חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

מעשה בשני אחים

בן_המלך בן_המלך

מעשה בשני אחים


קטגוריה: כללי


פעם, לפני הרבה הרבה שנים, בתוך יער עבות, חי לו אדם נחמד ושמו ישראל. (לא, לא הדרדסים). הוא היה טוב לב.
ישראל היקר נישא, ונולדו לו שלושה בנים, ושמותם: פרי, לנה ומני.
גדלו הילדים קמעא, והחלו מתגרים אלו באלו, ומריבים האחד עם השני. זה מנסה לרמות את חברו, והלה גונב ממנו חפצים. פרי מושך בשערותיה של לנה, וזו הולכת ומכה את מני, שהולך ומביא דיבת אחיו רעה אל אביהם.
נתעצב האב אל ליבו, ובהיותו גביר נכבד החליט להגלותם מעל שולחנו, ולזרותם בארצות לפרק זמן של 20 שנה. חשב הלה לעצמו: שמא ילמדו מוסר ויטיבו את דרכיהם. יתבגרו, פיזית ונפשית, ולאחר שיחזרו יתנהגו בכבוד האחד כלפי השני.
נקף הזמן, שעה הצטרפה לשעה, יום רדף יום, ושנה החליפה את קודמתה. בינתיים, ישב לו האב מיוסר, שרוי בטירתו החרבה, ומסתכל שוב ושוב על שעון החול שהולך ואוזל. מתי יפול כבר הגרגיר האחרון?
ומה עשו הילדים בזמן הזה? הם נישאו, הקימו משפחות, ויסדו בתים לתפארה.
פרי הלך לעיירה רחוקה, והקים שם בית יפה. אחותו לנה גלתה לכפר מרוחק, והאח מני הגיע גם הוא לעיר בקרבת מקום מגוריה של לנה. בינתיים החלו הפריצים להתעלל במני ולהכות בו, בגלל שהם הכירו את אביו, ושנאו אותו. גם בלנה היכו הפריצים המקומיים ללא רחם מאותה הסיבה. ושלא תחשבו שפרי לא נתקל בקשיים עקב מוצאו המשפחתי. כולם דאגו להזכיר להם: לא יעזור לכם כלום, אנחנו מקנאים באביכם, ועל זה עליכם להענש.
אלא, שדומה שלא היה בזה די לאיחוד המשפחה. מני, שגר בקרבת מה ללנה, נהג לכנות את לנה בשם "ווילדע חיה" (=wild beast), שכן זכר לה שהיא הייתה פרועה בילדותה. לכן, אף אסר על בניו להתחתן עם בני משפחת לנה.
עברו השנים, והגיע הקץ. לאחר כעשרים שנות גלות, חזרו הבנים לשולחן אביהם החרב, מוכים וחבולים משכניהם. מני הגיע מדדה על מטהו, ושרידי בנים תומכים בו. לנה, שניצלה בעור שיניה, הגיעה אף היא. ושניהם ראו מרחוק את האח פרי, שהגיע בבגדים מהוהים ובעור מלא פצע, חבורה ומכה טריה, פרי הישיבה בניכר.
מה הייתם מצפים מהם לעשות, קוראים נכבדים? האם נפלו זה לזרעותיו של זה? לא ולא חברים!
החלה לנה, שתמיד רגילה הייתה להיות מושפלת מידי שכניה ומידי אחיה על מוצאה הנחות להשפיל את אחיה פרי, ולקרוא לו בשם שקראו לה "ווילדע חיה". מני מייד גילה תושיה, וכאשר ראה שהשחירו פני אחיו היקר מחמת הצרות בגלות, הגדיל לעשות, ומצא כינוי חדש: "שוורצע חיה" (=חיה שחורה). נצחקקו אלה עם אלו, עד שהתחיל פרי צוחק עליהם, שראה שמחמת המקום ששהו בו, ומרוב הפצעים והדם שניגר מהם, דמו עליו שני אחיו כקיר לבן צבוע באדום. התחיל מצתעק הוא עליהם. החל פרי מושך בשערותיה של לנה, לנה מבעטת במני, ומני מכה את שניהם במקלו. חזר עולם למנהגו הישן, דור הולך ודור בא, והארץ לעולם עומדת.
והאב יושב בקרן זווית, ודמעתו על לחיו: האם לשם כך שלחתי אתכם לגלות? מה למדתם שם? במקום לשפר מעשיכם, נתקלקלתם עוד יותר...

ולכם, קוראים יקרים, אחוד חידתי. מהו הנמשל? מיהם לנה, פרי ומני, ומיהו אביהם? מהם כינויי השנאה שכינו איש לחברו ומה מוצאם? מיהם הפריצים ומהם 20 השנים? מהו הפתרון לסכסוך, ומה צפוי לקרות כאשר ישלימו האחים?
בין הפותרים נכונה יוגרל פותר שהתעקש שלא לפתור נכונה.

ממני,
פרפרים-בבטן-בן-המלך
ממציא המשל והרוצה להפטר מהנמשל,
בעזרת הא-ל, הקוצב לכל אדם את מנת המשכל
07/05/2006
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • פרפרים בבטן06/06/2006 בשעה 01:11
    10

    הפתרון
    טוב, כבר עבר זמנה של הכתבה. אז להשאיר בלא נמשל א"א.
    זהו למעשה משל המתאר את הגזענות שנפוצה לצערנו בעם.
    פרי הוא ספרדי, ואחיו הם גרמני (מני) ופולני.
    ישראל הוא בעצם האב המשותף שלנו, שהרי כולנו בני ישראל.
    כינויי השנאה הם הכינויים שעד היום יש אנשים שמכנים כך אנשים אחרים. המקור ל"ווילדע חיה", אגב, הוא בכינוי שכינו הייקים את חבריהם הפולנים, ולא רצו להתחתן איתם. כך לפחות שמעתי מחבר שלי.
    הפריצים הם הגויים שנתאכזרו אלינו במהלך השנים, ובמיוחד הגמנים י"ש. 20 השנים הם 200 שנות גלות.
    כאשר ישלימו האחים, דהיינו שתהיה אחדות בעם ישראל, יבוא בע"ה המשיח.
    לילה טוב

    הוסף תגובה
  • ישראל03/06/2006 בשעה 23:47
    9

    אנונימית מתגובה 8 , מהי זיקתך לדת?
    .
    אני מאד אוהב ללמד זכות ולנחש שהשעון אצלך במחשב איננו מכוון או עדשות הראיה במשקפי.

    להשתמש במחשב עם שעון שבת , עדיין אסור בשבתות וחגי ישראל

    באמת שיכולנו להתאפק ולהמתין לתגובתך עד צאת השבת.

    באהבת חינם
    ישראל

    הוסף תגובה
  • אנונימית02/06/2006 בשעה 14:01
    8

    יש לי רעיון.
    אולי ישראל זה אלוהים,
    לנה -פרי ומני- הם בני ישראל- בניו שלי אלוהים
    כינויי השנאה זוהי שנאת החינם שיש ביננו0 הרי כל עם ישראל אחים המה) שלא למדנו לקח עד היום אחרי כל מה שאנחנו עברנו ועדיין ממשכים בשנאת חינם.
    הפריצים הם האנשים בגולה שהתעללובעם ישראל ו20 השנים הם הגלות.
    הפתרון לסכסוך הוא אהבת חינם ומה שצפוי לקרות בעקבות זאת זה באית המשיח ובניית המקדש.

    הוסף תגובה
  • פרפרים בבטן - הכותב01/06/2006 בשעה 14:49
    7

    צודקים כולם
    במקור רציתי לחבר את המשל על שני אחים, ולכן קראתי לזה ככה (על משקל "מעשה בשני גבירים" של ש"י עגנון), ובסוף עשיתי אותו עם שלושה אחים ושכחתי לשנות את השם.
    טוב, אני רואה שהמשל לא הובן. אני אעזור קצת, ואתן רמז קטן.
    לנה=פולני(ה). מני=גרמני(ייקה). פרי=? ישראל=? עכשיו מבינים כבר את כל השאר?

    הוסף תגובה
  • ישראל01/06/2006 בשעה 01:41
    6

    "אני" מתגובה 2 , כדאי לומר ל"עע" מתגובה 5 ?
    אולי כדאי לספר גם ל"עע" (5) כמה שהיא קטנונית?

    קטנוני יכול/ה לומר רק מי שלא הבין/ה את התגובה הראשונה.

    הוסף תגובה
  • עע31/05/2006 בשעה 14:58
    5

    למה קוראים לסיפור מעשה ב2 אחים, כאשר יש שלושה?

    הוסף תגובה
  • ישראל30/05/2006 בשעה 17:14
    4

    "אני" גם אהבתי
    אין סתירה בין אי הבנתי את דקויות הפרטים לאהבתי לספור כספור

    רוצה נמשל?

    ישראל , זה אני . הילדים הם שלושת ילדי (כנ"ל בן, בת, בן) היינו בגלות (ניו יורק) הם סבלו מפגעיהם של שרותי הרוחה (הבת והבן שאצל האם) הבן הגדול סובל (מה למה? תנסו אתם לחיות אתי - מי מרימה את הכפפה?) ארמוז כי יש הבדלי צבעים כי ילדינו ממוצא מעורב ...

    תיכף,

    פרפרים , אתה מכיר אותי?

    הוסף תגובה
  • תולי30/05/2006 בשעה 16:03
    3

    3 האחים הם ערבים, נוצרים ויהודים?

    הוסף תגובה
  • אני30/05/2006 בשעה 09:05
    2

    ישראל- אתה קטנוני.. דווקא אהבתי תמשל

    הוסף תגובה
  • ישראל29/05/2006 בשעה 18:40
    1

    התבלבלתי
    .
    שני אחים שלושה בנים פרי (בן) לנה(בת) ומני (בן)
    .

    הוסף תגובה