חיפוש

  • חיפוש באמצעות כינוי
  • חיפוש מהיר
  • חיפושים שמורים
  • אנא הכנס כינוי מלא או חלקי

    לדוגמא: יעל_1, משה2345

  • לתוצאות לחץ על שם החיפוש

    יצירת חיפוש חדש >

בעלי תשובה

גיא_3182 גיא_3182

בעלי תשובה


קטגוריה: כללי


לכל הבנים והבנות שלום,

אם אתם כאן באתר סימן שאתם מחפשים את החצי השני(כן גם אני מחפש במקרה). אז אולי אתם יודעים מה אתם מחפשים אבל האם אתם יודעים את מי אתם מחפשים, איזה סוג של אדם?

כמו שלא טוב לפסול אדם על פי העדה שלו גם לא טוב לפסול עפ``י הרקע שלו, מה הוא אשם?
בתור בעל תשובה לפעמים אני מרגיש מופלה כי אני לא בן של איזה רב. זה נורא מקשה עליי ומציק לי שזה לא משנה מה אעשה וכמה אתחזק, הרקע שלי לא ישתנה אני לא יכול לבחור איפה להוולד. אני לא מדבר בשם עצמי בלבד אני מדבר בשם בעלי תשובה רבים שמרגישים את האפלייה והקיפוח.

צריך לזכור שבעלי תשובה הם אנשים שבחרו בדרך הזאת מתוך בחירה אישית ואמיתית וצריך לזכור שבמקום אשר בעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. אני מקווה שכולם יזכו למצוא את הזיווג שלהם ולא יסתכלו מאיפה בא הבן אדם או איפה הוא למד. לא לחפש מה הבנאדם אלא לחפש מי הוא באמת ומה בליבו אם הוא אוהב אם הוא יכול להעניק אם הוא נשמה טובה. תקווה אני שכל אב יזכה לחתן את בניו עם בעלי תשובה ותהיה לו זכות גדולה אבל מצד שני לא טוב להתעקש על זה. מה שבא ברוך הבא. שתהיה לכולם הצלחה מרובה,
באהבת ישראל-גיא
27/02/2006
רוצה להוסיף כתבה?
תגובות הוסף תגובה
  • ליאת03/04/2006 בשעה 19:24
    17

    אל תיקח ללב
    אתה צודק שיש תופעות כאלו שחוזרים בתשובה נדחים ע"י דתיים מבית בגלל עברם עוד לפני שפגשו בהם , אבל דבר זה מצביע רק על צרות אופקים של אנשים אלו , יש לבדוק כל מקרה לגופו ולא להדביק סטיגמות שגורמות לשינאת חינם . אל תישכח שזהו ניסיון אחד מיני רבים שחוזר בתשובה צריך לעבור .
    מאחלת לך שתזכה לבנות בית בישראל עוד השנה .

    הוסף תגובה
  • אפרת03/04/2006 בשעה 15:39
    16

    לי דווקא קשה עם דתי מהבית...
    אמנם זו הכללה, ואני מתנצלת מראש בפני מי שאינו כזה, אבל, דווקא עם אלו שדתיים מהבית, יש לי יותר קושי. לצערי, מנסיון,הרבה דתיים "מהבית" הם דתיים מכוח ההרגל, ולאו דווקא מתוך הכרה. הרבה פעמים נתקלתי בהתנהגויות/התבטאויות ותפיסות עולם, שכעצם, נשמעות כמו מחילונים חובשי כיפה. "דתיות" לא נמדדת רק בכמה פעולות דתיות אתה עושה (שומר כשרות, מתפלל X פעמים ביום וכו`) , אלא, זו הוויה שלמה, משהו הרבה יותר מהותי. הלואי וכולנו נחכים ונתחזק.

    הוסף תגובה
  • נאור01/04/2006 בשעה 20:19
    15

    תגובה לגליה ( מס` 8 ) ....
    תודה לך על המחמאות ....
    הייתי מעדיף לא לפרסם בפרהסיה את מס` החבר שלי באתר . אולם , מצו"ב כתובת האימייל שלי [email protected] , את מוזמנת לשלוח אליי מייל לכתובת זו ( אפילו אנונימית ) וישר אמסור את מס` החבר שלי באתר ....
    שבוע טוב שיהיה וחג פסח כשר ושמח
    מאיר

    הוסף תגובה
  • א.....31/03/2006 בשעה 18:07
    14

    היי גיא.
    מסכימה בהחלט... צור קשר.. אני.

    הוסף תגובה
  • יוסי31/03/2006 בשעה 08:52
    13

    תגובה לגיא
    אשרייך אחי יישר כוח גדול אתה צודק 100 אחוז במה שכתבת אבל מצד שני גם לבחורות יש את הקושי להבין מה עובר לבעל תשובה בראש שהוא חוזר בתשובה .אל תתיאש אתה תמצא את הזיווג שלך והמלצה אישית שלי תשתדל להכיר בחורה שהיא בעלת תשובה ככה יהיה לשנכם יותר קל להבין זה את זה ואני מדבר בתור אחד שהיה בקשר עם בחורות דתיות מבית ומלידה

    הוסף תגובה
  • יעל31/03/2006 בשעה 07:57
    12

    למאיר מ-2
    תודה!!!

    הוסף תגובה
  • ליאור30/03/2006 בשעה 23:21
    11

    הבעיה קצת יותר מוסבכת...
    החרדה מלהתחבר לבעל תשובה יוצרת מצב ,שיש בעלי תשובה שלא מעוניינים להכיר בעלי תשובה אחרים,וזה יוצר לופ בעייתי שאותו בעל תשובה רוצה להכיר צד שני שהוא רק דתי מבית שחלקם לא מעוניינים להכיר בעלי תשובה.
    לדעתי ,אתה יכול להכיר משהיא דתיה מבית או חוזרת בתשובה הענין הוא אם משהוא נמצא בקיבעון מחשבתי מסוים -חבל עלהאנרגיות מלנסות להניע אותו מזה.

    הוסף תגובה
  • אביגיל בדרך האמת30/03/2006 בשעה 21:59
    10

    --צודק. מה שחשוב הוא העכשיו!--
    אבל חשוב שתדע ואני בטוחה שאתה מודע לזה שלפעמים העבר כן יכול להשפיע על ההווה.. ואם לדוגמא בן אדם מסויים חטא בעברו ביותר מידיי במשהו מסויים זה יכול להרתיע את הצד השני אם לרצות בו (לדוגמא מי שבעברו היה בכלא או מי שבעברו התהולל עם הרבה נשים או עשה כל מיני דברים רעים אחרים אם הצד השני ידע מזה זה עלול להרתיע אותו מהקשר..) --אני בטוחה שאינך כותב על מעשים קיצוניים כיוצ"ב ולכן אתה צודק באופן כללי שלא צריך לשפוט על פי רקע..

    הוסף תגובה
  • אנונימית.30/03/2006 בשעה 21:58
    9

    תפל ועיקר.
    גיא שלום לך.
    גם אני כמו מספר 2, קראתי את הכרטיס שלך והתרשמתי שאתה ילד מקסים, אופטימי ורגיש, שממתין לנסיכה שלו, אותה הוא יאהב והיא תאהב אותו, ויחד הם ירכבו על גבי סוס אל השקיעה..... אתה פשוט מתוק! את הדברים שלי אני לא אומרת מתוך התרסה או ציניות, אני פשוט באמת חשה את התמימות המיוחדת והיפה הזאת שיש לילד בן 18, הנמצא בראשית דרכו, ומעוניין לעשות את הדרך לא לבד.... יש לי עבורך רק עצה אחת: האמן בקב"ה, הוא יזמן לך את אותה נסיכה, לא שניה לפני שאתה מוכן ולא שניה אחת אחרי- היא תגיע במהרה, תהיה מתאימה לך בדיוק, תפורה ע"פ מידותיך, מנטלית, רוחנית ושכלית. האמן בו באמת, ודע לך, שהיא תבוא מהמשפחה המתאימה לך, ואם שייך שיהא תהיה בת לשושלת אדמורי"ם- כך היא תהיה. אנא ממך, סנן עיקר מתפל, ואל תתיחס למה שאומרים לך. מה זה משנה לך אם בחורה חרדית מבית לא מעונינת להשתדך איתך? סימן שהיא לא היתה שייכת לך לכתחילה!! האמן חזק, זכור כי רק הקב"ה מזווג זיווגים, והוא יודע מה הכי הכי טוב ומתאים לך! התחל לבנות את חייך מעכשיו והשלך את הדילמה הקשה הזאת על השם! הוא יעשה עבורך את העבודה הקשה, וכל זאת בתנאי- שתתן לו, ותאמין כי הוא אכן דואג לך בהשגחה פרטית ואוהבת!!!
    המון בהצלחה וכל טוב.

    הוסף תגובה
  • גליה30/03/2006 בשעה 21:44
    8

    לתגובה מס` 2, מאיר
    תגובה למאיר, הבחור שכתב את תגובה
    מס` 2: הלך המחשבה שלך בוגר ומעניין, קראתי תגובות שלך לכמה מאמרים כאן, ואתה מסקרן אותי..... מי אתה?.. אם תרצה להשאיר מס` חבר, אני אשמח מאוד לדבר איתך דרכו.

    בינתיים כל טוב....

    הוסף תגובה
  • אמיר30/03/2006 בשעה 20:58
    7

    תגובה
    זה נכון

    הוסף תגובה
  • משה30/03/2006 בשעה 19:40
    6

    אתה לא לבד אחי
    ערב טוב גיא! אני מאוד מזדהה עם מאמרך.אני אומנם לא חוזר בתשובה במובן הקלאסי ,אך לעיתים כשחב`רה דתיים או חרדים מבקשים לשדך לי משהי, הם לא מפסיקים לחקור אותי בנוגע להתייחסותי לדת. כך למשל-אתה לובש ציצית /אתה קובע עיתים לתורה /כמה פעמים /למדת בישיבה ועוד ועוד.(לעיתים דורשים תמונה שלך ולא נותנים את של הבחורה) אחי אתה לא יודע כמה אני מזדהה איתך.כמה חקירות אני עובר והמצחיק לי אין`` זכות `` לשאול על האישה .אם אתה נראה מתאים שולחים אותך לפגישה ואז אתה מגלה שמפגישים אותך עם נשים יותר מבוגרות ממך למרות שביקשת אישה קצת פחות מבוגרת ממך וכיוצא בזה.בקיצור אחי אל תיפול ברוחך ראה את האור בקצה המנהרה הכול לטובה בהצלחה משהץ

    הוסף תגובה
  • עמירם30/03/2006 בשעה 19:06
    5

    יש משהו בדבריו
    גיא יקר
    אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר
    גם אני חוזר בתשובה כבר שנתים ב"ה
    ויצא לי לדבר עם כמה בנות דתיות מבית וממש חבל שהם לא מוכנים לקבל חוזרים שכמונו.
    האבסורד בזה הוא שבורא עולם קיבל אותנו אחרי שהיינו איפה שהיינו ר"ל אז למה הם לא?!
    "אין יאוש בעולם כלל" אל תשכח את זה!!
    זאת ששמורה לך תגיע אליך כשאבא בשמים יראה שאתה מוכן.
    "אין אדם נוגע במה שמוכן לחברו".
    בשורות טובות.

    הוסף תגובה
  • שני30/03/2006 בשעה 16:44
    4

    זה ממש לא נכון...
    שלום לך... אני לא יודעת בדיוק איזה סוג של אנשים אתה מכיר אבל אני לא מכירה אנשים שלא אוהבים בעלי תשובה ההפך הוא הגמור...
    אני מאוד מתחברת אליהם כי גם אני חוזרת.
    ודווקא אנשים מכבדים את זה ואוהבים את זה.
    אז אולי פשוט אתה נמצא במקום הלא נכון עם האנשים הלא נכונים. כי יש מגזר מסויים שחשוב לו הרקע הדתי. שים לב פשוט..בהצלחה בהמשך

    הוסף תגובה
  • חוזרת בתשובה30/03/2006 בשעה 14:22
    3

    עבודה קשה לכולנו...
    קודם כל-אשריך שה` זיכה אותך לחזור אליו, כי כמו שאמר לי פעם אדם חרדי, יכול להיות שאותו ושכמותו (חרדים/דתיים) ה` לא העמיד בנסיון הקשה הזה, של מעבר מחיים חילוניים אל חיי תורה ומצות, כי הסיכויים יותר נמוכים שהם היו עומדים בזה. לצערי,דווקא בעולם הדתי והחרדי , יש הרבה חילול ה` , המתבטא בדעות קדומות, אפליה, ושנאת חינם. גם שם צריכה להיות תשובה! מי שדתי באמת, בנשמתו, יודע זאת.אבל, אח יקר,אל תיפול רוחך, הכל שיעורים שאנחנו מקבלים מלמלה, והכל לטובה.הלואי וכל העם שלנו יחזור לעצמו,ואני מאחלת לך (ולכולנו) שתמצא את הזיווג האמיתי שלך בקרוב, בע"ה.
    מאחת, שאוהבת את הדת, אבל לא תמיד את הדתיים,וזה לא נאמר במרירות!

    הוסף תגובה
  • נאור30/03/2006 בשעה 10:31
    2

    גיא , כמה מילים ברשותך ......
    לפני שהגבתי להודעתך, קראתי את כרטיסך ולא הופתעתי כלל כי גילך 18 בלבד ....
    גיא , רק נקודה קטנטנה ברשותך לפני שאגיב בעיניין בעלי התשובה ( היא גם קשורה לנושא של "דתי מבית" ובעל תשובה ) ....
    בהודעתך כתבת רבות על תא משפחתי וכי הגיל הנכון להינשא הוא גילך - ידידי , האם אתה יודע מה נדרש ע"מ להחזיק בית ? האם אתה יודע שישנם תשלומי גמ"ח ( גז , מים , חשמל ) שאתה מחוייב ! לשלמם תדיר ?
    האם נראה לך כי בחור בן 18 מסוגל להתמודד עם זאת ( ואנא ממך - אל תתן לי את הדוגמאות של חרדים מבית , כאן מדובר באישיו ומנטליות אחרת לחלוטין. ) ?
    ולנושא המרכזי - אני בעל תשובה בדיוק כמותך ( אולי בעל וותק של שנתיים שלוש יותר ) ואני אומר לך בצורה ברורה וחד משמעית ( מניסיון ) - אתה יכול לצאת עם כל בחורה דתיה מבית ( כמעט עם כולן ) ....
    אינך זקוק להיות בן של רב ע"מ לצאת עם בחורה דתיה מבית. גם עבדך הנאמן בן להורים מסורתיים בלבד ( מדהימים ) ויצאתי עם בחורות דתיות חרד"ל מבית ועם בחורות מסורתיות בלבד , הכל שאלה של ביטחון עצמי ואמונה בדרכך ....
    זאת ועוד , לכל מטבע ישנם שני צדדים ....
    לא אחת ( והיו דברים מעולם ואתה בטוח שמעת עליהם ) בחורות דתיות נישאו לבעלי תשובה ביודען לאיזה מגזר משתייכים אותם בעלי התשובה ולאחר החתונה החליטו אלא לסטות מדרכם לדרכם הקודמת - זה לא חדש לך .
    לכן , ככל שתהיה וותיק יותר בתהליך התשובה , כך ייגדלו סיכוייך להכיר בחורה דתייה מבית .
    ולפאן האחרון ברשותך , מדוע שלא תחפש בעלת תשובה כמוך ? הרי היא אמורה להבין אותך גם ללא מילים ! האם אתה חושב כי תוכל לנהל תקשורת פוריה עם חרדית מבית ? טעות בידך - המנטאליות בינכם כה גדולה שהדבר יהיה לא פשוט עבור שניכם ....
    לסיום קצת יותר אופטימיות וסבלנות - אתה כולה בן 18 ( אני בן 34 ופחות לחוץ ממך :-) ) , כל החיים לפניך , הכל יהיה בסדר בע"ה ....
    חג פסח כשר ושמח
    מאיר

    הוסף תגובה
  • להיפך30/03/2006 בשעה 10:11
    1

    אני לא זוכרת שיש לי בעיות עם חוזרים בתשובה

    לפעמים הראש שלהם הוא "על הכתפיים" ולא בעולמות עליונים.

    הוסף תגובה