ולעניין !
    תודה

    הוסף תגובה
  • נאור04/06/2006 בשעה 11:39
    37

    תגובה ל 35 ....
    אהבתי את תגובתך .
    כמה שאני מזדהה עם כל פרט שכתבת . כבעלי תשובה נתנה לנו הזכות לראות כיצד הדברים נעשים בצידו האחר של המתרס ולהשוותם לסאטוס בו אנו מצויים כיום .
    חלק מחבריי הטובים ביותר התחרדו ( אנוכי דתי לאומי ) ואני לומד עמם חלק מהיום וכה פשוט לראות את ההבדלים בחשיבה בין החוזרים בתשובה לבין הדתיים / חרדים מבית.
    הפוך בבעלי התשובה שוב ושוב ולא תמצא בינהם כאלו שיגידו אנו מחפשים אשכנזי / ספרדי בלבד , זה פשוט לא קיים . אצל הדתיים / חרדים מבית ( דגש על חרדים ) , נישואי תערובת כמעט ולא יצאו אל הפועל .
    ולנושא הלבוש , אין ספק כי הוא אומר משהו , אך המשהו הזה כה זניח , כה שולי עד שלדעתי כבר בטל בשישים. אולי במקום לחקור השכם והערב על חיצוניותו של האדם נדע להתמקד קצת בפנימיותו , באישיותו , במידותיו ובתכנים אותם הוא מביא .
    ובקשר לחב"ד , התפרצת לדלת פתוחה , לדידי מדובר בחסידות הנפלאה ביותר ובמגזר הדתי המוערך עלי ביותר , אשרי האיש שיזכה להיות חלק מתוכם ....
    כל טוב
    מאיר

    הוסף תגובה
  • אריאל04/06/2006 בשעה 03:24
    36

    לענת
    ספציפית - לגבי כיסוי הראש את טועה, וזו הלכה. גם המכנסיים, אמנם לא מדאורייתא, אבל כמדומני אינם נחשבים (ביחוד צרים) ללבוש צנוע לאישה. אבל אני מסכים אם האמירה הכללית שלך, ובפרט אם האמירה שצורת לבוש מסויימת לא סותרת קביעת עיתים לתורה.
    אמנם הביקורת של טרומפלדור היא לא כל כך על "לבוש מול תורה", אלא על כך שאדם דורש מבן הזוג דברים שהוא לא דורש מעצמו, וזה מצב לא הוגן ולא בריא.

    הוסף תגובה
  • ש.04/06/2006 בשעה 02:29
    35

    ואיפה אהבת ישראל?
    ראו החבר`ה באתר.הנני מגיע ממשפחה מסורתית.רבות מההלכות לא היו ידועות לי .במשך שנים למדתי עוד ועוד הלכות והשתדלתי לייסם את מה שלמדתי.אך דבר אחד קשה לי למצוא אצל החבר`ה הדתיים-אהבת ישראל.אותי בבית לימדו שצריך לאוהב כול יהודי ואם זה אני משתדל ללכת.יש לי כיפה על הראש ,וציצית וכן אני הולך לבית הכנסת למראית עין אני נראה כמו כול דתי מצוי אך לפי תגובתכם גיליתי שאומנם אני נראה דתי אך אני שונה ממכם בהשתדלות שלי (לפחות)לאהוב גם את השונהדהיינו חילוני דתי וחרדי.כך שהיום ,ברוך השם,יש לי גם חברים חילוניים גם דתיים וגם חרדים. אפשר וצריך לקרב את אחינו לדת אך לא עדיף לעשות זאת באהבה!חובה עלינו לאהוב כול יהודי מישראל וחבל שבאתר פה אנו מפספסים את המטרה.לילה טוב לכולם ,משה
    נ.ב.המלצה שלי כדאי מפעם לפעם להיכנס לבית כנסת של חב``ד ולספוג אהבת ישראל.אני ספרדי ולמרות זאת נכנסתי להתפלל שם.

    הוסף תגובה
  • חנה01/06/2006 בשעה 17:10
    34

    ישראל , גדול. מתאים לא רק לענת
    ישראל
    אין מילים בפי.אני חייבת להכיר אותך בין אם נתאים או לא (אולי אני לא צעירה מספיק, אני רווקה בת 37 ) תשאיר בבקשה פרטים בתגובה שאוטוטו עומדת להתחלף בכתבות חדשות.
    חכמת חיים וידע מקיף כל כך כפי שהפגנת מוכיח כי באתר הזה יש גם כאלו שאינם שייכים לאתרי הכרויות . אני מוכנה לעזור לך לצאת מכאן.
    פעמים רבות עמדתי מול שוקת שבורה עם מסקנות נדושות כמו של ענת . היית צריך לפנות אל כל גולשי האתר ולהחכימם . יש לך את זה.
    התנסחות למופת
    מלוא העדינות זורמת אפילו בביקורת שלך.
    ...ועשה חייל...
    חנה

    הוסף תגובה
  • יעל אחרת01/06/2006 בשעה 16:54
    33

    ל30
    נכון.. כל פעם עולה עניין סקוטלנד כי מה לעשות? זו דוגמא טובה לכמה שעניין המכנסיים הוא עניין תרבותי.
    ומה עם כל הבנות החססודת שהולכו עם טי- שירט של האח/חבר שכתוב עליו "גולני סוף מסלול 2000"? אומנם טי שירט גדול ורחב וצנוע.. אבל לבוש גבר.....

    הוסף תגובה
  • אחת01/06/2006 בשעה 13:34
    32

    יש הבדל בין כיסוי ראש למכנסיים
    כיסוי ראש הוא מצווה דאוריתא מן התורה, כמובן שיש דעות שונות מה לכסות וכמה, אבל לעומת זאת מכנסיים הם היום לא נקראים כלי גבר כי בעולם זה כבר לא מקובל, יש אולי את הענין של צניעות במכנסים הדוקות וגם ענין של מנהג שבעצם מקובל שבנות דתיות הולכות עם חצאית, בכל אופן יש שוני בין שניהם וכבר נתקלתי בנשים שמקפידות על כיסוי ראש והולכות במכנסיים.

    הוסף תגובה
  • טרומפלדור.01/06/2006 בשעה 11:31
    31

    נכון לעכשיו...
    אפשר להגיע לכמה מסקנות:
    (טכנית) 1)מנהלי האתר טוב יעשיו עם יוסיפו כמה "שורות ירוקות" חדשות שיכווננו יותר את הגדרתו של כל אחד ואחת.
    2)כל אחד צדיק בדרכו, יכול להיות (ויש) בחורות שמעשית "יותר צדיקות מהאפפיור" אך חיצונית (סטיגמאטית) לא רואים זאת.
    האתר פה מבוסס על מראה (מעטפת) חיצונית
    כלומר שמסתכלים על הכרטיס רואים את הנתונים הטכניים אי אפשר לראות את הפנימיות ובכך יכולה להיחטא המטרה שע"פ הנתון החיצוני לא נוכל ונרצה לעבור שלב כדי להכיר הפנימי. ככתוב "אליה וקוץ בה..."
    אך אסתייג ואומר שברוב המקרים הקליפה מעידה ומבטאת את התוכן.

    טרומפלדור.

    הוסף תגובה
  • משה01/06/2006 בשעה 11:24
    30

    ל-28
    משום מה, כל פעם שמגיעים לדיון על לבוש גבר, מישהי חייבת להקריץ שבסקוטלנד גברים הולכים עם חצאיות. למה שלא תקחי דוגמא מזיבאוואה, שם נשים הולכות חשופות חזה והגברים מסתובבים בבגדים מינימליים?

    העניין של לבוש גבר זה לבוש המאפיין את הגבר! כל תקופה והאפיון שלה. לדוגמא, בתקופות הקדומות כשגברים לבשו שמלות וחצאיות, הכוונה הייתה שגבר לא ישים על עצמו איפור וליפסטיק ותכשיטים למיניהם.
    למה אסור לגבר לשים עגיל באוזן? בגלל לבוש אשה! אז אם תצאי עם אחד כזה ששם עגיל באוזן, והוא יגיד לך שזה עגיל מיוחד לגברים, זה יניח את דעתך? ומה לגבי ליפסטיק מיוחד לגברים? מה יהיה הסוף?

    ולגבי אהבת ישראל שהזכרת בסוף התגובה. מה הקשר בין אהבת ישראל להגדרות? מה זה חשיבה עצמית? את חושבת שכל מה שאמרו לי קיבלתי כפשוטו בלי לברר? חשיבה עצמית פירושה לראות אדם שעושה מההלכה מגרש המשחקים הפרטי שלו ולא להעיר לו על כך?

    אני מבין שלחלק מכן קשה ללכת עם חצאית, מילא. יש הבדל גדול בין לעשות משהו ולדעת שזה לא בסדר, לבין לעשות משהו ולהצדיק את עצמך, ועוד לנסות הוכיח לכולם שזו הדרך הנכונה. זה בדיוק מה שמוגדר כ"פריצת גדר", את מחליטה שמכנסיים זה לא נגד ההלכה, תבוא אחרת ותגיד שביקיני זה בסדר (זה בטוח לא לבוש גבר, אני מקווה.. :-) ) אחת אחרת תוריד מחשוף לשם, ההיא תקצר כאן, ובסוף כולנו נלך כמו בארץ שהזכרתי בתחילת התגובה.

    יש סיבה למה קבעו מה שקבעו, ואני לא מתיימר להיות יותר חכם מהרבנים ולעשות דברים על דעת עצמי, זו קצת התנשאות לדעתי.

    בברכה
    חג שבועות שמח!!!!!!
    משה

    הוסף תגובה
  • זוהרית01/06/2006 בשעה 09:44
    29

    כל כך הרבה פוסלים??!! :-0
    ואיפה הערך הכי חשוב "ואהבת לרעך כמוך..."

    התנצחויות כמו במשחק רומי קדום, כדי להראות אצל מי נמצאת התורה כולה?? (וכל זאת בפתחו של חג מתן תורה!!)
    התורה ניתנה מה` והוא רק רצה שנהיה מאוחדים.
    כל התוספות המובאות להלן באות לציין מקורות וציונים מבלי להתחשב אפילו בדעת האחד של השני.
    אולי תפרגנו?? תגידו כל הכבוד לפחות על ההשתדלות, תחזקו תפרגנו ולא תשללו האחד את השני?? תנסו להסביר בנועם, ולא בהפחדה - יום הדין הגיע, תתכוננו!!!
    וזה אתר דתי?? !
    עדיף לחזור לאתרים החילוניים, שם ברור מה רוצים ממך וזה בטוח לא הדעות הערכיות שלי
    :D
    מי פה מחליט מה מותר לרשום בכרטיס??
    תנו צ`אנס, באמת!! (אופס, רשמתי מילה חילונית) }:-(

    הוסף תגובה
  • יעל אחרת31/05/2006 בשעה 23:46
    28

    שוב מכנסיים
    גם אני חונכתי בבית הספר על הפסוק הזה... ואז חיפשתי וחיפשתי פסוק שבו כתוב שמכנסיים זה בגדי אישה וחצאית זה בגדי גבר.... ואז שאלתי אעת עצמי איך זה עובד בסקוטלנד? מה זה בגדי גבר שם ומה בגדי אישה? ובכלל, לאורך ההיסטוריה לא פעם אלו היו הגברים שלבשו שמלות וחצאיות.. אז מה עושים!?
    הבהרה קטנה: כשאני מדברת על מכנסיים אני לא מתכוונת לג`ינס או מכנס צמוד שזה ללכת עם ולהרגיש בלי. ב"ה יש היום המון מכנסיים נשיים ("לא לבוש גבר") ורחבים מספיק ככה שהם בהחלט צנועים יותר מהרבה חצאיות שבנות אולפנה חסודות הולכות איתן.
    אני חושבת שלבוא ולהגיד שמי שהולכתעם מכנסיים - תוריד כיסוי ראש, זה סוג של חוצפה.
    אותו דבר תומר על אישה דתית לאומית, אישה חרדית.. כי רואים לה את הקרסוליים.. אז בכלל עדיף שנעזוב הכל וזהו, נכון?

    אני מצטערת שאני נשמעת רע, אבל כן - חוסר סובלנות וחוסר יכולת לקבל את השונה, וחוסר יכולת חשיבה עצמית בחברה שלנו" כי אם אני לובשת מכנסיים אני בטח לא"תדייה", נכון?)מעצבנים אותי מאוד וגורמים מי לתהות איפה האהבת ישראל שלנו ( אותה אחת שלימדו אותנו אותם רבנים שלימדו על החצאית)

    הוסף תגובה
  • נטע31/05/2006 בשעה 23:32
    27

    מה לגבי בחורים-"דתי לאומי" ובתמונה אין אפילו כיפה?

    הוסף תגובה
  • תמר31/05/2006 בשעה 23:28
    26

    לישראל מתגובה 19.
    נהניתי כ"כ מהתגובה שלך, כמה מפליא לקרוא עברית רהוטה, תשובה כה ניצחת, ופירוט כזה מקיף של חלק קטן מהתשובה. אתה ממש מסקרן אותי, אם בא לך, השאר לי את מס` החבר, אני סקרנית מי אתה!!!!
    נשמע לי על פניו שאתה חכם, הייתי רוצה את דעתך על נושאים נוספים.
    מקווה להשתמע...

    הוסף תגובה
  • רונית מתגובה 331/05/2006 בשעה 23:01
    25

    לתגובה 11
    אני הולכת רק עם חצאיות למרות שזה קשה לי בעיקר בחורף. גם אני מתה ללכת עם מכנסיים, אבל אני לא אעז, כי אותי חינכו רבנים בבי"ס הדתי שלמדתי, שיש פסוק בתורה האומר שאישה לא תלבש בגדי גבר.
    זה ממש כתוב בתורה, ומי שינסה לפרש את הפסוק הזה אחרת איך שנוח לו לפי הצרכים שלו, הוא לא דתי באמת.
    אז מסכימה איתך שיש בנות שהולכות עם חצאיות כאלו שעדיף באמת שילכו עם מכנסיים, כי במקרה שלהן מכנס יהיה יותר צנוע, אבל עדיין קשה להתווכח עם התורה.
    אז כל ה"צדיקות" האלו שהולכות עם כיסוי ראש ומכנסיים, עדיף שיורידו את הכיסוי, ולא יעשו רושם שהן צנועות וחסודות, או כל אלו שהולכות היום כמו ערביות עם חצאית על מכנס, זה ממש מצחיק, וחבל שהן לא מסתכלות במראה...

    הוסף תגובה
  • טלי31/05/2006 בשעה 23:00
    24

    תשובתי האישית
    מכיוון ששאלת, אז אנסה לענות בשמי.
    אני אחת מאלו שרושמת בדיוק כפי שהצגת. אתה יודע מה הבעיה שלי? אין באופציות של הלבוש הגדרה לאיך שאני ובנות רבות נוספות מתלבשות. כשאני סימנתי מכנסיים וחצאית אין הכוונה שאני לובשת או או אלא מכנסיים וחצאית יחד! כלומר משהו בסגנון ההודי אם אתה יודע למה הכוונה... זהו לבוש צנוע מאד וכשאתה חושב על זה, זה יכול להסתדר טוב מאד עם רצוני למצוא עצמי עם קובע עיתים, ולו מכיוון שאני עצמי קובעת עיתים.
    לעיתים הכרטיס מטעה, וחבל שאנו לא פתוחים יותר לשוחח ולהקשיב...
    מקווה שעניתי על דילמת ה"בשר והחלב" והבהרתי כי מדובר בסה"כ באבקת חלב פרווה (ןפה אפשר כבר להתפלסף על מראית עין, אך לא אכנס לזה)
    בהצלחה רבה

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת31/05/2006 בשעה 21:40
    23

    יעל- "איזה כייף שאת תמיד מבקרת אותי"
    דרך האמת שכתבתי היא לא שלי היא של הבורא
    זה מה שאת צריכה להבין קודם ואח"כ תגיבי...
    ולפי מה שהגבת על מה שכתבתי לא הבנת כלום ממה שכתבתי וממש לא מתחשק לי להסביר לך..

    הוסף תגובה
  • אני31/05/2006 בשעה 20:34
    22

    לטרומפלדור
    אני הולכת עם מכנסיים וכתבתי שאני לא מתכוונת ללכת עם כיסוי ראש, ובכל זאת פנו אלי הרבה מאד בחורים שכתוב להם: "מעוניין להכיר בחורה שלובשת רק חצאיות ושתלך עם כיסוי ראש מלא".
    אני לא יודעת מה עבר לאותם בחורים בראש, אבל לדעתי זה באמת לא שייך לפנות לבחורות עם מכנסיים שלא מתכוונות ללכת עם כיסוי ראש אם הבחור מציין במפורש שזה מה שהוא רוצה...
    ואגב, אהבתי את ההגדרות שלך: "חצאית כביש" ו"שרוולים אחד וחצי" :-)

    הוסף תגובה
  • מוני אלמוני31/05/2006 בשעה 17:35
    21

    ל-16
    שלום.

    כיסוי ראש ----gt ``ופרע את ראש האישה``,זוהי הלכה.

    הוסף תגובה
  • משה31/05/2006 בשעה 15:39
    20

    אני שומע מה שאתן אומרות
    וזה עדיין לא מסתדר לי...

    אני חושב, באמת, שמי שהתירה לעצמה ללכת עם מכנסיים עשתה זאת על דעת עצמה, ללא שום גיבוי הלכתי (כפי שחלק כאן טענו).
    יעל אחרת, מתגובה 11, אני אשמח לשמוע איזה בירור וחשיבה עשית לפני שהחלטת שמכנסיים זה האידיאל בצניעות. זה משהו בסגנון "נוח לי"?
    האם אתם יורות את החץ, ואז מסמנות סביבו את המטרה?

    איך שאני תופס את זה, ותנסו לדמיין את זה, שאשה שהולכת עם כיסוי ראש מלא ומכנסיים, זה כמו חרדי ממאה שערים, שהולך עם שטריימל ובוקסר וורוד פרחוני. לעוד מישהו זה נראה לא קשור?

    ולמישור המעשי, ענת מ-16, אני מרגיש מהכתיבה שלך כאילו את שמה לעצמך מחסום ממש רציני. את דתית מעל ומעבר, ועדיין הולכת עם מכנסיים. אדם שלא כל כך שומר ימצא את הרמה הדתית שלך מעל מה שהוא רוצה להתמודד, ואדם ששומר לא יסתכל בעין יפה על מכנסיים... אולי הגיע הזמן לעשות את הצעד הקטן הזה?

    ד"א, אני לא יודע כלום, תצעקו עלי, תצרחו עלי, אני עבדכם עדיין עם חלב על השפתיים :-P

    בברכה
    משה

    הוסף תגובה
  • ישראל31/05/2006 בשעה 11:55
    19

    ענת , את לא מתחרטת שקראתי ?!?!
    .
    "אם תנבור ותחקור" לא צריך לנבור ולחקור
    "תגלה" אין מדובר בתגלית
    "... וגם כסוי ראש זה לא הלכה" ודאי שזו הלכה. ענת , חדשתי לך?

    "ואם "תגלה" משהו "חדש" ואני טועה !!! אתה מוזמן ליצור אתי קשר וללמד אותי תמיד דברים חדשים"

    הרמתי את הכפפה (משי , הפעם)

    מן הקל אל הכבד

    "ואסור להזכיר את השם בגלוי הראש וכסוי בידו לא מהני (מועיל) אלא רק ביד חברו מהני" (בן איש חי פרשת וישלח סעיף ט"ז)

    "אסור לילך ד` אמות או להוציא מפיו דבר שבקדושה בגלוי הראש, וגם הקטנים צריכים להרגילן לכסות ראשן כי היכי דתיהוי עלייהו אימתא דשמיא (כך תהא עליהם יראת שמים) (קצור שלחן ערוך לר` שלמה גאנצפריד סימן ג` סעיף ו`)

    "אסור לילך בקומה זקופה, ולא ילך ד` אמות בגלוי הראש" (שלחן ערוך או"ח סימן ב` סעיף ו`) "מפני כבוד השכינה" (ר` משה איסרליש שם)

    "... שדוחק רגלי השכינה כביכול ע"כ כתבו האחרונים דאסור אפילו פחות מד` אמות ופשוט דאפילו עומד במקומו ואינו הולך כלל, ולא ילך אפילו בבית שיש בו תקרה וכל שכן תחת אויר השמים דיש להזהר לכולי עלמא" (החפץ חיים בבאורו "משנה ברורה" שם)

    ולקינוח :
    (אני מתרגם מארמית) אמו של רב נחמן בר יצחק , אמרו לה החוזים בכוכבים "בנך יהיה גנב" לא הניחתהו בגלוי ראש, אמרה לו " כסה ראשך ויהיה עליך מורא שמים" (מסכת שבת דף קנ"ו עמוד ב`)

    לידיעתך :
    כל אמורא ששמו מוזכר בגמרא , בכחו להחיות מתים . גנב אלעק !!!

    רוצה לדבר על החצאית ???
    .

    הוסף תגובה
  • יעל31/05/2006 בשעה 11:41
    18

    לאביגיל היקרה
    קודם כל הכינוי שלך קצת בעייתי -
    בדרך האמת - אין מלבד דרכך אמת אחרת?
    המציאות נכפפת רק לראות עיניך?
    האם כל דבר בחיים חובה עליו להדחק למיטת סדום, וכל החורג נקצץ?

    אשריך שקיבלת על עצמך, או שאת מבית מחמירה - על זה תבוא לך הברכה.
    אך לא ייתכן, שתאמרי לבנאדם כלשהו -
    לאן הוא צריך לכוון - אדם תמיד צריך לכוון גבוה
    בכל תחום בחיים וגם במציאת בת זוג.
    מותר לרצות בחור שמקפיד יותר - הבעייה היא בד"כ נעוצה בבנים שנטייתם לראות דברים באופן של שחור ולבן.
    בקיצ` אביגיל - קצת סלחנות ואהבת ישראל והאחר
    לא הזיקה מעולם לאיש.

    הוסף תגובה
  • אילן31/05/2006 בשעה 10:22
    17

    זה סוגנן ע"י מנהל האתר
    תראה השורה הירוקה למטה , היא סגנון קבוע שרשום לרוב לכולם , אז אל תחזיק מזה כי זה הסגנון של האתר, זה כמו שכתוב , רווקה ללא ילדים , בקיצור זה סגנון של מנהלי האתר , ולא כתיבה של בעל הכרטיס.

    הוסף תגובה
  • ענת31/05/2006 בשעה 09:41
    16

    אני כזו כמו שאתה מתאר!
    אני שומרת שבת, מתפללת כל יום! נוטלת ידיים כמובן בבוקר וכל פעם שצריך, עושה אשר יצר 7000 פעמים ביום, קוראת תהילים כל יום!! מברכת אנשים כל יום!!! השבת שלי היא כהילכתה ואני מאוד מקפידה!! אני אפילו לא קוראת חול בשבת ושומרת אותה לבד בבית שלי בלי אף אחד שיקדש בשבילי וישי בשבילי אשת חייל (כי זו אני) אני יכולה ולמעשה גם מלמדת אנשים דתיים הלכות שהם אפילו לא תארו לעצמם שהם קיימות!!!! וכל זאת למדתי בשנה וחצי האחרונות ממשפחה שאימצה אותה לחיקה ולימדה אותי כל מה שאני יודעת היום!! וכיום אני עושה הכל מרצון ואהבה ובשלמות, עם המשפחה הזו הייתי רק בתחילת דרכי בחצי שנה הראשונה ועם כל התאורים ה"צדקניים" האלה אני אינני לובשת חצאיות (זה גם עושה לי שפשפות אגב וממש לא נוח אחרי ש 30 שנה התרגלתי ללבוש מכנסים - הרי זה סתם חתיכת בד - וחוץ מזה אם תנבור ותחקור תגלה שגם חצאית וגם כיסוי ראש זה לא הלכה!!!!! חידשתי לך? אני שמחה!!! ואם תגלה משהו חדש ואני טועה אתה מוזמן ליצור איתי קשר וללמד אותי תמיד דברים חדשים! בכל מקרה לא כתבתי בכרטיס שלי שאני רוצה מישהו שקובע עיתים אבל ברור שזה דבר שרק מוסיף וכן הייתי רוצה! בהתחלה כתבתי שאני רוצה מישהו שקובע עיתים אבל מישהו כתב לי שזה לא מסתדר עם שורה הירוקה שלי אז הורדתי אבל תמיד אשמח אם בעלי ילמד ולא רק זאת גם ילמד אותי - אל תלך לפי לבוש כי זה דבר סופר שולי!!! באהבה רבה - ענת
    בעלת מסיבת שבועות
    [email protected]

    הוסף תגובה
  • הומניסטית31/05/2006 בשעה 00:16
    15

    נו באמת
    זו בדיוק הבעיה בחברה שלנו, שאנחנו מוקיעים מקירבנו את כל מה שקצת לא מסתדר לנו.

    לבוש זה לא העיקר. אם אספר לך שאני לובשת מכנסיים וקובעת עיתים לקריאת תהילים, גם אז זה לא יסתדר?!

    הוסף תגובה
  • א2930/05/2006 בשעה 19:52
    14

    חס וחלילה בשר וחלב!
    לא הכל בחיים שחור ולבן, מה לעשות.
    חבל שהחברה הדתית מתעסקת בכל כך הרבה תכנים של חוץ וחומר, מאשר בעיקר כמו אהבת לימוד התורה ואהבת התורה.
    ונכון, שהניגוד לכאורה מבלבל.

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת30/05/2006 בשעה 11:28
    13

    ברויה מגיע לך צלש

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת30/05/2006 בשעה 02:24
    12

    מוזר אהאה,תלמדו לתת צאנס, ואל תדרשו גבוה ממה שאתם
    ----כל עוד אינכם בעלי תשובה גמורים למדו להתאים עצמכם למי שברוצנכם שיהיה עימכם..
    חוצמזה דבר נוסף לא כל מה שרוצים מקבלים ולא כל שמבלים אנו רוצים-- אי אפשר לדרוש ממשהו שיהיה בעל לימוד תורה אם הדורשת נוהגת אחרת מלימוד התורה עצמו-- ודיי לחכימה ברמיזה! --------------------------------

    הוסף תגובה
  • יעל אחרת30/05/2006 בשעה 01:18
    11

    תגובה ל3
    "קיבוצניקיות"? את מוזמנת להגיע לעיר קטנה ונידחת הנקראת ירושלים, בה חיות בנות דתיות, שמחות, ונורמליות ובהחלט עירוניות שהולכות עם מכנסיים וכיסוי ראש ( מלא- אגב). אולי למי שרגיל ללכת בלי לשאול שאלות זה נראה מוזר קצת.
    אבל ישנן בנות דתיות רבות ששואלות שאלות ומקבלות תשובות, בנות שמזמן שמו לב שמכנסיים לפעמים הם הרבה יותר צנועים מחלק מהחציאות שאחרות לובשות.
    עניין המכנסיים הוא סך הכל תרבותי, הוא "קוד" כמו שלצבע/צורת כיפה יש אמרה לגבי הייחוס הדתי, כך גם למכנסיים.
    הם מראים לאיזה "זרם" את שייכת ולא אם את יותר דתייה או לא.
    לכן קשה לי עם התמייה שלך על בנות שלובשות מכנסיים וכיסוי ראש.
    מה אני אגיד לכם? אני מאוד גאה בכך שאני מאלו שמרשות לעצמן ( לאחר חשיבה ובירור) ללכת עם מכנסיים ובע"ה אני מקווה לחבוש ( ועדיף בקרוב) כיסוי ראש מלא

    הוסף תגובה
  • ברוניה30/05/2006 בשעה 01:07
    10

    ולפעמים
    בס"ד
    ...ולפעמים יש ליהודי גם כיסוי ראש והוא גם מלומד, אבל זה בכלל לא משפיע על המידות שלו... אם אין לו נשמה יהודית - לא יעזרו גם לימודים...ואז כל המעשים הטובים שלו רק בשביל הכבוד שלו... אז איך לדעת מה באמת חשוב?

    הוסף תגובה
  • יעל29/05/2006 בשעה 22:26
    9

    מסתבר שלא הכול בחיים
    הוא דיכוטומי -
    לא הכול שחור או לבן.
    וזה לא קשור רק לאספקט הדתי -
    בחורה שאינה מנהגת בפועל אורח חיים דתי מחמיר מאוד, אינו אומר שהיא אינה מסוגלת לדור בכפיפה עם אדם שמקפיד יותר.

    כל אחד יכול לחפוץ גם מעבר לגבולות יכולותיו
    בחורה שאינה איינשטיין יכולה לחפוץ בגבר חכם
    בדיוק כמו שבחור שמן יכול לחפוץ בבחורה דקיקה.

    האם מה שאנחנו רוצים - שמין ידבק במינו,
    לא יכולת ערבוב?
    לו כך היה בחיים - ידידי
    אזי, העולם היה מקום מאוד משעמם.

    ואני אומרת ורסטיליות היא עדיפה -
    או יותר נכון, וכל המגוון הרי זה משובח.

    הוסף תגובה
  • זוהרית29/05/2006 בשעה 21:54
    8

    נקודה למחשבה
    רק בגלל שההודעה שלך היתה צרה בחשיבתה.
    ישנם אנשים מסורתיים (כמוני) שעדיין נמצאים בשלב ההתחזקות. אז מה היית ממליץ לנו לעשות - לשקר?? הלו כרגע אין במלתחה מספיק חצאיות (ובכנות, עדיין זה בשלב עיכול איטי), אבל למרות שלובשות חצאיות אנחנו, אנו לומדות שיעורי תורה, מועשרות ולאט לאט מתקרבות.
    בעתיד - אשמח אם בן זוגי יקבע עיתים לתורה ואולי ביחד נוכל להתחזק ולהחליט על המשך הלבוש המקובל??
    מקובל??

    הוסף תגובה
  • דידי29/05/2006 בשעה 21:36
    7

    נקודת מבט צרה מדי
    מי קבע כי בחורה שהולכת עם מכנסיים היא חפיפניקית? אולי היא מקפידה על כל השאר ובעלת ידע נרחב ביהדות/תורה ומצפה שגם בן זוגה יהיה כזה? אולי היא פשוט לא שמה לתכתיבים הכה מובנים שאתה נמצא בהם ורואה את הדברים מפרספקטיבה אחרת? אולי היא מחפשת בדיוק את האדם שיודע להבחין בין הדברים החשובים לאלה שהם רק הרגלי החברה ואין מאחוריהם הרבה.....
    הייתי מציעה לך לחשוב קצת על הדברים.

    הוסף תגובה
  • ברוניה29/05/2006 בשעה 21:10
    6

    מה דעתך?
    בס"ד
    שלום, לכל אחד ואחת יש דרך משלו /משלה לקדושה.באמת קשה לפעמים להגדיר את עצמי. ואולי לבחורה מאוד קשה לקבל על עצמה כיסוי ראש או חצאית, אבל השאיפות שלה- לבנות בית יהודי ולהתחזק באמונה בעזרת בן הזוג... מה דעתך? ברוניה|כלנית|

    הוסף תגובה
  • חנה29/05/2006 בשעה 19:58
    5

    סוף סוף אחד שמדבר לעניין.

    הוסף תגובה
  • יעל29/05/2006 בשעה 19:32
    4

    תגבה
    ל.....? נשואים זו לא מילה גסה.
    היום "הגדרה" היא בגדר הגדרה בלבד,ואין שום קשר למציאות,מתוך נסיון שגבר שכותב שהוא דתי לאומי אבל ההודעה נשלחה בשבת.

    פדוסיה.

    הוסף תגובה
  • רונית29/05/2006 בשעה 18:13
    3

    יש גם בחורים עם דרישות מוזרות
    אני לא מבינה בחורים שמחפשים בחורה שהולכת עם מכנסיים אבל רוצים כיסוי ראש.
    אמנם יש קיבוצניקיות שנוהגות לשלב, אבל זה נראה לי מאד מוזר השילוב הזה, או יותר נכון הבקשה הזו מצד הבחור נראית לי הזויה...

    הוסף תגובה
  • אור יה29/05/2006 בשעה 17:43
    2

    כרטיס לא אומר הכל
    אלי פנו בחורים רבים שטוענים כי חשוב להם כיסוי ראש מלא בעוד שרשום בכרטיסי חלקי- מה יש לך ךענות על זה? והאם יש צורך להתייחס לדקדוקי הכרטיס?

    הוסף תגובה
  • ישראל29/05/2006 בשעה 17:27
    1

    טרומפלדור ???
    טרומפלדור יקר

    השרוול וחצי שהזכרת בכתבה , יש לו קשר לשם החותם? או צרוף מקרים של יד וחצי?

    לשאלתך
    כמה הורים אתה מכיר שרחוקים משמירת תורה ומצוות השולחים את ילדיהם למוסדות חינוך חרדים ולא רק בגלל המחיר?
    כמה אנשים המעשנים לא היו רוצים לשהות בחברת שואפים למיניהם? לעתים מפאת דאגה לבריאותו של השני.

    רמת הצפיות של אדם (בעיקר כשזה נוגע לשני )היא מטבעה גבוהה. לגבי עצמו תמיד יתלה את זה בעצלות מסוימת , אך הכרתית ודאי מודע הוא לדרך החיובית.

    הוסף תגובה